کد خبر: ۴۱۱۵۱۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
سرمقاله رای الیوم؛
«اینک ما در آستانه بحران بین المللی قرار گرفته ایم که محور آن مسئله موشک های بالستیک ایران و نقض توافق هسته ای می باشد.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: «ترامپ اینک به بهانه آزمایش موشکی ایران تنش را با تهران آغاز کرده است و آن را نقض قطعنامه های سازمان ملل می داند به همین خاطر هم آمریکا شورای امنیت را برای برگزاری نشست دعوت کرده است.» 

رای الیوم افزود: «اینک ما در آستانه بحران بین المللی قرار گرفته ایم که محور آن مسئله موشک های بالستیک ایران و نقض توافق هسته ای می باشد. از سویی آمریکا آزمایش موشکی ایران را خلاف قوانین بین المللی می داند و از سوی دیگر هم روسیه آن را حق قانونی تهران توصیف کرده است.»

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود نوشت: «ترامپ قصد دارد تا کشورهای عربی را علیه ایران بسیج کند تا جنگ سرد جدیدی با این کشور را آغاز کند و مسئله مقابله با ایران را به دوران قبل از توافق هسته ای برگرداند.»

 گفتنی است که رسانه های آمریکایی به بهانه "آزمایش موشک بالستیک" توسط ایران به فضاسازی رسانه ای علیه ایران می پردازند و از جنگ و تحریم های سنگین سخن به میان می آورند.

در همین راستا، پایگاه "اینترنشنال بیزینس تایمز" (International Business Times) با انتشار گزارشی تحت عنوان "آمریکا در سال 2017 [با ایران] وارد جنگ می شود؟ وزارت خارجه آزمایش موشک بالستیک ایران را به شدت محکوم کرده است" به این موضوع پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «وزارت خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک ایران را محکوم کرده است. مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که در مقابل ممنوعیت های اعمال شده از سوی ترامپ در رابطه با صدور روادید اقدام متقابل انجام خواهد داد.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانه ای که در اختیار "آی بی تایمز" قرار گرفته عنوان کرده است که "ما از گزارش آزمایش موشکی بالستیک ایران و فعالیت های غیر مسئولانه و تحریک آمیز این کشور کاملا مطلع هستیم و به ایران می گوییم که به این فعالیت های خود پایان دهد.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها