کد خبر: ۴۰۰۴۰۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
با امداد های پروردگار و هوشیاری نگبانان سفارت توطئه مزدوران فرانسوی برای انفجار 500 کیلو تی ان تی در سفارت ایران در بیروت شکست خورد. در پی این اقدام تروریستی کاردار سفارت فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضیه ای تسلیم وی شد.

رخدادهای 17 آبان 62

چکیده :

  • توطئه مزدوران فرانسوی برای انفجار 500 کیلو تی ان تی در سفارت ایران در بیروت شکست خورد.

 

  • آیت الله خامنه ای : اظهار عجز همه قدرت ها که مقابل انقلاب اسلامی سینه سپر کرده بودند نشانگر قدرت ملت ماست.

 

  • هاشمی : سوء قصد نافرجام فرانسه به سفارت ایران در لبنان تکرار رسوایی آمریکا در طبس است.

 

  • ارتفاعات مهم غرب کانیمانگای عراق به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

 

  • اجلاس سران 6 کشور عرب خلیج فارس در میان تدابیر بی سابقه امنیتی آغاز به کار کرد.

 

توطئه فرانسه برای انفجار سفارت ایران در لبنان ناکام ماند

با امداد های پروردگار و هوشیاری نگبانان سفارت توطئه مزدوران فرانسوی برای  انفجار 500 کیلو تی ان تی در سفارت ایران در بیروت شکست خورد.

در پی این اقدام تروریستی کاردار سفارت فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضیه ای تسلیم وی شد.در بخشی از این یادداشت اعتراضی آمده است : نیمه شب گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بر خلاف موازین بین المللی هدف توطئه های ضد انسانی نیروهای فرانسوی مستقر در لبنان واقع شد. ساعت یک بامداد نیروهای فرانسوی جیبی حامل 500 کیلو مواد منفجره را در کنار سفارت ایران در منطقه جناح بیروت پارک نموده و با چادری با آرم صلیب سرخ روی آن را پوشاندند. با هوشیاری و ممانعت نگهبانان سفارت ایران نیروهای فرانسوی جیب حامل مواد منفجره را رها کرده و از فاصله 100 متری با موشک به قصد انفجار سفارت آنرا مورد هدف قرار دادند که با امداد پروردگار انفجار صورت نگرفت و این اقدام تروریستی عقیم ماند

در پایان این یادداشت آمده است : دولت جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی اعتراض شدید خود را نسبت به آن اعلام کرده و دولت فرانسه را مسئول حوادث احتمالی آینده می داند.(1)

آیت الله خامنه ای :رژیم عراق امروز در نهایت ضعف است

گروهی از اعضا و ارگان های انقلابی،طلاب حوزه علمیه ساوه و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ساوه و نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی با آیت الله خامنه ای رئیس جموهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت : رژیم عراق امروز در مقابله با سپاهیان اسلام از همیشه ضعیفتر است. رژیم عراق بیمار محتضری است که با اصرار می خواهند به آن خون تزریق کنند تا چند ساعت بیشتر زنده بماند در حالی که نابودی این رژیم قطعی است

رئیس جمهور افزود :اظهار عجز و ناتوانی همه قدرت هایی که در مقابل انقلاب اسلامی سینه سپر کرده بودند یکی پس از دیگری نشانگر قدرت ملت ایران است و همه اینها از پیروزی انقلاب در مقابله با جنگ و ضد انقلاب و محاصره اقتصادی از قدرت ملت و ارتباط متقابل ملت و مسئولان ناشی می شود.(2)

هاشمی : حمله به سفارت ایران در پاریس نهایت بی شرمی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مورد تلاش فرانسه برای انفجار سفارت ایران در بیروت گفت:خبر سوء قصد فرانسه به سفارت جمهوری اسلامی ایران را در لبنان نمایندگان محترم شنیده‌اند. این یکی از رسوایی‌های مهم بـرای فـرانسه است که چیزی شبیه رسوایی آمریکا در طبس است.

هاشمی افزود : قضیه بسیار مهم است. یک کشوری که خودش را به ابر قدرت درجه دوم مـی‌داند و در سازمان ملل دایما دم از حقوق بشر‌ می‌زنند و ریا کارانه پرچم مخالفت با تروریسم را بلند می‌کند.  این از فرانسه نشان نهایت ضعف و بی‌شرمی است. (3)

800 کشته بعثی در مرحله سوم عملیات

قرارگاه حمزه سیدالشهدا اعلام کرد رزمندگان اسلام در ادامه مرحله سوم عملیات ولفجر 4 در منطقه غرب پنجوین در کانیمانگا در یک تهاجم پیروزمندانه به قوای رژیم بعثی ارتفاعات مهم 1740 و 1680 را در خاک عراق آزاد کردند و بر روی آنها مستقر شدند در این عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام بر تیپ های 5 پیاده،421 پیاده و 36 پیاده ضربات موثری وارد کرده و بیش از و 800 مزدور عراقی را  کشته و یا زخمی کردند.(4)

کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس آغاز شد

چهارمین کنفرانس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شب گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی با سخنان شیخ خلیفه بن احمد آل ثانی امیر قطر در دوحه گشایش یافت. جنگ ایران و عراق ، بحران فلسطین و همکاری های امنیتی 6 کشور عضو شواری همکاری خلیج فارس از مهمترین مسائل مطرح شده در این کنفرانس هستند منابع آگاه هزینه برگزاری این کنفرانس را 280 میلیون دلار ذکر کردند و برای حفظ امنیت شرکت کنندگان در اجلاس جوخه های ضد تروریستی از انگلیس فرانسه و آمریکا به قطر وارد شده اند.گزارش های غیر رسمی نیز حاکیست توطئه ای برای انفجار هتل محل برگزاری کنفرانس طرح ریزی شده بود لکن وزیر اطلاعات قطر این شایعه را تکذیب کرد و گفت این تنها یک تلاش جنائی انفرادی بوده است.(5)

منابع :

1- اطلاعات،17 آبان 62 ، ص3
2- جمهوری اسلامی ، 17 آبان 62 ، ص12
3- کیهان، 17 آبان 62 ، ص2
4- اطلاعات،17 آبان 62 ، ص 2

5- کیهان، 17 آبان 62 ، ص 24


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها