کد خبر: ۴۲۰۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
 سر الکس فرگوسن به باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرده که اگر روزی قصد ترک نیمکت مربیگری اولترافورد را داشته باشد رایان گیگز مناسب ترین گزینه برای جانشینی وی می باشد. او امروز در مصاحبه ای گفت 2 تا 3 فصل دیگر مربیگری خواهد کرد که این شاید زمانی برای آماده شده گیگز باشد.
مساله جانشینی فرگوسن در منچستر یونایند همواره یکی از مهمترین سوالاتی بوده است که درباره آینده این باشگاه مطرح بوده. با وجودی که پیرمرد اسکاتلندی با توجه به سلامت جسمانی برای دو فصل آینده همچنان سکان هدایت این تیم رو در دستان خودش نگه میدارد ولی حمایت او از گیگز تاثیر بسزایی در افزایش شانس جانشینی گیگز دارد.
 
 ایندیپندنت شواهدی دال بر حمایت فرگوسن از جایگزینی گیگز برای مربیگری تیم دارد. ولی همواره هنگامی که در مصاحبه های عمومی از فرگوسن در باره جانشینش سوال میشود او همیشه و نه بصورت مودبانه ای موضوع را منحرف می کند. اما در محافل خصوصی بر انتخاب گیگز تاکید می کند.
 گیگز در ماه نوامبر 39 ساله میشود و تا کنون 899 با برای تیم به میدان رفته است.
 او هفته گذشته برای یک سال دیگر قرارداد خود را تمدید کرده است و برعکس ابتدای فصل یکی از مهره های کلیدی در 11 بازیکن اصلی تیم است. بر سر جانشینی فرگوسن همواره مربیانی چون مورینیو و گواردیولا از احتمالات بوده اند. ولی همیشه انتخاب فرگوسن از اهمیت بیشتری برخوردار است. صحبت از جانشینی گیگز در بین هم تیمی های او هم بر سر زبان ها آمده است. پل اسکولز میگوید: "مردم همه از مورینیو صحبت میکنن ولی نظر آنها خیلی زود عوض میشه، چون اکثراً زمان حال حاضر را در نظر میگیرن که چه کسی بهترین است. ولی من در آینده گیگز را بر روی نیمکت مربیگری می بینم"
 یونایتد به دنبال مربی میگردد که شناخت عمیق از این تیم داشته باشد و بدنبال تغییرات کلی در تیمی که طی دو دهه اخیر از موفقترین باشگاه های انگلستان است نباشد در ماه می 2010 گیل در مصاحبه ای با ایندیپندنت گفته است که نظر فرگوسن در انتخاب جانشین وی مهمترین اثر را دارد، چرا که او تنها کسی است که از همه چیز این باشگاه اطلاع دارد.
گیگز در مصاحبه ای که هفته گذشته داست گفت: "که تاریخ مشخصی برای بارنشستگی ندارد" و هنگامی که از او درباره مربیگری سوال شد گفت: "همه کسانی که هم بازیکن بوده اند هم مربی معتقدند که بازیکن بودن خیلی خیلی آسان تر از مربیگری است."
 البته  هنوز هیچ نشانه ای از بازنشستگی فرگوسن نیست و به گفته خود او "تا زمانی که در سلامت کامل به سر میبرد همچنان مربی شیاطین سرخ خواهد بود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها