يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۷۷۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
درسال 88 در خیابان رسالت، پسر 16 ساله‌ای به‌نام امیر‌حسین هنگام سرقت کیف دستی مرد 42 ساله‌ای به‌نام کامران او را با چاقو از پا درآورد اما قبل از فرار در حلقه محاصره مردم گرفتار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه ایران، پس از حضور بازپرس و کارآگاهان جنایی در محل قتل، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر و متهم برای بازجویی به اداره آگاهی تهران منتقل شد.
 
چندی بعد عامل قتل محاکمه شد و با توجه به درخواست اولیای دم، قضات شعبه دوم دادگاه کیفری وی را به قصاص محکوم کردند.این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور نیز تأیید شد و امیرحسین در یک قدمی طناب دار قرار گرفت. اما سرانجام پدر و مادر وی با تلاش فراوان و پیگیری‌های مسئولان قضایی زندان توانستند قبل از اجرای حکم قصاص تنها پسرشان، با پرداخت 500 میلیون تومان رضایت اولیای دم را جلب کرده و امیر حسین را از قصاص نجات دهند.
صبح دیروز عامل قتل، از زندان قزلحصار به دادگاه کیفری منتقل شد تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.
 
وی که بیش از شش سال زندانی بود، در این مدت با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و فراگیری علوم قرآنی توانست 25 تقدیرنامه کسب کند.
 
امیر حسین وقتی در جایگاه متهم ایستاد در دفاع از خود گفت: زمانی که من مرتکب این جرم شدم فقط 16 سال داشتم. البته آن روز یک دوست ناباب مرا تشویق به مصرف مشروب و بعد هم وادار به کیف‌قاپی کرد. اما باور کنید آن روز از شدت ترس و ناخواسته دست به چاقو شدم که این اتفاق افتاد. متأسفانه بهترین‌سال‌های زندگی‌ام را پشت میله‌های زندان گذراندم. بشدت از این حادثه پشیمانم و امیدوارم خداوند و اولیای دم مرا از صمیم قلب ببخشند.
 
در مدتی که زندان بودم براثر انس با قرآن و نماز و همچنین ادامه تحصیل انسان دیگری شدم. ضمن اینکه من به پدر و مادرم بیشترین ظلم را کردم. مادرم در این مدت از شدت ناراحتی به سرطان مبتلا شده و خودم را هیچ‌وقت نمی‌بخشم. با این حال از قضات درخواست دارم هرچه زودتر آزادم کنند تا از مادرم مراقبت کنم.قاضی اسلامی و قاضی زالی پس از شنیدن اظهارات عامل قتل، وارد شور شدند و با توجه به اوراق پرونده و شرایط امیرحسین حکم آزادی‌اش را صادر کردند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها