کد خبر: ۴۳۰۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
فیلم موهن «الحسن و الحسین و معاویه» معروف به سریال «الاسباط» توسط اساتید و طلاب حوزه علمیه قم نقد فقهی و تاریخی می‌شود.

روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، عباس ایزدی‌فر با اعلام این مطلب اظهار داشت: این نشست علمی به همت مدیریت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و با حضور اساتید و پژوهشگران این موسسه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سریال توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی وهابی کویت و با مشارکت بازیگرانی از کشورهای کویت، اردن، عربستان سعودی، لبنان، مراکش، الجزایر، سودان و... ساخته شده است، تصریح کرد: این فیلم موهن در حالی از 40 کانال ماهواره‌ای در حال پخش است که از نظر تاریخی مستند نبوده و منابع روایت داستانی این سریال کاملا ساختگی است بنابر این لازم است که این سریال از نظر علمی، تاریخی، فقهی و همچنین مبانی کلامی و حدیثی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تحریف تاریخ، تطهیر چهره‌های تاریخی که صدمات بسیاری به امت و حکومت اسلامی وارد کرده‌اند، ایجاد شخصیت‌های خیالی و یا توطئه‌گر مانند عبدالله بن سبا که به حکومت علی جهت دهی می‌کند، تقدیس معاویه و سایر چهره‌های منفی تاریخی از یک سو و از طرف دیگر ترسیم چهره‌ای متزلزل از امام حسن(ع) و نشان دادن چهره امام حسین (ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و ...بسیاری از تحریفات تاریخی و فقهی از موارد موجود در این فیلم است که مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این جلسات علمی با حضور گروهی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم و برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برگزار و سپس نشست‌ها و میزگردهای علمی به صورت مکتوب در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

جلسه نقد و بررسی سریال «الاسباط» ساعت 16 دوشنبه پانزدهم اسفند ماه سال جاری در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها