يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۷۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری دو دیدار دیگر پیگیری می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر امروز (پنجشنبه) با برگزاری دو دیدار دیگر ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین آن استقلال پذیرای سپیدرود رشت خواهد بود. روز گذشته (چهارشنبه) در اولین روز از هفته بیست‌وسوم پرسپولیس در آبادان میزبان خود صنعت نفت را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و تراکتورسازی با نتیجه ۲ بر یک در دربی تبریز برابر گسترش فولاد به برتری رسید.

نگاهی به دو بازی امروز می‌اندازیم.

استقلال - سپیدرود رشت

در حالی که تقابل استقلال با علی کریمی می‌تواند یکی از نکات جذاب هفته بیست‌وسوم باشد، اما اتفاقات اخیر و جدال‌های سرمربی سپیدرود رشت با فدراسیون فوتبال همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. کریمی با مهدی تاج رئیس فدراسیون وارد جنگی شده که کار را به شکایت کشانده است. کریمی که در دوران بازیگری‌اش رفتار‌های تندی داشت، در مربیگری هم این راه را ادامه داده و با فدراسیون فوتبال وارد جدال سنگینی شده است. همه این ماجرا‌ها باعث شده جدال کریمی و استقلال تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

آخرین تقابل کریمی با استقلال به زمان حضور او در تراکتورسازی برمی‌گردد که در تهران همراه تیم تبریزی موفق شد با نتیجه سه بر یک برابر آبی‌پوشان به پیروزی برسد. کریمی با پیراهن پرسپولیس و استیل‌آذین با استقلالی‌ها رقابت داشته، با پرسپولیس ۹ بازی که حاصل آن دو پیروزی، ۴ تساوی و سه شکست بوده است. با استیل آذین در هر دو بازی رفت و برگشت شکست خورد، اما در جام حذفی برابر استقلال به پیروزی رسیدند. با تراکتورسازی هم در تهران استقلال را شکست دادند، اما بازی تبریز با تساوی همراه بود. تقابل با استقلال به همراه سپیدرود رشت، چهارمین تیم قرمزپوشی است که کریمی با آبی‌پوشان البته این بار به عنوان سرمربی جدال خواهد داشت.

استقلال پس از صعود به فینال جام حذفی، شرایط خوبی داشت، اما شکست برابر ذوب‌آهن آبی‌ها را به وضعیت گذشته برگرداند. استقلالی‌ها امیدوار بودند حداقل تا رده سوم جدول بالا بیایند، اما این اتفاق برای آن‌ها نیفتاد. استقلال در آزادی پیروزی‌ها پرگلی کسب کرده و این بار هم امیدوار است برابر تیم انتهای جدولی سپیدرود به برتری برسد. سپیدرود ۲۰ امتیازی در رده چهاردهم ایستاده و استقلال هم ۳۲ امتیاز کسب کرده است.

سایپا - ذوب آهن اصفهان

یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته مصاف این دو است. تیم‌هایی که در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته‌اند، به خصوص ذوب‌آهن که برترین تیم نیم فصل دوم بوده و ۶ پیروزی پیاپی کسب کرده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی با پیروزی‌های اخیر در رده دوم قرار گرفته‌اند و به هیچ وجه دوست ندارند نوار پیروزی‌های‌شان پاره شود، اما برابر تیمی قرار می‌گیرند که به نسبت نیم فصل اول شرایط بهتری دارد. سایپا با ۳۵ امتیاز در رده چهارم است و اگر موفق به شکست حریف خود شود، می‌تواند هم امتیاز ذوب‌آهن شود.

برنامه بازی‌های امروز و فردا به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۹ بهمن

استقلال - سپیدرود رشت- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶
حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – علی صفایی - حسین نجاتی

سایپا - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه پاس قوامین- ساعت ۱۶
اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمدی – محمد عطایی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدجواد تقی پور

جمعه ۲۰ بهمن

پدیده خراسان - پارس جنوبی جم- ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت ۱۴:۳۰
موعود بنیادی‌فر - علی اکبر نوری- حسن انتظاری - علی بای - ناظر: علیرضا کهوری

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان - ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۵
روح الله شریفی - سعید قاسمی - فرزاد بهرامی - پیمان فرخی مهر - ناظر: محمدعلی فروغی

پیکان تهران - سیاه جامگان مشهد - ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت ۱۵
سیدرضا مهدوی - امیررضا آشورماهانی - احد سلطانی - کوپال ناظمی - ناظر: سعید بطحایی

فولاد مبارکه سپاهان - نفت تهران - ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت ۱۶
رضا کرمانشاهی - مهدی عالیقدر - حمیدرضا افشون - ابوالفضل گرجی - ناظر: عبود سنگاشکن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها