يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۶۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
همزمان با آغاز روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از ساعتی پیش آغاز شده است، تکلیف ۱۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنای آمریکا هم مشخص شد و رقابت جمهوری خواهان و دمکرات ها برای تصاحب سنای آمریکا ادامه دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،‌ « ریچارد شلبی»،«جان بوزمن»،« مارکو روبیو»، « تاد یانگ»، « جری موران» « رند پاول» « جان هوون» « راب پورتمن» « جیمز لنکفرد» ، 'تیم اسکات '«جان تون» به ترتیب از ایالت های آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، کنتاکی،داکوتای شمالی، اوهایو، اکلاهما و کارولینای جنوبی و داکوتای جنوبی، از حزب جمهوری خواه موفق شدند به سنا راه یابند.

بر اساس این گزاش، « ریچارد بلومنتال»، « تامی داک ورث»، « کریس ون هولن»، «چاک شومر» و «پاتریک لیهی» به ترتیب از ایالات کنتیکت، ایلینوی، مریلند، نیویورک و ورمونت از حزب دمکرات راهی مجلس سنا شدند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از ساعتی پیش آغاز شده است، تکلیف همه 435 کرسی مجلس نمایندگان و 34 کرسی از 100 کرسی سنای آمریکا هم مشخص خواهد شد.

از آنجایی که رای گیری در آمریکا به صورت ماشینی برگزار می شود، نتایج اولیه انتخابات را معمولا کمتر از یک ساعت پس از پایان رای گیری، به صورت تدریجی، اعلام می کنند.

اعضای مجمع گزینندگان یا گزینشگران ، درخ 19 دسامبر (29 آذر) در ایالت هایشان دیدار می کنند و به نمایندگی از رای دهندگان، رای خود را به صورت نمادین به فرد برنده در آن ایالت می دهند.

در اقدام نمادین دیگری، اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در ششم ژانویه (17 دی) جلسه مشترکی برگزار و آرای گزینشگران را شمارش می کنند. سپس رئیس سنا نتیجه شمارش را به صورت رسمی اعلام می کند.

مراسم سوگند ریاست جمهوری همزمان با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در ساعت 12 ظهر روز 20 ژانویه (عصر اول بهمن) با حضور رئیس دیوان عالی برگزار خواهد شد.

شرایط سیاسی - اجتماعی رقابت ها تاکنون به گونه ای پیش رفته است که ناظران این حوزه معتقدند،نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند شگفتی ایجاد کند و برخلاف نتایج نظرسنجی های اعلام شده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها