کد خبر: ۴۳۸۱۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح شهاب، گفت: معلمان در این طرح دانش‌آموزان با استعداد‌های برتر را شناسایی می‌کنند و با آموزش و تکالیف بیشتر، آن‌ها را به جشنواره‌های جابربن‌حیان و جوان خوارزمی سوق می‌دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح شهاب، گفت: معلمان در این طرح دانش‌آموزان با استعداد‌های برتر را شناسایی می‌کنند و با آموزش و تکالیف بیشتر، آن‌ها را به جشنواره‌های جابربن‌حیان و جوان خوارزمی سوق می‌دهند.

مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص «اجرای طرح شهاب در بین دانش‌آموزان»، اظهار داشت: روح حاکم بر مصوبه‌ای که شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون‌های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی داشت، حذف همه آزمون‌ها بود.

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها شبه کنکور هستند، افزود: با کنکور مخالف هستیم و تلاش خواهیم کرد با مساعدت دستگاه‌های ذیربط این سد را از فراروی آموزش و پرورش برداریم؛ چرا که معتقد هستیم تا زمانی که کنکور وجود دارد، نمی‌توانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در همه ابعاد اجرا کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: تا زمانی که این شبه کنکور‌ها در دوره ابتدایی هستند نمی‌شود سند تحول را پیاده کرد؛ چرا که بحث اصلی این سند تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های شش‌گانه است؛ در حالی که این آزمون‌ها فقط توان علمی دانش‌آموزان را در ساحت شناختی می‌سنجد.

نویدادهم در پاسخ به این پرسش که «طرح شهاب در سنجش استعداد‌های برتر دانش‌آموزان چه جایگاهی دارد»، گفت: طرح شهاب طرح شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر است و با آموزشی که به معلمان داد شده چند سالی است در مدارس اجرا می‌شود؛ به این شکل که از پایه چهارم ابتدایی به صورت آزمایشی شروع شده، به پایه پنجم و ششم رسیده است و امسال نیز در پایه هفتم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: معلمان در این طرح دانش‌آموزان با استعداد‌های برتر را شناسایی می‌کنند و با آموزش و تکالیف بیشتر آن‌ها را راهنمایی می‌کنند تا زمینه رشد استعداد‌های آن‌ها را فراهم آورند و آن‌ها را به برنامه‌های جنبی سوق می‌دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در تشریح برنامه‌های جنبی طرح شهاب، بیان داشت: برای نمونه برگزاری جشنواره جابربن حیان، جشنواره جوان خوارزمی، ارجاع دانش‌آموزان به مسابقات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف و نیز ارجاع دانش‌آموزان برتر به پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی، از جمله روش‌هایی برای شناسایی استعداد‌های برتر است.

نوید ادهم در خصوص «تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به سازمان پرورش استعداد‌های درخشان و شائبه وجود تعارض طرح حذف آزمون‌های مدارس تیزهوشان با تأکیدات رهبری»، خاطرنشان کرد: نه، اینطور نیست؛ آن موضوع مربوط به بحث سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان بود که آموزش و پرورش با جدیت خواهان احیای این سازمان است.

وی متذکر شد: در نتیجه این احیا، باشگاه دانش‌پژوهان جوان و مرکز پرورش استعداد‌های درخشان با هم تجمیع شده و سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان ایجاد شود و رئیس این سازمان، اقتدار مدیریتی و اعتباری داشته باشد و بتواند خدمات بیشتری را ارائه کند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش راجع به این موضوع با شورای عالی انقلاب فرهنگی مکاتباتی داشته تا این سازمان را احیا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها