يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۵۰۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۰     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که مقامات سعودی از سیاست‌های کوته‌بینانه و تنگ‌نظرانه دست بردارند و فتنه‌انگیزی را کنار بگذارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر امور خارجه کشورمان که شامگاه دوشنبه در رأس هیأت بلندپایه سیاسی عازم بیروت شده است، در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود، انتخاب میشل عون را پیروزیِ منطق گفتگو بر خشونت توصیف کرد.

محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان، برای مردم این کشور و ملل منطقه، آینده‌ای روشن آرزو کرد و گفت: اطمینان دارم که مقاومت، تکفیری‌ها و تروریست‌ها را شکست خواهد داد.

ظریف گفت: ایران و لبنان در عرصه سیاسی، اشتراکات فراوانی دارند و ما با تهدیدات مشابهی روبرو هستیم، که از آن جمله رژیم صهیونیستی است که نه فقط لبنان، که تمامی منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: تروریسم و افراطی‌گری، تهدیدی برای کل منطقه و جهان است و امیدواریم تمامی طرف‌ها به این حقیقت برسند که تنها راه حل مشکلات منطقه، گفتگو و تبادل نظر است.

ظریف در ادامه افزود: آنچه برای ما مهم است، این است که مردم لبنان، تصمیم مبارک خود را اتخاذ کردند و من فردا در دیدار با سعد حریری، ارادۀ ایران برای همکاری با همه گروه ها و طرف های لبنانی را اعلام خواهم کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد که مقامات سعودی از سیاست‌های کوته‌بینانه و تنگ‌نظرانه دست بردارند و فتنه‌انگیزی را کنار بگذارند.

ظریف در باره سفر میشل عون به ایران گفت: ایران از سفر جناب عون به ایران در هر زمانی که اراده کنند، به گرمی استقبال می‌کند و در عالی‌ترین سطوح از ایشان استقبال خواهد شد.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد که سفر محمد جواد ظریف به لبنان برای ما فرصت با ارزشی است و گفت: ما از حمایت های ایران از لبنان تشکر می‌کنیم.

باسیل افزود: ایران همواره تاکید کرده است که در امور داخلی لبنان دخالت ندارد.

وزیر امور خارجه لبنان گفت دولت لبنان تلاش می‌کند روابط سیاسی با ایران را توسعه دهد و آن را به روابط اقتصادی گسترش دهد.

وی همچنین گفت که دو کشور ایران و لبنان در معرض دو خطر مشترک یعنی اسرائیل و داعش قرار دارند.

جبران باسیل افزود انتخاب میشل عون، پیروزی «زبان گفتگو» در مقابل خشونت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تلاش می کنیم روابط سیاسی با ایران را در عرصه اقتصادی هم به ظهور برسانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها