يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۰۰۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
مجموعه‌ای از اتهامات اقتصادی برادر رئیس‌جمهور/
حضور همیشگی حسین فریدون در مراسم‌های مختلف و اکثر سفرهای رئیس‌جمهور تا مدتی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود اما بعد از مدتی نام وی در پرونده‌های قضایی هم بر سر زبان‌ها افتاد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز گذشته (3 بهمن) برگزار شد، درباره دستگیری رسول دانیال‌زاده یکی از بدهکاران بانکی و ارتباط وی با حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ارشد روحانی، گفت: این فرد دستگیر شده و دادسرا مشغول تحقیقات است و ارتباطش با آن فرد (فریدون) روشن است.

این اولین بار نیست که نام حسین فریدون در پرونده‌های قضایی بر سر زبان‌ها می‌افتد.

حسین فریدون؛ از فرمانداری نیشابور تا حضور همیشه در صحنه

حسین فریدون برادر حسن روحانی متولد 1342 در سرخه سمنان است. وی مدتی فرماندار نیشابور و کرج  و زمانی هم سفیر ایران در مالزی بود. سپس، به‌مدت چند سال به‌عنوان یکی از اعضای تیم نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد مشغول به فعالیت شد و پس از بازگشت به ایران، به‌عنوان مشاور حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

نام وی اولین بار بعد از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر زبان‌ها افتاد که حسن روحانی در حکمی وی را به‌عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور منصوب کرد. وی کمی بعد در جریان مذاکرات لوزان و وین به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیوست و تا پایان مذاکرات و انعقاد برجام، در جلسات مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج به‌علاوه یک حضور داشت. عباس عراقچی در یکی از اظهارات خود گفته بود که نقش اصلی فریدون در این مذاکرات مکالمه و انتقال جزئیات به برادرش در تهران با زبان و لهجه «سرخه‌ای» بوده است، احتمالاً علت اصلی این کار جلوگیری از امکان شنود قابل فهم مکالمات توسط دستگاه‌های امنیتی سایر کشورها صورت گرفته است.

 

حضور همیشگی حسین فریدون در مراسم‌های مختلف و اکثر سفرهای رئیس جمهور تا مدتی مورد توجه رسانه‌ها  قرار گرفته بود اما بعد از مدتی نام وی در پرونده‌های قضایی هم بر سر زبان‌ها افتاد.

از ارتباط با دو بدهکار بانکی تا لابی‌گری برای رئیس نجومی‌بگیر

تیرماه سال جاری علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در نشست خبری با نام بردن از دو بدهکار بانکی به‌نام‌های «مالامیری» و «دانیال‌زاده» افشا کرد که این دو نفر با حسین فریدون در ارتباط هستند. بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و این دو نفر این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً با کارمزد صفر درصد از بانک دریافت کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری مجدد در بانک ملت سالانه 24 درصد سود گرفتند.

زاکانی در این نشست خبری خود اظهار کرد که این‌ اشخاص توسط حسین فریدون کادرسازی می‌شوند و این کار مستقیماً دست در بیت‌‌المال کردن است.

بعد از این نشست خبری، علیرضا زاکانی با شکایات معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، وزارت اطلاعات، حسین فریدون و رسول دانیال‌زاده در شعبه 1057 دادگاه کیفری حاضر شد اما دانیال‌زاده با مشاهده مستندات زاکانی، شکایت خود را پس گرفت.

این مسئله سپس به خانه ملت کشیده شد. سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس دهم با بیان اینکه حسین فریدون در انتصاب مدیران عامل بانکها اختیاراتی داشته و با لابی‌گری آنها را در جایگاه مدیرعاملی منصوب می‌کرده، از ورود کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به پرونده برادر رئیس جمهور خبر داد و گفت که این کمیسیون در نظر دارد تا همه ابعاد مسئله را بررسی و نتیجه را برای مردم بازگو کند.

اما ارتباطات فریدون تنها به اینجا ختم نشد. پس از انتشار فیشهای حقوقی برخی مدیران دولتی، در یک فقره مدیر عامل بانک رفاه در طول نزدیک به 20 روز پایان سال 94، بالغ بر 230 میلیون تومان دریافتی تحت عناوین مختلف داشته است. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ 8 تیر 95 در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه درباره تخلفات مدیرعامل بانک رفاه اظهار کرد: علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه به‌خاطر تخلفات بزرگی که قبلاً در بانک ملی داشته، فاقد صلاحیت برای مدیرعاملی بانک رفاه کارگران بود اما با فشار حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) و لابی‌گری وی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد.

در ادامه سریال ارتباط فریدون با صاحبان پرونده‌های اقتصادی، نام وی در پرونده علی رستگار سرخه‌ای مدیر عامل معزول بانک ملت نیز به چشم می‌خورد. رستگار سرخه‌ای که در مسئله فیشهای حقوقی از سمت خود عزل شده بود، پس از مدتی به‌اتهام عضویت در یک شبکه بزرگ فساد بانکی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری مدیرعامل معزول بانک ملت اعلام کرد که وی در جریان کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی دستگیر شده است.

در همین راستا، موسی غضنفرآبادی رییس دادگاه انقلاب تهران، درباره بازداشت عوامل شبکه فساد بانکی توسط سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه سپاه به‌عنوان ضابط خاص قوه قضائیه و با حکم دادگاه قضائی اقدام به این کار نموده، گفت: اخباری وجود دارد که حاکی از ارتباط حسین فریدون با این شبکه فساد بانکی است.

تحصیل توصیه‌ای

در تاریخ 28 تیرماه 95 خبرگزاری تسنیم در خبری اختصاصی پرده از رانت آموزشی برادر رئیس جمهور برداشت. در این گزارش آمده بود که حسین فریدون در سال 93 یعنی یک سال پس از روی کارآمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به‌عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل در این دانشگاه کشور به تحصیل بپردازد.

شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی پس از معرفی حسین فریدون توسط سازمان سنجش، با اکثریت آرا با این مسئله مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند.

امّا حسین فریدون دست از پیگیری برنداشته و به همین دلیل مجدداً بعد از مدتی سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد.

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم‌ می‌گیرند فریدون در "پردیس دانشگاه شهید بهشتی" به تحصیل بپردازد.

بعد از انتشار این خبر موضوع در کمیسیون آموزش مجلس مطرح می‌شود. محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل کمیته بررسی پرونده تحصیلی «حسین فریدون» در کمیسیون متبوعش خبر داد. همچنین کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی 3 بار با وزیر علوم درباره پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور مذاکره انجام داده است و همچنان ابهاماتی درباره پرونده تحصیلی وی وجود دارد.

افشای پشت‌پرده ارتباط یک مفسد بزرگ اقتصادی با ‌خانواده فریدون/ آیا روحانی خط قرمز‌ها را فراموش کرده است؟

بعد از افشای تخلفات رسول دانیال‌زاده از زبان سخنگوی قوه قضائیه، جزئیاتی از پرونده شب‌دوست مالامیری توسط نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی فاش شد. سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در حال حاضر سرویس‌های امنیتی بیگانه برای شب‌دوست مالامیری که بدهکار بانکی است پناهندگی درست کرده‌اند و دیگر تحت تعقیب پلیس اینترپل نیز قرار ندارد، اضافه کرد شب‌دوست مالامیری رقم‌های بسیار کلانی توسط رانت‌هایی که داشته از بانک‌های ملی و ملت اخذ کرده است.

مالامیری ارتباطات نزدیکی با خانواده حسین فریدون برادر رئیس جمهور داشته است. اسناد واریز پول، به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشان‌دهنده ارتباطات مالی بین فریدون و مالامیری است. از طرفی آقای رستگار از شعبه دوبی بانک ملت برای مالامیری وام‌های کلان اخذ می‌کند و  مالامیری این وام‌ها را در بانک ملت ایران تبدیل به ریال و سپرده‌گذاری با سود بالا می‌کند! مالامیری مجموعاً حدود 2 هزار میلیارد تومان وام دریافت کرده است.

ابطحی خاطرنشان کرد: همچنین مالامیری در یک مؤسسه خیریه غربالگری سرطان با آذر غفوری همسر حسین فریدون همکاری داشته است.

سید محمد جواد ابطحی نماینده مجلس از ارتباط مالامیری با خانواده حسین فریدون خبر داد که اسناد واریز پول به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا وجود دارد

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم از نامه جمعی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور خبر داد که پیرامون ارتباط حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور با برخی از بدهکاران کلان بانکی از جمله رسول دانیال‌زاده توضیحاتی خواسته‌اند.

سعیدی از ارسال سندی همراه نامه به رئیس جمهور خبر داد که یک واحد مسکونی به‌ارزش 14 میلیارد تومان توسط دانیال‌زاده به اسم همسر حسین فریدون خریداری شده است.

موارد بالا نمونه‌هایی از مباحث افشاشده درباره حسین فریدون است که تاکنون رسانه‌ای شده است.

با فاش شدن ارتباطات گسترده برادر رئیس جمهور با سرحلقه‌های فساد بانکی در کشور و اذعان سخنگوی دستگاه قضا به ارتباط وی با بدهکاران بانکی جای سؤال اینجاست که آیا رئیس جمهور سکوت خود را در برابر تخلفات نزدیکان خود می‌شکند.

حجت‌الاسلام روحانی در تاریخ 24 مرداد 92 در جلسه رأی اعتماد به کابینه خطوط قرمز دولتش را  "امانتداری در بیت المال، رعایت رهنمودهای رهبری، حراست از عزت کشور و صیانت از حقوق مسلم ایران و پایداری از اخلاق و احکام نورانی اسلام" اعلام و گفته بود هر کس از این خط قرمز عبور کند جایی در حلقه خدمتگزاران این دولت نخواهد داشت. حال نیز چشم امید ملت به این وعده روحانی است و باید دید که آیا رئیس دولت یازدهم که تاکنون در برابر اتهامات برادر و دستیار ویژه‌اش سکوت کرده، خط قرمز خود را زیر پا می‌گذارد یا در این ماه‌های باقی‌مانده عمر دولتش خواستار رسیدگی به پرونده برادرش خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
خدایا یکی هم از این شهر دارالمومنین ما رئیس جمهور بفرما نا نسبتی بااین حقیر داشته باشد تا گلیم خود را از اب بکشیم !! بعد جوری داریم عقب می افتیم از سهام بیت المال !!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها