کد خبر: ۴۰۰۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
مشاور ارشد سیاست خارجی در امریکا در مقاله‌ای عنوان نمود:
سایت intifada-palestine.com در مقاله ای به تحلیل ام جی روزنبرگ، تحلیلگر و مشاور ارشد سیاست خارجی در امریکا، از رویگردانی اوباما از جنگ و از طرف دیگر، از فشار لابی صهیونیستی در ایالات متحده برای شرکت داشتن این کشور در درگیری نظامی با ایران خبر داد و نوشت (نقل به مضمون): ممکن است نتانیاهو و طرفدارانش واقعا در پی جنگ نباشند اما قطعا می خواهند اثبات کنند که چه کسی رئیس است و چه کسی تعیین می کند که جنگ رخ بدهد یا نه!
سرویس بین الملل پایگاه 598 - بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حالی در رسانه های جهان بازتاب داشت که برخی خبرگزاری ها از جمله msn تمرکز خود را فقط بر سخنان آقای احمدی نژاد قرار داده بودند. سایت msn به صورت گذرا از جمعیت تظاهرات کنندگان تهران و نه دیگر شهرهای ایران- با عنوان ”جمعیت ده ها هزار نفری" یاد کرد.

 در گوشه دیگری از خبر درج شده در این سایت آمده است ایالات متحده و اسرائیل، یعنی کشوری که ایران آن را به رسمیت نمی شناسد، در صورت ناکارآمد بودن تحریم ها، گزینه نظامی را رد نکرده اند. این در حالی است که رسانه های خبری در روزهای گذشته و مخصوصا پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه، به کرّات از عقب نشینی ایالات متحده از پذیرفتن گزینه نظامی خبر داده اند.

 البته نشانه هایی در دست است که اسرائیل خود نیز از وقوع جنگ در هراس است. سایت intifada-palestine.com در مقاله ای به تحلیل ام جی روزنبرگ، تحلیلگر و مشاور ارشد سیاست خارجی در امریکا، از رویگردانی اوباما از جنگ و از طرف دیگر، از فشار لابی صهیونیستی در ایالات متحده برای شرکت داشتن این کشور در درگیری نظامی با ایران خبر داد و نوشت (نقل به مضمون):  ممکن است نتانیاهو و طرفدارانش واقعا در پی جنگ نباشند اما قطعا می خواهند اثبات کنند که چه کسی رئیس است و چه کسی تعیین می کند که جنگ رخ بدهد یا نه!

مشاور ارشد سیاست خارجی در امریکا در این مقاله این گونه نوشت: رئیس جمهور ایران آقای محمود احمدی نژاد روز یکشنبه گفت جمهوری اسلامی ایران بزودی پیشرفت های ”بسیار بزرگ" در برنامه هسته ای این کشور را اعلام خواهد کرد.

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران نیز گفت ایران، عملیات نظامی غرب علیه این کشور را با گسیل داشتن هزاران موشک به سمت پایگاه های اسرائیل و ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

احمدی نژاد سخنران سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که منجر به سرنگونی رژیم شاهنشاهی مورد حمایت امریکا شده بود. ده ها هزار ایرانی در این تظاهرات -که دولت آن را سازماندهی کرده بود- حضور یافتند تا این بزرگداشت را پاس بدارند.

احمدی نژاد در سخنرانی خود که مستقیما از تلویزیون دولتی این کشور پخش می شد به جمعیت حاضر در میدان آزادی گفت: ”در روزهای آینده، جهان شاهد اعلام پیشرفت های هسته ای بسیار مهم و عظیم ایران خواهد بود."

تظاهرات کنندگان، پرچم ها و تصاویری از رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای در دست داشتند و شعار ”مرگ بر اسرائیل" و ”مرگ بر امریکا" سر می دادند.

اسماعیل هنیه، که ریاست دولت اسلامی حماس را در نوار غزه بر عهده دارد، نیز در این مراسم شرکت کرده بود.

احمدی نژاد در خصوص پیشرفت های هسته ای ایران، که تهران مدعی صلح آمیز بودن آن است، هیچگونه جزئیاتی ارائه نداد.

ایالات متحده و اسرائیل، یعنی کشوری که ایران آن را به رسمیت نمی شناسد، در صورت ناکارآمد بودن تحریم ها، گزینه نظامی را رد نکرده اند.

ایران نیز با اعلام هدف قرار دادن پایگاه های اسرائیل و ایالات متحده در خلیج فارس در کنار مسدود کردن تنگه حیاتی هرمز که مسیر گذر کشتی های نفتی است- در خصوص پاسخی ”دردناک" به آنها هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی فارس در روز شنبه، محمد شیردل، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران گفت: ”اگر ایران مورد حمله رژیم صهیونیستی واقع شود، آن را با خاک یکسان خواهیم کرد."

او افزود: ”هزاران موشک ما، اسرائیل و 40 پایگاه امریکا در منطقه را هدف قرار خواهند داد."

مناقشه هسته ای ایران زمانی به تنش ها دامن زد که غرب، تحریم های خود علیه این کشور را تشدید کرد. اتحادیه اروپا با ممنوعیت واردات نفت ایران از ماه ژوئیه و مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی جمهوری اسلامی موافقت کرده است.

اقدامات اتحادیه اروپا، تحریم های اعمال شده توسط امریکا را تقویت می کند؛ زیرا غرب در تلاش است ایران را قبل از تولید مواد هسته ای کافی برای ساخت بمب اتمی، به میز مذاکره بر گرداند.
هیچکدام از طرفین تمایل چندانی به مصالحه نشان نداده اند. ایران اظهار داشته است این کشور با اقدانات متقابل خود، با تحریم های اتحادیه اروپا خواهد جنگید و مجلس ایران نیز، در صدد ممنوعیت صادرات نفت به اتحادیه اروپا است.

مقامات ایران بدون اشاره به تحمل سختی های مردم این کشور در راه دفاع و حمایت از برنامه هسته ای، تأثیر تحریم های غرب را رد می کنند.

احمدی نژاد گفت: ”من به صراحت می گویم که اگر شما (غرب) به استفاده کردن از زبان زور و تهدید ادامه دهید، ملت ما هرگز در برابر فشارهای شما تسلیم نخواهد شد."

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها