کد خبر: ۳۹۹۴۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۰۹ آبان ۱۳۹۵
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( دفتر تحکیم وحدت) گفت: تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بنگاه اشتغال نزدیکان مدیر عامل آن و فساد 8000 میلیاردی بخشی از کارنامه فانی است.
به گزارش پایگاه 598، مریم مهربان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( دفتر تحکیم وحدت) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن اشاره به فساد 8000 میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: این‌بار هم رفتارهای غیر شفاف دولت و ترجیح منفعت بر صداقت نقطه تاریک دیگری در ذهن مردم باقی گذاشت.

وی ادامه داد: مسلما کناره گیری وزرای ناکارآمد که در طی چند سال مسئولیت خود نه تنها دست آوردی نداشتند که در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی خلل ایجاد کردند خواسته همگان است اما اینکه چرا استعفای وزرای ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پروش همزمان و در آخرین سال ریاست جمهوری رخ داده است خود جای سوال دارد.

وی با طرح این سوال که چرا  استعفای فانی بلافاصله پس از طرح مسئله استیضاح وی در مجلس صورت گرفته است، بیان داشت: با تغییر وزیر در آستانه توضیح خواستن مجلس در مورد فساد8000 میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، گمان این می‌رود که دولت این بار هم دست پیش را گرفته که پس نیفتد و سعی داشته اجازه ندهد موضوع این فساد بزرگ در مجلس مطرح شود تا فرهنگیان بفهمند سرمایه های اندک آنان در کجاها مصرف شده است.

این فعال دانشجویی گفت:فساد 8000 میلیارد تومانی، خصوصی سازی حدود 1000 مدرسه  دولتی، افزایش چندین درصدی شهریه مدارس غیرانتفاعی، تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بنگاه اشتغال نزدیکان مدیر عامل این صندوق، دستکاری در محتوای دینی و انقلابی کتب درسی و تعطیلی فله‌ای مجتمع‌های آموزشی روستایی تنها بخشی از کارنامه  وزیری است که دولت با برکناری وی سعی در فرار رو به جلو از پاسخگویی داشت.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( دفتر تحکیم وحدت) در خاتمه و خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: جناب آقای روحانی، فساد‌های مالی پی در پی مسئولان و مدیران دولتی، حقوق‌های نجومی و ماله کشی روی ناکارآمدی وزرا، به هیچ وجه با برکناری آنان فراموش نمی‌شود و شما باید شخصا در این زمینه پاسخگو باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها