أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۱۶۷۷۵
زمان انتشار: ۲۱:۲۲     ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
گزارشی از ترفند جدید خودروسازان برای فریب مردم ؛
سالهاست که صنعت خودروسازی ایران به جای افزایش کیفیت محصولات خود، روی به تغییراتی در ظاهر و به اصطلاح فیس لیفت خودروهای قبلی آورده اند و به بهانه همین تغییرات اندک چند میلیونی به قیمت اضافه کرده تا با این روش به مردم بقبولانند که انتخاب های فراوانی دارند!

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، صنعت خودروسازی در طول فعالیت دولت یازدهم روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. از راه اندازی کمپین نه به خودرهای داخلی و واکنش تند وزیر صنعت نسبت به آن تا عقد قراردادهای پر حرف و حدیث و البته محرمانه با کمپانی های خودروسازی حارجی همچون رنو ، پژو و سیتروئن.

اما یکی از انتظارات مردم در دوران پسابرجام کاهش قیمت خودروهای داخلی و همچنین ورود خودروهایی با کیفیت بالاتر و قیمتی مناسب بود. انتظاراتی که در پایان سال 95 و گذشت بیش از یکسال از اجرایی شدن برجام و عقد قراردادهای مختلف حتی نشانه ای اندک از آن هم در صنعت خودروسازی مشاهده نمی شود.

در دی و بهمن 95 دو مدل خودرو با نام های تندر 90 پلاس و دنا پلاس رونمایی و وعده عرضه آنها در ماههای آینده داده شد. اگر دو مدل فوق را با خودروهای تندر 90 و دنا مقایسه نماییم تنها متوجه خواهیم شد که تنها تغییراتی در ظاهر خودرو ایجاد شده و هیچ تغییری در کیفیت به وجود نیامده است.

مهمترین تفاوت های خودرو تندر 90 با تندر 90 پلاس به شرح ذیل است:


طرح جدید چراغ‌ھای جلو و عقب

طرح جدید سپر جلو و جلوپنجره و ھم‌رنگ شدن آن با رنگ بدنه

طرح جدید سپر عقب و ھم‌رنگ شدن آن با رنگ بدنه

آینه‌ھای جدید جانبی بزرگ و ھم‌رنگ شدن آن‌ها با رنگ بدنه

طرح جدید درب صندوق عقب و اضافه‌شدن نوار کرومی پایین آن به ھمراه تغییر دکمه‌ی بازکننده‌ی صندوق

ھم‌رنگ شدن زه و دستگیره‌ھا با رنگ بدنه

قلاب یدک‌کش مخفی سپر عقب

اضافه‌شدن دو عدد شبرنگ روی سپر عقب

تغییر رنگ تریم داخلی از طوسی به مشکی

روکش صندلی‌ھا‌ی جدید

۳ عدد پشت سری‌ صندلی عقب

کمربند سه نقطه‌ای وسط صندلی عقب

جای مدارک یا عینک روی در داشبورد

جای موبایل روی کنسول داشبورد

قیمت تندر 90 پلاس حدود دو میلیون تومان گرانتر از تندر 90 معمولی است.

دیگر خودرویی که مدل پلاس آن رونمایی شد ، خودروی دنا پلاس بود که تفاوت های آن با خودروی معمولی دنا به شرح ذیل است :

وجود دوربین دنده عقب

وجود سانروف

چراغ ال‌ای‌دی دید روز یا day light در چراغ‌های جلویی دنا پلاس

چراغ های نئون در چراغ های جلو و عقب

تغییراتی در طراحی دربهای خودرو

اضافه نمودن دو ایربگ

وجود آنتن کوسه ای

طبق گفته ایران خودرو، دنا پلاس 4 الی 5 میلیون تومان از خودروی دنا معمولی گرانتر است.

اخیرا نیز خودرویی با نام کوییک معرفی شد که البته اطلاعات چندانی از مشخصات فنی آن ارائه نشده است اما با اطلاعات فعلی میتوان گفت که این خودرو هم همان پلتفرم سایر خودروهای سایپا را یدک می کشد و موتور آن نیز از فناوری جدید و به روزی بهره مند نیست و میتوان به آپشن های اضافی به عنوان نکته مثبت اشاره کرد ولی نمی توان کیفیت فنی آن را بالاتر از خودروهای حاضر در بازار دانست.

سالهاست که صنعت خودروسازی ایران به جای افزایش کیفیت محصولات خود، روی به تغییراتی در ظاهر و به اصطلاح فیس لیفت خودروهای قبلی آورده اند و به بهانه همین تغییرات اندک چند میلیونی به قیمت اضافه کرده تا با این روش به مردم بقبولانند که انتخاب های فراوانی دارند!

چنین اتفاقی از سالیان گذشته رخ داده است که می توان به خودروهایی همچون روآ، پژو آردی، تیبا، ساینا،مینیاتور، سمند و پرایدهای مختلف اشاره کرد و عملا می توان هنر خودروسازان متمول ایرانی با سود فراوان را تنها در فیس لیفت مدلهای گذشته و تغییراتی در مدل چراغ ها مشاهده کرد وخبری از موتورهای متنوع با مصرف سوخت کمتر و قدرت بالاتر ، افزایش ایمنی و طراحی پلتفرمی کاملا بومی نیست.

این در حالی است که خودروسازان بزرگ دنیا هر زمان که مدل جدیدی از خودروهای کمپانی خود را معرفی می کنند تغییرات فراوانی در کیفیت خود ارائه داده و همواره نوآوری هایی نیز در ظاهر و امکانات در نظر می گیرند و در صورت بروز مشکلاتی در مدلهای فروش رفته بلافاصله فراخوان داده و در کمال احترام ، ضرر و زیان وارده به مشتریان را جبران می نمایند. این در حالیست که امروز ، شهروند دهلرانی به دلیل عصبایت از عدم سرویس دهی مناسب ، خودروی خود را مقابل نمایندگی ایران خودرو آتش زد!

در حالی که جمهوری اسلامی ایران به پیشرفته ترین فناوری های ساخت موشکهای نظامی دست یافته و در سایر صنایع نیز پیشرفتهای شگرفی حاصل شده است اما در صنعت خودروسازی کماکان دور از استانداردهای معمول در دنیا قرار داشته و عملا خودروسازان با توجه به کیفیت بسیار پایین محصولات و عدم رضایت قاطبه مردم از محصولات ایرانی حاضر در بازار، به تولیدات خود با قیمت های غیر منصفانه ادامه داده و پشتیبانی قدرتمند همچون دولت را در پشت سر خود مشاهده می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها