يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۷۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی از آمریکا خواست به دلیل اینکه توافق هسته‌ای، خطر ایران را برای 15 سال به تعویق انداخته است، آن را لغو نکند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شاهزاده «ترکی بن فیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی طی اظهارات ضمن حمایت مجدد از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت هسته‌ای ادعا کرد این توافق 15 سال به آنها فرصت داده تا بدون خطر هسته‌ای ایران، آسوده باشند.

ترکی فیصل طی سخنرانی در اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن با تاکید بر اینکه اجرای توافق هسته‌ای از پاره کردن آن مفیدتر است از آمریکا خواست تا ضمن لغو نکردن توافق، از پایبند بودن ایران به مفاد آن اطمینان حاصل کرده و افزود: «از اینکه برجام 15 سال به آنها در برابر ایرانِ هسته‌ای فرجه داده، راضی هستند.»

وی درخصوص ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» میلیاردر جنجالی آمریکا گفت: «ترامپ چیزهای زیادی گفته است. باید ببینیم او چه کاری انجام خواهد داد و سپس از آنجا شروع کنیم.»

بن فیصل ابراز امیدواری کرد ترامپ قبل از در دست گرفتن سکان هدایت ایالات متحده، به کشورهای «متحد آمریکا» در خاورمیانه سفر کند و مستقیما در جریان نظرات آنها قرار بگیرد.

این شاهزاده سعودی همچنین افزود: «اسد بزرگترین تروریست در سوریه است. اگر ترامپ با روسیه و ایران بر سر سوریه به تفاهم برسد، بدترین چیز ممکن است که اتفاق خواهد افتاد.»

وی به «باراک اوباما» رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز توصیه کرد قبل از ترک کاخ سفید، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها