يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۶۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
رئیس کمیته امداد کشور؛
ما نباید جامعه تحت پوشش کمیته امداد را توسعه بدهیم و بزرگ نشان دهیم. افتخار ما این خواهد بود که از افراد بی بضاعت حمایت کنیم و اعلام کنیم مددجویان با تحصیلات، شغل، درآمد و تخصص مشخص از پوشش ما بیرون رفتند. اینکه ما مثل طرح یارانه ها چند میلیون نفر را زیر پوشش در بیاوریم و به آنها مستمری بدهیم، هیچ افتخاری برای نظام ما ندارد.

22  ، به گزارش پایگاه 598 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي و بعنوان دومين نهاد انقلابي در تاريخ 14 اسفند ماه 1357، كميته امداد امام‌، با صدور حكم امام خميني‌(ره‌) براي مدت نامحدود، بمنظور تحقق بخشيدن به اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان‌، تأسيس شد؛ نهادی که اکنون نزدیک به 40 سال از تأسیسش می گذرد.

به گزارش «تابناک» مهندس سید پرویز فتاح رئیس جدید کمیته امداد کل کشور در بازدید از غرفه تابناک در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برخی سئوال های موجود در مورد این نهاد حمایتی را تشریح کرد.

فتاح در مورد نحوه تصمیم گیری برای اجرای برنامه های جدید در کمیته امداد با انتقاد از هر گونه تصمیم گیری احساسی و عجولانه گفت:در کمیته امداد هر طرح و برنامه ای عملیاتی می شود باید عالمانه باشد و برای هر اقدام جدیدی که قرار است به اجرا درآید باید ردیف بودجه مشخص تعیین شود. بسیاری از نیازها و فضاهای کمک به جامعه تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که ما نیز بسیار علاقه داریم به آنها ورود کنیم و به افراد تحت پوشش کمک کنیم، اما به دلیل اینکه در اختصاص ریف بودجه با محدودیت روبه رو هستیم، بر اساس اولویت ها پیش می رویم.

رئیس کمیته امداد کشور در مورد آخرین وضعیت مجتمع سوهانک ادامه داد: تمام مجموعه کمیته امداد، ساختمان های سوهانک را ترک کردیم و مجتمع سوهانک روال فروشش را طی می کند. مشتری و خریدار ساختمان های سوهانک نیز دولت است و به زودی این فروش انجام خواهد شد. اینکه هنوز ساختمان های سوهانک را نفروختیم یا دیر فروختیم، چیزی را عوض نمی کند. مهم این است که کمیته امداد دیگر آنجا نیست.

وی در مورد عایدات مالی این فروش و محل هزینه آن افزود: بر اساس تصویب هیئت امنای کمیته امداد، منابع مالی حاصل از فروش مجتمع سوهانک در صندوق قرض الحسنه مجموعه ذخیره خواهد شد و برای اعطای وام به مدد جویان از آن استفاده خواهد شد.

رئیس وزیر نیرو در دولت نهم در تفکر موجود در مورد کمیته و اینکه تصور می شود، این نهاد به دنبال افزایش جمعیت تحت پوشش است، اضافه کرد: من هم این موضوع را شنیده ام. متأسفانه این تفکر نادرستی است که در جامعه رواج پیدا کرده است. ما نباید جامعه تحت پوشش کمیته امداد را توسعه بدهیم و بزرگ نشان دهیم. افتخار ما این خواهد بود که از افراد بی بضاعت حمایت کنیم و اعلام کنیم مددجویان با تحصیلات، شغل، درآمد و تخصص مشخص از پوشش ما بیرون رفتند. اینکه ما مثل طرح یارانه ها چند میلیون نفر را زیر پوشش در بیاوریم و به آنها مستمری بدهیم، هیچ افتخاری برای نظام ما ندارد.

فتاح در پایان تأکید کرد: همانطور که گفتم آن چیزی که افتخار است و ارزش دارد این است که مددجویان با انرژی و شغل و تخصص قابل قبول خودکفا شوند. ما الان روی این موضوع تمرکز داریم و در آینده نیز خواهید دید که جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کاهش خواهد یافت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها