أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۴۷۲
زمان انتشار: ۰۱:۳۷     ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
کیهان: اتهام زني اخير رژيم صهيونيستي به ايران درباره اقدامات تروريستي در هند و گرجستان حتي براي تحليلگران غربي هم ابهام آميز و آكنده از ترديدهاي فراوان بوده به طوري كه بسياري از اين رسانه ها در گزارش هاي خود پرسيده اند: «ايران چه سودي از اين اقدام مي برد؟»
در همين رابطه روزنامه انگليسي ايندي پندنت نوشت: تحليل گران در دهلي نو در اين مورد كه ايران در اين بمب گذاري نقش داشته است، ابراز ترديد كرده اند. به گفته آنها ايران قصد ندارد با چنين عملياتي در خاك هند بر روابط دو كشور خدشه وارد كند در توضيح اين مطلب خبرگزاري رويترز از دهلي نو هم در گزارشي به قلم مايانك باردواج نوشت: رئيس بخش تجارت برنج هند سه شنبه اعلام كرد كه حمله به ديپلمات اسرائيلي در دهلي نو احتمالا به تلاشهاي هند براي ادامه داد و ستد با ايران كه تحت تحريم است، آسيب مي رساند و شرايط را براي حل مشكل پرداختهاي تجاري بغرنج مي كند.
هند در واكنش به تحريمهاي جديد اعمال شده از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه برنامه هسته اي ايران، واكنشي دفاعي نشان داده و در حال حاضر به دنبال افزايش تجارت و برنامه ريزي براي پرداخت بهاي نفت وارداتي از ايران به شيوه تهاتري است.
يك تحليلگر آمريكايي نيز در همين خصوص تصريح كرد انفجارهاي ديروز عليه ديپلماتهاي رژيم صهيونيستي كار خود موساد بوده است. به گزارش شبكه تلويزيوني راشا تودي، استفن لندمن (Lendman) گفت: « روز گذشته دو سوء قصد به جان ديپلماتهاي اسرائيلي در شهر دهلي نو، پايتخت هند و تفليس در گرجستان اتفاق افتاد. به نظر من، مظنون اصلي اين اقدامات دستگاه اطلاعاتي اسرائيل، موساد است. رد پاي موساد در همه جاي اين دو انفجار به چشم مي خورد. براي دولتمردان اسرائيل كشتن يهوديان به هيچ وجه مهم نيست و از اين كار، به هيچ وجه دچار عذاب وجدان هم نمي شود.
اما شاهد آن هستيم كه مقامات اسرائيل، انگشت اتهام را در انفجارهاي ديروز متوجه ايران كرده اند بدون آنكه شاهد و مدركي دال بر اين مساله ارائه كنند. ايران از اين كار چه سودي مي برد؟
اسرائيل مي خواهد در شرايطي كه اتهامات بسيار زيادي ضد ايران مطرح است، اين اتهامات را مطرح كند تا بواسطه آن فشارها بر ايران افزايش پيدا كند بدون آنكه هيچ سندي براي اثبات اين مسئله ارائه شود.»
سناريوسازي با هدف مخدوش كردن چهره ايران
رامين مهمان پرست سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان نيز اعلام كرد: رژيم صهيونيستي منشا ترور و ارعاب در جهان بوده و ادامه حيات نامشروع خود را در گرو ترور و ماجراجويي هاي خطرناك مي داند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با رد ادعاهاي رژيم صهيونيستي درخصوص دخالت ايران در حمله به ديپلمات هاي آن رژيم در دهلي نو و تفليس تاكيد كرد: از ديدگاه ما اصولا رژيم صهيونيستي و حاميانش متهم اصلي حوادث تروريستي بوده و انتساب حوادث اخير به جمهوري اسلامي ايران كاملا بي پايه و اساس مي باشد و به نظر مي رسد حوادث مشكوك فوق توسط مسئولان رژيم صهيونيستي طراحي و با هدف مخدوش كردن چهره جمهوري اسلامي ايران به مرحله اجرا درآمده است.
وي هشدار داد: چنانچه رژيم صهيونيستي و حاميان آن با اين گونه اقدامات تروريستي و سناريوسازي به دنبال ماجراجويي و اجراي افكار خطرناكي هستند، بايد بدانند كه هرگونه اقدام نسنجيده و نابخردانه واكنشي پشيمان كننده در پي خواهد داشت.
مهمان پرست با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگترين قرباني تروريسم همواره اقدامات تروريستي را محكوم كرده است، فتنه اخير رژيم صهيونيستي را تلاشي بي ثمر براي انحراف افكار عمومي از اقدامات تروريستي اين رژيم از جمله در سرزمين هاي اشغالي و ترور دانشمندان ايراني توصيف كرد.
وي همچنين حمايت برخي كشورهاي غربي از اقدامات رژيم صهيونيستي و خارج كردن نام گروه هاي تروريستي از فهرست گروه هاي تروريستي را محكوم كرده و اين امر را موجب ترويج و تقويت تروريسم در جهان خواند.
كامل الرفاعي، عضو فراكسيون پارلماني حزب الله لبنان نيز درباره اتهام هاي اسرائيل گفت: حزب الله با اين عمليات ارتباطي ندارد و انتقام گرفتن از ترور عماد مغنيه در اين سطح نخواهد بود و حزب الله منتظر شرايط امنيتي و سياسي مناسب براي اين اقدام است.
وي اين اتهام ها را تلاش كشورهاي بزرگ و برخي كشورهاي اروپايي براي محاصره ايران و حزب الله توصيف كرد.
امين حطيط، كارشناس نظامي و راهبردي نزديك به حزب الله نيز در اين خصوص گفت: بعيد است كه حزب الله پشت پرده اين اقدام باشد. اين جنبش يك روزي از ترور عماد مغنيه انتقام خواهد گرفت و علت اينكه تا امروز اين كار به تعويق افتاده اين است كه حزب الله به دنبال هدف و مكان مناسب است و به همين سبب آنچه درباره سفارت خانه هاي اسرائيل در هند و گرجستان رخ داده اهدافي كوچك است كه با تهديدهاي حزب الله تناسب ندارد.
وي احتمال داد كه سه طرف پشت اين اقدامات باشند. يا موساد است تا تجاوز اسرائيل به لبنان را توجيه كند يا طرف هاي محلي در گرجستان يا هند و طرف سوم مي خواهد اسرائيل را به اقدامي انتقام جويانه بر ضد حزب الله تحريك كند.
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم، انفجار سفارتخانه رژيم صهيونيستي در گرجستان و هند را تابعي از انزجار ملت ها از صهيونيست ها دانست و در تشريح دلايل ادعاي نتانياهو در نسبت دادن اين انفجارها به ايران گفت: رژيم صهيونيستي از ايران بيشتر مي ترسد و دنبال اين است كه در روند مذاكرات آينده ايران با 1+5 تاثير بگذارد.
جواد جهانگيرزاده دراين باره گفت: صهيونيست ها طي سال هاي گذشته خيلي مايل بودند عليه جمهوري اسلامي ايران تحريك و تهديد جهاني ايجاد كنند. حال كه نتوانستند اين كار را انجام دهند حاضر هستند حتي با خودزني خودشان- كه از صهيونيست ها بعيد نيست- انگشت اتهام را به سوي جمهوري اسلامي ايران بگيرند و جامعه بين الملل را عليه جمهوري اسلامي ايران تحريك كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پيش بيني عامل اين انفجارها افزود: اين انفجارها يا كار خود صهيونيست ها است يا كار گروه هاي منزجر از رژيم صهيونيستي است.
وي خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي مايل است تنفر ملت ها را در پوشش مخالفت ايران پنهان كند. صهيونيست ها هميشه مي خواهند از مخالفت هاي مردم كشورهاي مختلف جهان كه راهپيمايي هاي گسترده در مخالفت با رژيم صهيونيستي راه مي اندازند، پرده پوشي كنند.
جهانگيرزاده افزود: مردم كشورهاي مختلف رفتارهاي صهيونيست ها را نمي پسندند، آنها را به آپارتايد مذهبي، قومي و ملي و نژادي مجرم مي دانند و رفتارهاي توطئه گرانه اي كه رژيم صهيونيستي راه انداخته و ترورهاي مختلفي كه مرتكب شده و ده ها دليل روشن ديگر عامل تنفر ملت ها از رژيم صهيونيستي است لذا رژيم صهيونيستي درصدد اين است كه با گرفتن انگشت اتهام به سوي جمهوري اسلامي ايران، وضعيت را تبديل به موضوع جمهوري اسلامي ايران كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها