کد خبر: ۴۲۳۹۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
روز اخطار مجلس به دولت
آخرین جلسه علنی بهارستان در خردادماه یکی از پرحاشیه ترین جلسه‌های مجلس دهم بود، در این جلسه نمایندگان ملت اخطارهای بسیاری به دولت دادند و کارتا جایی پیش رفت که خواستار پاسخگویی رئیس جمهور در پیشگاه ملت شدند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه صبح نو نوشت: آخرین جلسه علنی بهارستان در خردادماه یکی از پرحاشیه ترین جلسه‌های مجلس دهم بود، در این جلسه نمایندگان ملت اخطارهای بسیاری به دولت دادند و کارتا جایی پیش رفت که خواستار پاسخگویی رئیس جمهور در پیشگاه ملت شدند.
2030 متوقف شود
 
در پایان جلسه علنی بود که نامه ۱۵۱ نفر از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور در مورد لزوم لغو رسمی سند ۲۰۳۰ آموزش یونسکو قرائت شد و در این نامه تأکید شده است سند ۲۰۳۰ به دلیل عدم تصویب در مجلس اعتبار ندارد و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر لغو این سند و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کردند، انتظار داریم ملغی الاثر بودن سند را اعلام کنیم.

زنگنه احضار شود
 
پس از آن نوبت به آقای زنگنه وزیر نفت رسید و بیش از 50 نماینده نامه‌ای به آقای لاریجانی رئیس مجلس ارسال کرده و خواستار احضار آقای وزیر به مجلس شدند تا در مورد کرسنت و قرارداد گازی با ترکیه به نمایندگان توضیح دهد. به نظر می‌رسد که در این دو قرارداد ابهامات و شایعات زیادی وجود دارد که حقوق ملت پایمال شده است.

تذکر به سیف
 
در این میان اما، پای آقای رئیس جمهور هم به صحن علنی کشیده شد. در ابتدا ۱۵۶ نماینده در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار پاسخگویی بانک مرکزی نسبت به تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری و حل مشکلات مردم شدند.

طرح سؤال از روحانی
 
بعد از آن اما  ۸۷ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خواستار سؤال از رئیس‌جمهور درصحن علنی در خصوص مؤسسات مالی و اعتبار غیرمجاز مانند کاسپین، آرمان و فرشتگان شدند که متن کامل آن به شرح زیر است:
 
«هیات‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی به استناد اصل 88 قانون اساسی، سؤال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.
نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از مؤسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سؤال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.»
 
آقای جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با  «صبح نو»  درباره جزئیات سؤال از رئیس جمهور گفت: مؤسسات مطرح شده در طرح سؤال از رئیس جمهور آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد کردند که برخی از آنها حتی پا را فراتر گذاشته و دست به پولشویی می‌زنند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: بر اساس قانون سؤال از رئیس جمهور به 75 امضا احتیاج دارد که تا کنون بیشتر از این تعداد امضا پای این طرح وجود دارد و تمامی نمایندگان از طیف‌های سیاسی مختلف خواستار پاسخگویی رئیس جمهور به این سؤال هستند.
 
کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: طرح سؤال از رئیس جمهور، در این مورد طرحی سیاسی نیست و به همین دلیل بسیاری از اعضای فراکسیون امید هم پای این طرح را امضا کرده و خواستار پاسخگویی رئیس جمهور هستند تا مشکلات مردم هر چه سریعتر حل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رحماني
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
خجالت كشيدند درمورد سند٢٠٣٠ طرح سئوال از رئيس جمهور كنند....در ضمن طرح سئوال در مورد موسسات مالي از رئيس جمهور بيشتر يك مانور تبليغاتي است كه ز طرف طرفداران روحاني و فراكسيون اميد كليد خورده است. صبر كنيد تا متوجه شويد كه روحاني در مجلس چه ميگويد. من براي نمايندگان مجلسي كه جزو فراكسيون اميد نيستند متاسفم كه چطوري به راحتي بازي ميخورند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها