أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۲۶۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
بخشی از واقعیت سند ۲۰۳۰ با عنوان «آموزش با کیفیت و برابر»؛
از نظر یونسکو فقط وقتی کشورها هدف چهار سند2030 را تحقق بخشیده اند که آموزش و پرورشی فراگیر و عادلانه برای همه فراهم کنند از جمله در مورد هویت جنسی دانش آموزان. دانش آموزان در خصوص گرایش جنسی خود اعم از «همجنسباز»(اعم از gay یا lesbian)، یا «ترنس جندر» نباید مورد هیچ گونه خشونتی اعم از زبانی یا بدنی و... قرار گیرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، وحید یامین پور در خصوص سند 2030 یونسکو و بررسی بخشی از آن در کانال تلگرامی خود نوشت:

بخشی از واقعیت سند 2030 با عنوان «آموزش با کیفیت و برابر»

«آموزش برابر» از نظر یونسکو یعنی چه؟

به متن زیر توجه کنید:

Goal 4.
Ensure inclusive and equitable quality education and promote  
lifelong learning opportunities for all

UNESCO recognises that no country can achieve Sustainable Development Goal 4 - to ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all - if students are discriminated against or experience violence because of their actual or perceived sexual orientation and gender identity.
Violence based on sexual orientation and gender identity/expression is often directed at lesbian, gay and bisexual students (homophobia) and transgender students (transphobia), and others whose gender expression does not fit into binary gender norms, such as boys perceived as effeminate and girls perceived as masculine. As such, it is a form of gender-based violence.
It includes physical, sexual and psychological violence and bullying. A student is bullied when exposed repeatedly over time to aggressive behaviour that intentionally inflicts injury or discomfort through physical contact, verbal attacks, fighting or psychological manipulation.
...
facilitate action in selected countries to prevent and address homophobic and transphobic violence in educational settings.

http://en.unesco.org/themes/school-violence-and-bullying/homophobic-transphobic-violence

خلاصه متن فوق:
از نظر یونسکو فقط وقتی کشورها هدف چهار سند2030 را تحقق بخشیده اند که آموزش و پرورشی فراگیر و عادلانه برای همه فراهم کنند از جمله در مورد هویت جنسی دانش آموزان. دانش آموزان در خصوص گرایش جنسی خود اعم از «همجنسباز»(اعم از gay  یا lesbian)، یا «ترنس جندر» نباید مورد هیچ گونه خشونتی اعم از زبانی یا بدنی و... قرار گیرد.

یونسکو می تواند درباره ی پیشگیری از اعمال خشونت در چنین کشورهایی اقداماتی را تسهیل کند.

یونسکو در مهمترین بند سند ۲۰۳۰ به دنبال به رسمیت شناختن آموزش هم جنس بازان و اعلام عمومی آن از طریق تاسیس یک مدرسه خاص است.

یونسکو از جمهوری اسلامی  به دلیل پیشگامی در زمینه سازی برای اجرای سند 2030 تقدیر کرد!

بر اساس گزارش سند ملی آموزش در صفحه 7 پارگراف اول، بخشی از اقدامات اجرایی ایران به یونسکو گزارش شده است و جمهوری اسلامی به دلیل به یک کشور پیشگام در تمهید زمینه های اجرای سند مورد تقدیر قرار گرفته است «ﻻزم اﺳﺖ ذﮐﺮ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ از اﯾﻦ اﻗﺪاﻣﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺑﻪﻋﻨﻮان ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﻃﺮح ﭘﯿﻤﺎﯾﺶ  ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺳﺎزي آﻣﻮزش2030 ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ اي آﻣﻮزش ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ در ﺑﺎﻧﮑﻮك اﺟﺮا ﺷﺪ، ﺑﻪ ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ اراﺋﻪ ﮔﺮدﯾﺪ و ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺑﻪﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﮐﺸﻮرﻫﺎي ﭘﯿﺸﮕﺎم در ﻣﻨﻄﻘﮥ آﺳﯿﺎ و اﻗﯿﺎﻧﻮﺳﯿﻪ در زﻣﯿﻨﮥ آﻣﺎدﮔﯽ و ﺗﻤﻬﯿﺪ ﺗﺪارﮐﺎت ﻻزم ﺑﺮاي اﺟﺮاي آﻣﻮزش2030 ﻣﻮرد ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.»( سند ملی آموزش 2030، ص6)


* وحید یامین پور
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها