يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۵۵۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۷ تير ۱۳۹۶
حسن روحانی کابینه دوازدهم را با تیم اقتصادی جدید تشکیل می‌دهد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواستار ترکیب تیم اقتصادی دولت دوازدهم با حضور محمدعلی نجفی به‌عنوان رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، مسعود نیلی به‌عنوان ...
به گزارش پایگاه 598، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ترکیب تیم اقتصادی دولت تقریباً نهایی شده و تنها اختلاف بر سر ماندن یا برکناری محمدباقر نوبخت از سازمان برنامه‌وبودجه است.
 
ترکیب تیم اقتصادی کابینه دوازدهم مشخص شد/ مثلث اقتصاددانان آزاد با نجفی، نیلی و مجرد

به گزارش بولتن نیوز، گفته می‌شود، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواستار ترکیب تیم اقتصادی دولت دوازدهم با حضور محمدعلی نجفی به‌عنوان رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، مسعود نیلی به‌عنوان وزیر اقتصاد و محمدجعفر مجرد به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی شده است.

نجفی در دولت هفتم و در سال‌های 76 تا 79 رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بود. او با همراهی مسعود نیلی برنامه سوم توسعه از طراحان اصلی برنامه سوم توسعه کشور است که به لحاظ شاخص‌های به‌دست‌آمده، بهترین برنامه توسعه‌ای بعد از انقلاب به شمار می‌آید.

نجفی در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشغول به فعالیت شد اما بعد از 6 ماه به دلیل اختلاف‌نظر با برخی اعضای کابینه از سمت خود استعفا داد و پس‌ازآن به‌عنوان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در کنار حسن روحانی بوده است.
ترکیب تیم اقتصادی کابینه دوازدهم مشخص شد/ مثلث اقتصاددانان آزاد با نجفی، نیلی و مجرد
مسعود نیلی که از طراحان برنامه سوم بوده و سابقه دو دوره معاونت اقتصادی در سازمان برنامه‌وبودجه را در دوران ریاست محمد طبیبیان و محمدعلی نجفی در کارنامه خود دارد، در دولت یازدهم به‌عنوان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مشغول به فعالیت بوده است. او هم‌زمان رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی کشور معروف به موسسه نیاوران است که خود از مؤسسان این موسسه بوده است.

نیلی در چهار سال گذشته دو بسته خروج از رکود را به دولت پیشنهاد داد که نتایج آن‌ها نتوانست منجر به خروج اقتصاد از رکود شود. او در دورانی که مشاور رئیس‌جمهور بود، بیشترین نقد را به عملکرد دولت داشته است.
ترکیب تیم اقتصادی کابینه دوازدهم مشخص شد/ مثلث اقتصاددانان آزاد با نجفی، نیلی و مجرد
محمدجعفر مجرد که از او به‌عنوان جانشین ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی نام برده شده، معاون سابق ارزی بانک مرکزی در دوران ریاست مرحوم محسن نوربخش فعالیت داشته است. او هم‌اکنون مدیر اجرایی گروه کشوری ایران در صندوق بین‌المللی پول است. گفته می‌شود، روحانی از او خواسته که به ایران برگردد.

گفتنی است هر سه نفر به لحاظ دیدگاه فکری نزدیک به طیف اقتصاددانان حامی اقتصاد بازار آزاد به شمار می‌آیند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها