کد خبر: ۴۳۹۹۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
جدیدترین قیمت دلار آمریکا و یورو در بازار ارز دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷؛
روز گذشته شاهد افزایش کم سابقه نرخ انواع ارز به ویژه دلار و یورو بودیم. به طوریکه دلار آمریکا تا سطح 5655 و یورو تا 6700 تومان نیز پیش رفت. حال برای آگاهی از اینکه نبض بهای دلار آمریکا و یورو به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ساعت 8 تا 18 چگونه می‌زند، می‌توانید رأس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا و یورو در صرافی های مجاز اطلاع به دست آورید.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، بازار در حالی سومین فعالیت خود در هفته جاری را آغاز می کند که روز گذشته شاهد افزایش کم سابقه نرخ انواع ارز به ویژه دلار و یورو بودیم. به طوریکه دلار آمریکا تا سطح 5655 و یورو تا 6700 تومان نیز پیش رفت. هرچند سامانه نظارت ارز بانک مرکزی، در پایان روز گذشته از کاهش قیمت یورو و رشد اندک دلار آمریکا حکایت داشت. 

به گزارش تابناک اقتصادی ؛ برای آگاهی از اینکه نبض بهای دلار آمریکا و یورو به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ساعت 8 تا 18 چگونه می‌زند، می‌توانید رأس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا و یورو  در صرافی های مجاز اطلاع به دست آورید.

جدیدترین قیمت دلار آمریکا، یورو و یوآن چین در بازار ارز دوشنبه 20 فروردین ۹۷/

جدول زیر بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش دلار آمریکا و یورو، بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط صرافی های مجاز کل کشور، رأس هر ساعت است.

توضیح اینکه جدول زیر ساعت به ساعت به روز رسانی می‌شود. همچنین سطر نخست، مربوط به میانگین قیمت های روز قبل است.
 دلار آمریکا، یورو و یوآن چین در بازار آزاد 20 فروردین 97
ساعت
دلار آمریکا  یورو یوآن چین
خرید نقدی فروش نقدی  تغییر خرید نقدی فروش نقدی  تغییر خرید نقدی فروش نقدی  تغییر
میانگین یکشنبه 49,388 49,422 34 61,107 61,069 38- 8,059 8,057 2-
9 51,319 49,697 1622- 63,653 -- - -- -- -
10 49,541 49,886 345 63,501 63,396 105- 8,300 -- -

درج -- در ستون نرخ به معنای عدم وجود معامله ثبت شده در سنا است.

لازم به توضیح است، اطلاعات جدول فوق، برگرفته از سامانه ای است که بانک مرکزی در تیرماه 1390 راه اندازی شده و در چهاردهم تیرماه همان سال طی اطلاعیه ای، خطاب به کلیه صرافان کشور اعلام کرد: نظر به راه‌اندازی نرم افزار یکپارچه صرافی‌ها به اطلاع می‌رساند، بر اساس تصمیمات گرفته شده، سامانه مذکور به نام "سَنا" –SANA (سامانه نظارت ارز) ثبت شده‌ است. لذا کلیه صرافان کشور موظف به ثبت تمامی معاملات ارزی در سامانه "سَنا"هستند. گفتنی است، آمار و تراکنش‌های روزانه صرافی‌ها در سامانه مذکور ثبت و این بانک نسبت به بررسی آمارهای ارسالی لحظه‌ای اقدام می‌نماید و با صرافی‌هایی که از ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا خودداری کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

علاوه بر نرخ های اعلام شده توسط تابلو سنا، از بازار آزاد ارز تهران تا ساعت 10 صبح خبر می رسد که دلار نقدی با رشد 160 تومانی نسبت به پایان روز گذشته، به نرخ 5820 تومان معامله می شود. همچنین هر یورو با افزایش 425 تومان نسبت به نرخ پایانی روز یکشنبه، به سطح 6975 تومان رسیده است.

از بازار ارزهای مبادله ای چه خبر؟

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیستم فروردین ماه) با ۱۶ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۷ هزار و ۸۳۰ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۴۷ ریال رشد افزایش نسبت به روز یکشنبه ۵۳ هزار و ۳۱۱ و هر یورو نیز با ۳۶ ریال کاهش در مدت مشابه ۴۶ هزار و ۴۱۴ ریال ارزشگذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس ۳۹ هزار و ۳۹۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۰۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۲۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۳۳ ریال، روپیه هند ۵۸۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۰ هزار و ۳۰۱ ریال، دینار کویت ۱۲۵ هزار و ۷۱۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۲ هزار و ۶۷۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۵ هزار و ۳۵۱ ریال، دلار هنگ کنگ ۴ هزار و ۸۲۰ ریال، ریال عمان ۹۸ هزار و ۳۸۵ ریال و دلار کانادا ۲۹ هزار و ۶۱۶ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۵۱ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۳۴۷ ریال، روبل روسیه ۶۵۱ ریال، ریال قطر ۱۰ هزار و ۳۹۳ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۱۹۳ ریال، لیر سوریه ۷۴ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۵ ریال، ریال سعودی ۱۰ هزار و ۸۸ ریال، دینار بحرین ۱۰۰ هزار و ۶۱۰ ریال، دلار سنگاپور ۲۸ هزار و ۸۰۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۴۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۲۹۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۷ هزار و ۸۷۴ ریال، دینار لیبی ۲۸ هزار و ۳۹۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۰هزار و ۹۹۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۹۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۴۹۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۷۹۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۳۰۴ ریال، منات آذربایجان ۲۲ هزار و ۲۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۲۸۶ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۳ هزار و ۷۸۸ ریال ارزشگذاری شد.

المانیتور آمریکا: افزایش نرخ ارز در ایران بیشتر شبیه حباب است

پایگاه خبری المانیتور آمریکا در گزارشی اعلام کرد ریال ایران حدود یک سوم ارزش خود را در بیش از یک سال گذشته از دست داده است اما این کاهش به طور مستقیم ناشی از ضعف اقتصادی نیست و بیشتر شبیه حبابی است که در آن مردم مشتاقانه با خرید دلار سرمایه گذاری می کنند. المانیتور در ادامه می پرسد، عامل چرخش مردم به سمت دلار و طلا که موجب ثبت رکوردهای بی سابقه برای این دو کالا شده است، چیست؟ و پاسخ می دهد؛ این یک رفتار سرمایه گذاری است. توانایی برای ایجاد ثروت در یک محیط اقتصادی با مشکلات مزمن ساختاری، مهارتی است که طبقه متوسط رو به بالا در طول دهه های گذشته فرا گرفته تا به این وسیله از خود در برابر کاهش ارزش واقعی حقوق و دستمزد، افزایش سطح قیمت ها و نبود اطمینان در فضای کسب و کار محافظت کند. این بدان معنی است که آنچه روزی پیش بینی می شد در زمان ضعف اقتصادی دنبال شود، در غیاب یا پیش از چنین ضعفی دنبال شده است، بنابراین آنچه ما امروز شاهد آن هستیم بیشتر شبیه یک حباب است. 

المانیتور یادآور شد، حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نیز در سخنرانی فوریه (دی-بهمن) گذشته خود گفت: هیچ دلیل اساسی برای کاهش ارزش ریال در مقابل دلار وجود ندارد. وی افزود: توصیه من به مردم این است که به نفعشان نیست به مسیر پرخطر خرید دلار بیفتند. راه های بهتری برای استفاده از دارایی هایشان هست و خرید ارز یک راه حل پایدار نیست.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها