کد خبر: ۴۰۸۵۴۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۲ دی ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
نخست وزیر: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده سلاح های شیمیایی که علیه نیروهای رزمنده ما به کار گرفته شده است از طریق انگلیس در اختیار رژیم صدام گذاشته شده است. ما باید به همه دشمنان متکبر جمهوری اسلامی هشدار بدهیم که سیاست های خصمانه آنها از سوی دولت ما بی جواب نخواهد ماند.

رخدادهای 22 دی ماه 62

چکیده :

  • موسوی: مردم ما تحویل سلاح های شیمیایی انگلیس به رژیم صدام را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

 

  • رئیس کل بانک مرکزی مقررات جدید درباره انواع سپرده ها ، وام ها و حساب های بانکی را اعلام کرد.

 

  • 12 میلیون ریال و حدود 5/1 کیلو طلا و نقره برای کمک به جبهه ها تقدیم آیت الله منتظری شد.

 

  • حافظ اسد در کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مراکش شرکت نمی کند.

 

  • معاون وزیر خارجه آمریکا: سیاست خارجی خاورمیانه واشنگتن در گرو ادامه حضور در لبنان است.

 

نخست وزیر به انگلیس هشدار داد

هیئت دولت جمهوری اسلامی صبح دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد در خاتمه این جلسه نخست وزیر درباره سیاست های استعماری دولت انگلیس گفت : طبق اطلاعاتی که به ما رسیده سلاح های شیمیایی که علیه نیروهای رزمنده ما به کار گرفته شده است از طریق انگلیس در اختیار رژیم صدام گذاشته شده و اصولا حکومت انگلیس بعد از انقلاب سیاست های خصمانه ای را علیه نظام جمهوری اسلامی دنبال کرده  است. وی افزود: ما باید به همه دشمنان متکبر جمهوری اسلامی هشدار بدهیم که سیاست های خصمانه آنها از سوی دولت ما بی جواب نخواهد ماند.(1)

 

دکتر نوربخش نحوه اجرای قانون بانکداری جدید را تشریح کرد

دکتر نوربخش رئیس کل بانک مرکزی ایران در گفت و گویی با واحد مرکزی خبر پیرامون چگونگی اجرای قانون جدید بانکداری گفت : تا پایان سال 1363 بانک های کشور هیچگونه تغییری در وضعیت سپرده ها و پس اندازهای مردم نخواهند داد و در این مدت مشتریان می توانند بین پس انداز قرض الحسنه ،سپرده گذاری کوتاه مدت و سپرده گذاری بلند مدت یکی را انتخاب کنند.

دکتر نوربخش افزود: قرارداد وام ها و اعتباراتی که پیش از اجرای قانون جدید بانک داری امضا شده همچنان طبق شرایط گذشته معتبر است و کسانی که طبق قراردادهای قبلی وام و اعتبار از بانک ها دریافت کرده اند در چارچوب همان قراردادی که با بانک بسته اند موظف به انجام تعهدات قبلی خود هستند و عدم اجرای آن قرارداد ممکن است باعث جریمه سنگین تری شود. وی گفت: هم اکنون 20 میلیون نفر در بانک ها سپرده دارند.(2)

 

دیدار جمعی از علما و روحانیون با آیت الله منتظری

 جمعی از روحانیون و امام جمعه شهر  مراغه به اتفاق عده ای از مسئولین نهادهای این شهر و بندر گناوه و ایذه و فارسان و شهر کرد و مسئولین بسیاری از نهادها و سازمان های ورامین با آیت الله منتظری دیدار کردند.

در این دیدار مبلغ 5 میلیون ریال وجه نقد و 600 گرم طلا و نقره توسط امام جمعه مراغه و 4 میلیون ریال وجه نقد و مقداری طلا و نقره توسط امام جمعه ایذه و بیش از نیم کیلو طلا و مقداری نقره و حدود 3 میلیون ریال وجه نقد توسط امام جمعه بندر گناوه از طرف اهالی فداکار شهرهای ذکر شده به منظور کمک به جبهه ها تقدیم آیت الله منتظری شد.(3)

 

حافظ اسد در کنفرانس مراکش شرکت نمی کند

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مراکش شرکت نمی کند و به جای وی عبدالحلیم خدام وزیر امور خارجه این کشور در این کنفرانس شرکت می کند. بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان دولت سوریه دیروز ضمن اعلام این خبر خواستار گنجانیده شدن مسئله تجاوز آمریکا به لبنان در دستور کار این کنفرانس شد. در همین حال انتظار می رود تعداد دیگری از سران کشورهای مترقی عربی نیز از شرکت در کنفرانس اسلامی مراکش خودداری کرده و معاونین و یا وزرای خارجه خود را به این کنفرانس اعزام کنند یادآوری می شود که  جمهوری اسلامی ایران به به دلیل این که کنفرانس در لانه آمریکا یعنی مراکش  برگزار می شود از  شرکت دراین کنفرانس خودداری کرده است.(4)

 

اختلاف شدید سناتورهای آمریکایی در مود لبنان

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن خبر دارد سنای آمریکا بحث در مورد سیاست دولت ریگان در لبنان را  در حالی آغاز کرده که سناتورها در این زمینه به شدت اختلاف دارند. بر اساس این گزارش «کنت دام» معاون وزیر خارجه آمریکا در دفاع از سیاست دولت آمریکا در لبنان گفت: خارج شدن تفنگداران از بیروت تروریسم را بیش از پیش تشویق کرده و به پرستیژ آمریکا در خاورمیانه لطمه می زند سیاست خاور میانه ای آمریکا در گرو حضور نیروهای این کشور در خاک لبنان است و اکنون زمانی نیست که از تعهدات شانه خالی کرد.

وی افزود: اگر فشارهای کنگره و حملات ترویستی آمریکا را به خروج نیروهایش از لبنان وادار کند در آن صورت سیاست خاورمیانه ای آمریکا به نقطه صفر باز خواهد گشت.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی ،22 دی 62 ، ص 16
2. اطلاعات، 22 دی 62 ، ص 4
3. اطلاعات، 22 دی 62 ، ص 2
4. جمهوری اسلامی ،22 دی 62 ، ص 3
5. اطلاعات، 22 دی 62 ، ص 16



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها