کد خبر: ۴۰۱۲۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۲۴ آبان ۱۳۹۵
الگوی‌ اسلامی‌ ایرانی‌ پیشرفت؛
جریان توسعه غربی هنگام رویارویی با نهاد مقدس و بنیادین خانواده تاکید می کند که نهاد خانواده نیز باید متناسب با اقتصاد تعریف شود و تعریف خانواده متناسب با اقتصاد عبارت است از: اکتفا به خواندن صیغه محرمیت بین زن و شوهر. از منظر کارشناسان توسعه انتظار تربیت نسل و خانه داری از بانوان، انتظاری نابه جا و غلط است...
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، تعدیل کلان جامعه حول بخش اقتصاد، پاسخی است که می توان در مقابل این سؤال مطرح نمود. توضیح بیشتر آنکه الگوهای غربی در تمام طرح ها، ایده ها و نظریات خود تنها و تنها به دنبال یک امر هستند و آن امر چیزی نیست جز تعدیل کلان جامعه حول بخش اقتصاد. به عبارت ساده تر جریان توسعه گرا معتقد است که تمام بخش های جامعه باید هماهنگ با اقتصاد تعریف شده و به نفع بخش اقتصاد تغییر ماهیت دهند. از منظر جریان توسعه گرا بخش اقتصاد، محوری ترین بخش جامعه است و هر امری که بر ضد این بخش عمل کند باید اصلاح گردد.

با توجه به نکته فوق باید گفت که از منظر توسعه غربی آموزش و پرورشِ خوب، آموزش و پرورشی است که مفاهیم مورد نیاز بخش اقتصاد را به دانش آموزان انتقال داده و آنها را خلاق و کارآفرین تربیت کند. از منظر جریان توسعه گرا نباید رسالتی مانند تربیت افراد را برای آموزش و پرورش تعریف نمود، بلکه رسالت اصلی نظام آموزشی تربیت اقتصادی افراد است.

البته جریان توسعه گرا تنها به اصلاح بخش آموزش و پرورش اکتفا نکرده و وارد گزاره های دینی نیز می شود و آنها را متناسب با اقتصاد بازتعریف - بخوانید تحریف - می کند. به عنوان مثال جریان توسعه غربی هنگام رویارویی با نهاد مقدس و بنیادین خانواده تاکید می کند که نهاد خانواده نیز باید متناسب با اقتصاد تعریف شود و تعریف خانواده متناسب با اقتصاد عبارت است از: اکتفا به خواندن صیغه محرمیت بین زن و شوهر. از منظر کارشناسان توسعه انتظار تربیت نسل و خانه داری از بانوان، انتظاری نابه جا و غلط است؛ زیرا در اینصورت بخش تولید جامعه کارگرانِ ارزان قیمت خود را از دست می دهد و اقتصاد متضرر می شود.

اما این تحریف ها در همین حد باقی نمانده و به اصلاح ابرگزاره های دینی نیز می رسد. هنوز از بزرگترین تحریف جریان توسعه گرا زمان زیادی نگذشته است و ملت ایران نیز این بزرگ‌تحریف تاریخ را به یاد دارد. حدود یک سال پیش بود که توسعه غربی برای پیشبرد بخش اقتصاد و جذب سرمایه خارجی حتی به تحریف بزرگترین واقعیت عالم یعنی عاشورا دست زد و از عاشورا درس مذاکره گرفت، چیزی که به ذهن احدی از انسان‌ها خطور هم نمی کند. از منظر جریان توسعه غربی بخش اقتصاد به قدری اهمیت دارد که برای پیشبرد آن می توان دست به تحریف حقیقتی زد که در طول 1400 سال الهام بخش مبارزه با کفر و استکبار بوده است.

البته جریان توسعه گرا در تحریف گزاره های دینی برای پیشبرد بخش اقتصاد به اصلاح گزاره های تاریخی دینی اکتفا نکرده و حتی آیات قرآن را نیز تحریف نموده است. اخیرا رئیس جمهور محترم دولت یازدهم برای پیشبرد برجام و جذب سرمایه خارجی برای رونق بخش اقتصاد به تحریف آیه "الم تکن ارض الله واسعه" پرداخته و بیان نموده اند که این آیه نشان میدهد زمین خداوند تنگ و ضیق نیست، بلکه زمینِ وسیعی می باشد و ما نباید خود را محدود به یک منطقه خاص کنیم، بلکه باید با نقاط مختلف عالم رابطه داشته باشیم. دکتر روحانی با این برداشت از آیه درصدد توجیه مذاکره و رابطه با آمریکا بودند تا بخش اقتصاد رونق پیدا کند در حالی که حتی اگر ترجمه آیات قبل و بعد از این آیه را بخوانیم متوجه می شویم که اتفاقا آیه کاملا بر عدم تعامل و مذاکره با استکبار و کفر دلالت دارد.

✳️ نکته مهم این است که سرمنشأ تمام این تحریف ها و هدم(ويران کردن , خراب کردن) گزاره های دینی، تعدیل کلان جامعه حول بخش اقتصاد در توسعه غربی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها