يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۰۵۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اليور استون در تهران به پرسش‌هاي دانشجويان پاسخ داد؛
اليور استون كارگردان سينماي مستقل امريكا با اشاره به اينكه بايد در فیلم‌ها کاراکترهایی را انتخاب كنيد كه بيننده از ديدن آنها لذت ببرد نه اينكه يك مرد و زن به دردنخور و كسل كننده بگذاريد، گفت: ما در زندگي روزمره اينگونه افراد را مي‌بينيم. من درك نمي‌كنم چگونه فيلم‌هاي ايراني و هندي تا اين حد خسته كننده مي‌شوند و در آخر هم در بعضي جشنواره‌ها جايزه مي‌برند!
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اين فيلمساز امريكايي كه در جشنواره جهاني فجر سخن مي‌گفت در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان درباره واكنش يك كارگردان در قبال درخواست حكومت براي ساخت فيلم سفارشي، تصريح كرد: «وقتي در سيستمي هستيد كه به شما مي‌گويند چه فيلمي بسازيد بايد آدم باهوشي باشيد. سيستم مي‌گويد من براي اين فيلم‌ها هزينه مي‌كنم و اگر مي‌خواهيد فيلمساز باشيد ناگزير هستيد كه فيلم بسازيد، بنابراين بايد بتوانيد با قوانين بازي كنيد. متأسفانه امروز پول و سرمايه تعيين كننده همه چيز است و دوران سختي را پشت سر مي‌گذاريم. با اين حال بايد سعي كنيد هميشه انسانيت تان را زنده نگه داريد.»



استون در پاسخ به دانشجويي كه نظر وي را درباره ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه پرسيده بود، تصريح كرد: «پوتين سياستمدار بسيار بزرگي است. من براي ساخت مستند «گفت‌وگو با آقاي پوتين» بيش از ۳۰ ساعت با او مصاحبه كردم.

پوتين هرگز پيش از مصاحبه از من محور سؤالاتم را نمي‌پرسيد و پس از مصاحبه هم درخواست هيچ اديتي نكرد. من فكر مي‌كنم در امريكا خيلي بد با موضوع روسيه برخورد مي‌شود. رسانه‌هاي غربي هميشه نام پوتين را با صفت‌هاي خواركننده به كار مي‌برند. من سعي كردم در اين مستند مثل فيلمسازان رفتار كنم نه مثل ژورناليست ها.»

كارگردان فيلم سينمايي «اسنودن» درباره اهميت ورود كارگردانان جوان به ساخت فيلم هايي در حوزه سايبري گفت: «دنياي سايبري قدرت نامحدودي براي حكومت به‌وجود آورده و بودجه‌هاي نظامي به شكل وحشتناكي رشد كرده است در حالي كه هزينه‌هاي اجتماعي را كاهش داده‌اند. امروز شاهد يك جنگ امنيتي سايبري هستيم كه پول زيادي در آن خرج مي‌شود. در امريكا فرماندهي سايبري وجود دارد كه در حقيقت ركن پنجم ارتش اين كشور است. شركت‌هاي خصوصي اطلاعات را خريداري مي‌كنند و حتي گاهي دولت همدست اين شركت‌ها مي‌شود.»

كارگردان فيلم سينمايي «جوخه» در پاسخ به يكي از دانشجويان كه از وي خواسته بود در مورد چگونگي ساخت فيلم هايي كه محتوايي ضد سياست‌هاي امريكا دارند توضيح دهد، عنوان كرد: «بعضي در امريكا و حتي ايران فكر مي‌كنند چون تا حالا كشته نشده ام پس حتماً من مأمور CIA هستم! در حالي كه من تا به حال حتي يك مأمور CIA را نده‌ايدم، البته اين سازمان سعي مي‌كند روي پروژه‌هاي من اثرگذار باشد چون نفوذ زيادي در هاليوود دارد. حتماً به خاطر داريد براي جايزه فيلم «آرگو» از كاخ سفيد به مراسم اسكار تماس گرفته شد. اين نشان مي‌دهد هاليوود و واشنگتن چه ارتباط عميقي با هم دارند.»

استون در ادامه تصريح كرد: «دوران تجارت هاليوود رو به اتمام است، فيلمسازان جوان را باید به ساخت آثاري در مورد اتفاقات سايبري دنيا تشويق كرد.»

وي در جواب دانشجوي ايراني در مورد تحريف تاريخ در فيلم «اسكندر» گفت: «من از نگاه خودم اين فيلم را ساختم كه با نگاه شما متفاوت است. كسي امروز وجود ندارد كه در زمان تاريخي اين فيلم زندگي كرده باشد تا به ما بگويد دقيقاً چه اتفاقاتي افتاده يا ملكه ايران در زمان هخامنشي چه شكلي بوده است، البته موافقم كه زمان خيلي بدي را براي ساخت فيلم اسكندر انتخاب كردم چون بوش جنگ عليه عراق را چندي بعد از اكران فيلم آغاز كرد و من خبر نداشتم قرار است چه اتفاقي بيفتد. از طرف ديگر متأسفانه كمپاني برادران وارنر فيلم را آنگونه كه مي‌خواستند اديت و ۲۶ دقيقه از فيلم را حذف كردند. پيشنهاد مي‌كنم نسخه دي وي دي ۲۰۱۴ اين فيلم را كه به صورت دلخواه من اديت شده است تماشا كنید.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها