کد خبر: ۴۳۰۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

سياست‌هاي اسلام ستيزانه دولت جمهوري آذربايجان كه به‌صورت مستمر و طراحي شده اقداماتي مانند محدود كردن اسلام‌گرايان، بازداشت و صدور حكم‌هاي حبس دراز مدت و تخريب جايگاه علماي شيعه را دنبال مي‌كند تا زمينه بقاي خود در ساختار قدرت را فراهم كند، همچنان ادامه دارد.

به گزارش رجانيوز، علماي شيعه كه در طول تاريخ همواره نسبت به انحرافات و خطرات پيش‌روي مسلمانان روشن‎گري كرده‌اند، نسبت به سياست‌هاي ضد ديني و ظالمانه حاكمان فاسد جمهوري آذربايجان نيز ساكت ننشسته‌اند و در سال‌هاي اخير موارد متعددي از واكنش‌ها در اين زمينه بروز يافته است.

در عين حال، اين روشنگري‌هاي عالمانه موجب خشم مقامات آذربايجاني شده و باعث شده است كه آن‌ها به تبعيت از رژيم صهيونيستي و با هدف جلب رضايت هر چه بيشتر اربابان صهيونيست خود، با گستاخي هر چه بيشتر نسبت به علماي شيعه هتاكي كنند.

يكي از آخرين مورد از اين دست اقدامات مشابه به اظهارات وقيحانه ابراهيم غفاراف رايزن سفارت جمهوري آذربايجان مربوط مي‌شود كه اخيرا طي نشستي اقتصادي در يكي از دانشگاه‌هاي تهران ضمن حمايت از حقوق همجس‌بازان، نسبت به حجت‌الاسلام سيدحسن عاملي امام جمعه اردبيل به توهين پرداخته بود. او با اشاره به افشاگري حجت‌الاسلام عاملي در مورد حمايت رژيم صهيونيستي از رقاصه‌هاي آذربايجاني كه منجر به برنده شدن آن‌ها در مسابقه يورويژن شد، در حالي كه نمي‌توانست خشم خود را از اين روشنگري حجت‌الاسلام عاملي پنهان سازد، اين عالم رباني و مجاهد را فردي متوهم خطاب كرده و از اين روشنگري او به شدت انتقاد كرده بود.

لازم به يادآوري است كه در ماه گذشته نيز جوانشير آخونداف سفير جمهوري آذربايجان در اظهاراتي وقيحانه، آيت‌الله مكارم شيرازي را به بي‌اطلاعي متهم كرد.

توهين به مراجع به صورت دستور كار رسمي سفارتخانه‌ جمهوري آذربايجان در تهران درآمده است. در اين ميان آن‌چه عجيب به نظر مي‌رسد، عدم برخورد مناسب دستگاه سياست خارجي كشور در برابر اين اقدامات توهين‌آميز و ضد اسلامي مقامات آذربايجاني است، در حالي‌كه انتظار مي‎رود با برخورد هرچه‌سريع‌تر و قاطعانه‌تر مقامات مربوطه در وزارت خارجه در اين خصوص، شاهد آن باشيم كه از اين پس عمال اين رژيم جرأت آن‌را نداشته باشند كه در ام‌القراي جهان اسلام نسبت به مراجع و علماي گرانسنگ اين مرزوبوم لب به هتاكي بگشايند و خود را در حاشيه‌ي امنيت احساس كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها