کد خبر: ۴۰۴۸۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۲ آذر ۱۳۹۵
یک روزنامه حکومتی چین ضمن واکنش به اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر عدم تعهد به مساله چین واحد نوشت وی در زمینه دیپلماتیک مانند یک کودک نادان است.
به گزارش پایگاه 598، یک روزنامه حکومتی چین ضمن حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نوشت وی مثل یک کودک نادان است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه گلوبال تایمز چین روز دوشنبه (امروز) در واکنش به سخنان روز گذشته ترامپ که گفته بود لزومی ندارد به سیاست چین واحد پایبند بماند، نوشت ترامپ فردی ساده‌لوح است.

روز یکشنبه ترامپ با فاکس نیوز مصاحبه کرده و گفته بود سیاست چین واحد را درک می‌کند اما نمی‌داند چرا باید بدان پایبند بماند و برای ارتباط با تایوان به اجازه چین نیازی ندارد.

روزنامه چینی گلوبال تایمز در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشت «ترامپ، لطفا خوب گوش کن: نمی‌توان با "چین واحد" معامله کرد.»

در این سرمقاله آمده که لازم است چین مبارزه‌ای محکم با ترامپ در پیش بگیرد. نویسنده سرمقاله همچنین اشاره داشت، ترامپ تنها یک تاجر است و در زمینه سیاست مانند یک بچه نادان است.

هنوز مقامات چینی واکنشی نسبت به این اظهارات ترامپ نشان نداده‌اند اما اخیرا بعد از آنکه ترامپ با رئیس جمهور تایوان گفت‌وگویی تلفنی داشت وزارت خارجه چین نسبت به نقض سیاست 37 ساله واشنگتن مبنی بر عدم تماس مستقیم رؤسای جمهوری آمریکا و تایوان گفت پکن قویا با هرگونه تماس یا همکاری نظامی میان آمریکا و تایوان مخالف است.

همچنین وزیر خارجه چین در لحنی دیپلماتیک و هشداردهنده ابراز امیدواری کرده بود که این اقدام ترامپ منجر به آسیب رسیدن به روابط واشنگتن و پکن نشود و خاطر نشان کرد مساله چین واحد اساس روابط دو کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها