کد خبر: ۴۲۹۳۷
زمان انتشار: ۰۵:۰۱     ۰۶ اسفند ۱۳۹۰
نخست وزير منتخب حماس با رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار و درباره مسائل جاري فلسطين به بحث و گفت وگو پرداخت.
به گزارش خبرگزاري قدس، در اين ديدار كه از سال 2007 تاكنون نخستين ديدار اسماعيل هنيه و محمود عباس به شعار مي رود طرفين درباره پرونده آشتي ملي، راه هاي برطرف كردن موانع موجود بر سر راه تحقق توافقات قاهره و نيز بيانيه دوحه بحث و تبادل نظر كردند.
در اين ديدار كه در قاهره صورت گرفت گروهي از اعضاي حماس و افرادي از جنبش فتح نيز حضور داشتند. اسماعيل هنيه همچنين روز گذشته با رمضان عبدالله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين در قاهره ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار طرفين درباره مسائل مختلفي از جمله پرونده آشتي ملي و ادامه تلاش ها براي كسب آزادي و استقلال ملت فلسطين بحث و گفت وگو كردند.نخست وزير منتخب حماس در اين ديدار از مقاومت شيخ خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامي فلسطين در مقابله با سياست هاي نژادپرستانه رژيم صهيونيستي قدرداني كرد.
محمود عباس همچنين در قاهره با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس ديدار و گفت وگو كرد.
منابع فلسطيني اعلام كردند كه دو طرف درباره تلاش هاي صورت گرفته براي پايان بخشيدن به شكاف داخلي فلسطين و اجراي توافقنامه هاي قاهره و دوحه و تشكيل دولت انتقالي جديد به رياست محمود عباس بحث و تبادل نظر كردند.
از سوي ديگر هيئت حماس به رياست خالد مشعل با رئيس سازمان اطلاعات مصر ديدار و درباره بسياري از پرونده ها و مسائل مهم دو طرف بحث و گفت وگو كرد.
هيئت حماس در اين ديدار پرونده هاي مهمي از جمله پرونده آشتي ملي فلسطينيان، شكست محاصره تحميلي بر نوار غزه و تامين دائمي برق غزه و مسائل ديگر را بررسي كرد.
     

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها