أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۱۷۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
جمعی از تشکل های دانشجویی با صدور بیانیه ای بمناسبت سالگرد یوم النکبه اعلام کردند: یکی از اهداف انقلاب اسلامی آزادی سرزمین فلسطین به طور کامل و قطع غده سرطانی اسرائیل است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، جمعی از تشکل های دانشجویی با صدور بیانیه ای بمناسبت سالگرد یوم النکبه اعلام کردند: یکی از اهداف انقلاب اسلامی آزادی سرزمین فلسطین به طور کامل و قطع غده سرطانی اسرائیل است.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
«وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِینَ کاَنُواْ یُسْتَضْعَفُونَ مَشَرِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَرِبَهَا الَّتیِ بَرَکْنَا فِیهَا  وَ تَمَّتْ کلَمَتُ رَبِّکَ الْحُسْنیَ‌ عَلیَ‌ بَنیِ إِسْرَءِیلَ بِمَا صَبرَواْ  وَ دَمَّرْنَا مَا کاَنَ یَصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ مَا کَانُواْ یَعْرِشُونَ» (اعراف، ۱۳۷)
 
۶۹ سال از اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیسم می گذرد. در ۱۵ می سال ۱۴۴۸ نام منحوس اسرائیل در نقشه جهان جای گرفت و سرزمین قدس، قلب تپنده جهان اسلام مورد رنج قرار گرفت. سالروز یوم النکبت، یادآور محنت‌ها و رنج‌های دردناک، آوارگی و کشتار بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی و پایمال شدن عزت نفس و کرامت مردم فلسطین است.
 
بیش از نیم قرن از غصب سرزمین مقدس قدس می‌گذرد و همچنان اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد. کشتار کودکان و زنان بی‌گناه، کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا، گسترش شهرک‌سازی‌ها، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی‌سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه و لیست بی‌پایانی که فراموش‌نشدنی است و نه تنها، روزبه روز از آن کاسته نمی‌شود بلکه به آن افزوده می شود.
 
و اما ملت فلسطین به تأسّی از پیامبر رحمت و مبدأ نهضت اسلامی و منشأ حرکت به سوی برچیدن ظلم و نابکاری، راه مقاومت را پیش گرفتند و درخت تنومند مقاومت را با خون شهدایی چون احمد یاسین‌ها وفتحی شقاقی‌ها و عبدالعزیز رنتیسی ها و... پا برجا نگه داشته‌اند. نسل جدید جوانان فلسطینی نیز متوجه شده‌اند که بایستی دست نصرت الهی را بر هر دست دیگری مقدم بشمارند زیرا که  «لینصرنّ الله من ینصره إنّ الله لقویّ عزیز».
 
امروز جوانانی که میراث‌داران شهدای پیشین خود هستند بین دو راه مقاومت یا سازش، مقاومت و ایستادگی را انتخاب نمودند و با تمام وجود در این مسیر قدم گذاشتند. درود و سلام بر شهدای انتفاضه سنگ، اقصی و سکاکین و درود و سلام بر جان‌های آزاد ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب زدند و با خون خود بر صفحات تاریخ نگاشته‌اند تا اسرائیل هست مبارزه نیز هست.
 
ما دانشجویان ایرانی نیز به مناسبت سالروز نکبت، تنفر و بیزاری خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌داریم زیرا که به فرموده  امام خمینی (ره) و سیره مقام معظم رهبری یکی از اهداف انقلاب اسلامی آزادی سرزمین فلسطین به طور کامل و قطع غده سرطانی اسرائیل است. پیامی که ما دانشجویان ایرانی از ابتدای انقلاب تا کنون برای همه آزادی خواهان جهان می‌خوانیم، یک جمله ساده بوده است: فلسطین باید آزاد گردد.
 
ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با خروش انقلابی خود در راهپیمایی روز قدس به طور همه جانبه از مساله فلسطین حمایت کرده اند. همچنین در شرایط کنونی انتخابات ریاست جمهوری مردم انقلابی ایران مسئولینی  را بر می گزینند که مساله فلسطین را سرلوحه خود قرار داده و برای نابودی اسرائیل تمام تلاش خود را انجام خواهند داد. اما آن چیزی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند موشک های ایران و مقاومت نیست بلکه ایمان و عزم راسخ مردان و زنانی است که اجازه نمی‌دهند مستکبران جهانی مانند آمریکا و عوامل دست‌نشانده‌شان در منطقه مانند رژیم نامشروع اسرائیل آن‌ها را تحقیر و به ذلت بکشاند.
«فاصبر انّ وعد الله حقّ و لا یستخفّنّک الّذین لا یوقنون»   (روم، ۶۰)
 
اسامی تشکل هایی که تاکنون این بیانیه را امضا نموده اند:
 
۱- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات
۲-بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
۳- بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
۴- بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
۵-بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر
۶- بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
۷ -بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
۸-بسیج دانشجویی دانشگاه شریف
۹- بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
۱۰- بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
۱۱- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
۱۲- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
۱۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
۱۴- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
۱۵- انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بوعلی سینا
۱۶- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز
۱۷- بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی تبریز
۱۸ - جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها