کد خبر: ۴۲۵۶۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۷ تير ۱۳۹۶
دانشجویان بورسیه خطاب به بهرامی:
کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به رئیس دیوان عدالت اداری، خواستار رسیدگی سریعتر به پرونده خود در راستای منویات رهبری شدند.

به گزارش پایگاه 598، کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان بورسیه به رییس دیوان عدالت اداری نامه نوشتند و در این نامه  رسیدگی  سریعتر به پرونده رادر راستای منویات رهبری خواستار شدند.متن نامه به شرح زیر است:

جناب  اقای حجت الاسلام بهرامی

رییس محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و تحیت

اظهار نظری از جانب شما در رسانه ملی منتشر شده است که در آن از حل مشکل ۴۷۰ نفر از بورسیه ها خبر داده اید. در این خصوص ابهامات و سوالاتی به ذهن دانشجویان بورسیه رسیده است که لازم دیدیم با حضرتعالی مطرح کنیم. نکته اول این است که تعریف شما از مشکل دانشجویان بورسیه دقیقا چیست؟ که از حل آن خبر داده اید؟ بنابر اظهارات حضرتعالی ۴۷۰ نفر از دانشجویان بورسیه مشکلشان حل شده است ؟یعنی ۴۷۰ نفر در دیوان ثبت شکایت نموده و رای دیوان به نفع انها صادر شده است ؟ با این اوصاف چرا تاکنون حل کامل این مشکل مشمول رای هیات عمومی دیوان و یا وحدت رویه دیوان به نفع تمام دانشجویان بورسیه نشده است؟

 

دغدغه اصلی تمام دانشجویان بورسیه عدم استخدام در دانشگاه هاست (که دادخواست دانشجویان کپی از هم می باشد). مسئولین دیوان عدالت اداری با علم به این موضوع پرونده دانشجویان را در شعبات مختلف مطرح می نمایند تا مشمول زمان شود که بعضا مشاهده می شود برای یک دادخواست مشخص دانشجویان بورسیه قضات نظرات متعددی را مطرح می نمایند و بعضا تناقض در ارای بسیاری مشاهده میگردد، حتی بعضا مشاهده شده است که یک قاضی برای یک نوع دادخواست ارای متناقضی صادر گرده است که اسناد و مدارک ان موجود می باشد در صورت نیاز رسانه ای خواهد شد. این اتفاق در صورتی است که پرونده های متعددی در دوران گدشته در دیوان مطرح بوده و اکثر قریب به اتفاق آن ها نیز رای مثبت گرفته بودند. حال با مقایسه روند گذشته یا شرایط فعلی نشان می دهد که این اقدام برای دانشجویان بورسیه دولت های نهم و دهم  با تعلل بسیاری صورت می گیرد.


پس از تذکر مجدد رهبر معظم انقلاب به قوه قضاییه در پرونده بورسیه ها باید گفت که متاسفانه یکی از مقصران و مخاطبان اصلی معظم له دیوان عدالت اداری است که از سال ۹۳ تا کنون رسیدگی درستی به شکایات بورسیه ها نداشته است. در ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۳ معاون وقت دیوان، آقای موسی قربانی طی یادداستی در خبرگزاری میزان اعلام کرد که پشت درهای بسته با مسئولانی از وزارت علوم نشست داشته و تصمیماتی اتخاذ کرده است و اعلام کرد که در آینده عملیاتی خواهد شد و هیچ گاه نیز اعلام نشد که این تصمیمات چه بوده است که بدون حضور طرف مظلوم یعنی خود دانشجویان با هماهنگی طرف دیگر دعوا گرفته شده است.

 

از آن جایی که دیوان از بهمن ۹۳ تا کنون رسیدگی درخوری به پرونده بورسیه ها نداشته است می توان گفت که آن تصمیم اتخاذ شده که قرار بود در آینده عملیاتی شود همان عدم ورود دیوان به پرونده بوده است؟ یعنی همان عدم پیگیری پرونده بورسیه ها که رهبر معظم انقلاب در جلسه با مسئولان عالی قضایی نسبت به آن تذکر دادند. شکایات بیشماری از دانشجویان بورسیه در دیوان عدالت اداری ثبت شده است که متاسفانه تاکنون اقدامی درخور برای انها صورت نگرفته است و این موضوع موجب گردیده دانشجویان بورسیه از ثبت شکایات در دیوان خودداری نمایند وبه گونه ای ناامید از شکایت در دیوان عدالت اداری می باشند،  لذا از حضرت عالی خواهشمندیم با رسیدگی به همان شکایت و تسری ان بصورت وحدت رویه  به تمام دانشجویان بورسیه در راستای منویات مقام معظم رهبری در احقاق حقوق دانشجویان بورسیه حداکثر مساعدت لازم را مبذول فرمایید .


 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها