أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۱۱۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۳ آبان ۱۳۹۵
برپایی موکب های ارادتمندان ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین که از زوار پذیرایی می نمایند چشم نواز می باشد و محل عمود 285 که در آن موکبی به نام حضرت امام رضا عليه آلاف التحية و الثنا مزین شده است برپا شده که ضمن ارائه خدمات رفاهی به زوار سعی کرده است خدمات تخصصی را برای آسایش زوار فراهم نماید.
به گزارش پایگاه 598، این روزها مسیر نجف به کربلا میعادگاه عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می باشد، مسیری که امید می رود به مسیر ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف ختم شود.
 
بنا بر این گزارش در طول این مسیر 80 کیلومتری مردم عراق با پذیرایی خالصانه و در طبق اخلاص گذاشتن همه چیز خود برای زوار حضرت امام حسین علیه السلام عشق و ارادت خود را به خاندان عترت علیهم السلام به معرض نمایش گذاشته اند.
 
و در این میان برپایی موکب های ارادتمندان ایرانی نیز که از زوار پذیرایی می نمایند چشم نواز می باشد و محل عمود 285 که در آن موکبی به نام حضرت امام رضا عليه آلاف التحية و الثنا مزین شده است برپا شده که ضمن ارائه خدمات رفاهی به زوار سعی کرده است خدمات تخصصی را برای آسایش زوار فراهم نماید.
 
به گزارش خبرنگار ما در این موکب که روزانه هزاران نفر زوار در آن به استراحت مشغول می شوند غرفه هایی همچون زیارت مجازی ثامن الحجج علیه السلام، تعمیر موبایل، توزیع محتوا و نرم افزار، دستگاههای شارژ موبایل... برای خدمت به زوار مشغول فعالیت هستند.
 
در زیر نظر شما را به گوشه ای از خدمات این غرفها جلب می نماییم:
 
غرفه زیارت مجازی امام رضا علیه السلام
   

                                                           
در این غرفه فضایی به مساحت 24 متر مربع که با پرده های سفید پوشیده شده است و در آن نرم افزار (VR) (واقعیت مجازی) تعبیه شده است، که زیارت مجازی حرم حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله، قبرستان بقیع و همچنین زیارت حرم ثامن الائمه حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام را برای افراد به مدت 8 دقیقه بصورت سه بعدی پخش می کند.

بنا به گفته مسئول این غرفه در هر سانس که از اذان صبح آغاز می گردد و تا ساعت 10 شب بصورت یکنواخت ادامه دارد بین 40 تا 50 زائر مرقد ابی عبدالله علیه السلام به زیارت پرداخته که فضای معنوی عجیبی بوجود می آید. همچنین حضور خادمان آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام که از مشهد به این مکان آمده اند فضای روحانی خاصی ایجاد کرده است.

غرفه تعمیرات موبایل



این غرفه هم که از اذان صبح آغاز بکار می کند و تا پاسی از شب به زائران خدمت می کند بصورت رایگان به تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری موبایل هایی که به مشکل برخورده اند پرداخته که بنا به گفته مسئول غرفه برخی از روزها تا 1000 موبایل تعمیر می شود.

همچنین سیم شارژ موبایل بصورت رایگان، فلش برای کارهای مهم نیز تقدیم به زواری که با مشکل روبرو شده باشند می شوند.

غرفه توزیع محتوا و نرم افزار



این غرفه نیز به سهم خود با ارائه نقشه تردد و مکانهای زیارتی عراق، نقش مهمی در راهنمایی زوار ایفا می نماید. همچنین ارائه نرم افزارهای محتوایی مانند آموزش زبان عربی ویژه اربعین، خیمه گاه بهشت اردوگاه جهنم و پیاده تا بهشت به زوار به خدمت رسانی مشغول می باشد.

همچنین ارائه نرم افزارهای صوتی و تصویری مداحی های عربی و فارسی، نرم افزار پاردایس و نرم افزار کاربردی لبیک یا حسین 2 به زوار از اذان صبح تا 10 شب سهم خادمی خود را به زوار ایفا می نماید.

به گزارش خبرنگار ما دستگاههای شارژ تلفن همراه، کافی نت، نمایشگاه (ER) دیگر ابزاری است که زوار از آنها در زمان استراحت خود استفاده می نمایند. همچنین گروههای خبری از رسانه های مختلف ایران با حضور فعال در این موکب و مسیر نجف به کربلا به بازتاب این عشق و ارادت مردم و پیاده روی اربعین مشغول هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها