کد خبر: ۴۰۲۴۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۵
یک خبرگزاری اصلاح‌طلب گزارش داد «سخت‌گیری‌های بانک مسکن، طرح مسکن قسطی را عقیم کرد».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، یک خبرگزاری اصلاح‌طلب گزارش داد «سخت‌گیری‌های بانک مسکن، طرح مسکن قسطی را عقیم کرد».
 
دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این که تاکنون حتی یک قرارداد خرید مسکن از طریق طرح مسکن قسطی هم انجام نشده، به ایلنا گفت: سخت‌گیری‌های بانک مسکن در ضمانت اقساط این طرح را عقیم کرد.
 
محمد مهدی مافی با اشاره به وضعیت طرح مسکن قسطی گفت: جامعه انبوه‌سازان تلاش بسیاری برای اجرای طرح مسکن قسطی کردند. در طرح مسکن قسطی مهم‌ترین نکته این بود که بدون استفاده از منابع دولتی شرایط ویژه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم فراهم آید.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این که در این طرح سیاست ما این بود که ضمانت‌های لازم از طریق مؤسسات مالی و بانکی فراهم آید، گفت: در مسیر اجرای طرح مسکن قسطی باعدم درک صحیح این ایده از سوی مسئولان بانک مسکن مواجه شدیم، برای اجرای شرایط این طرح از جمله تأمین ضمانت‌های آن برای بازپرداخت اقساط با بانک مسکن به عنوان یک نهاد تخصصی وارد مذاکره شدیم هر چند به توافق‌هایی با این بانک رسیده بودیم اما بخشنامه‌های این بانک در مسیر اجرا طرح مسکن قسطی را عقیم کرد.

وی افزود: بانک مسکن برای اجرای این طرح محدودیت‌هایی قائل شد که این محدودیت‌ها طرح را غیرعملیاتی ساخت.
 
مافی با اشاره به ناکارآمدی محدودیت‌های اعمال شده از سوی بانک مسکن در اجرای مسکن قسطی گفت: بنا نبود بانک مسکن سقفی را برای اقساط در نظر بگیرد. از سوی دیگر نرخ کارمزدی که بانک مسکن پیشنهاد داد رقم بسیار بالایی بود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های مسکن باموضوع عدم شناخت برنامه‌ها و طرح‌ها از سوی مسئولان مواجه هستیم، گفت: طرح صندوق زمین و مسکن، قانون پیش‌فروش و طرح مسکن قسطی از جمله طرح‌های مسکنی بود که با عدم درک صحیح از سوی مسئولان اجرایی مواجه شدند.
 
وی بااشاره به مذاکرات برای اجرای طرح مسکن قسطی از سوی سایر بانک‌ها و مؤسسات مالی گفت: تمرکز بر روی اجرای این طرح به صورت مشترک با بانک مسکن فرصتی برای مذاکره با سایر نهادهای مالی و بانک‌ها نگذاشت و تاکنون حتی یک قرارداد خرید مسکن از طریق مسکن قسطی انجام نشده است.
 
یادآور می‌شود وزیر راه و شهرسازی، با مزخرف خواندن مسکن مهر، از ایده مسکن اجتماعی خبر داده بود که با وجود پر شدن 40 ماه از عمر دولت یازدهم، هنوز این طرح نیز عملی نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
itainf2007
United Kingdom
۰۰:۰۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
وزیری که خود یک خانه نساخته مزخرف است!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها