يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۰۵۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
رسانه‌‌‌ها در خبری فوری گزارش دادند که «سرژ سرکیسیان‌» نخست‌وزیر ارمنستان به دنبال تشدید تنش‌‌‌ها و اعتراض‌‌‌ها در این کشور استعفا داد.
به گزارش پایگاه 598، درحالی که اعتراض‌‌‌ها در ارمنستان وارد دومین هفته خود شده است، رسانه‌های روسی روز دو‌‌شنبه در خبری فوری از استعفای نخست‌وزیر ارمنستان خبر دادند. در گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر سرکیسیان، نخست‌وزیر ارمنستان خطاب به مردم این کشور آمده است: «من برای آخرین بار به عنوان رئیس دولت با شما صحبت می‌کنم. حق با نیکول پاشینیان (رهبر مخالفان) بود. من اشتباه کردم. در این وضعیت، راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد اما من به هیچ کدام از آنها رجوع نخواهم کرد اما من چنین کاری نخواهم کرد. من سمت ریاست کشورمان را ر‌‌ها می‌کنم». رسانه‌‌‌ها گزارش داده بودند که در ادامه تظاهرات‌های ضددولتی در ارمنستان، روز دو‌‌شنبه صد‌‌ها نفر با لباس نظامی در تظاهرات شرکت کردند. وزارت دفاع ارمنستان این اقدام را محکوم و اعلام کرده که چنین رفتاری واکنش محکم قانونی به دنبال خواهد داشت. روز یک‌‌شنبه برخی منابع خبری از بازداشت «نیکول پاشینیان‌» رهبر مخالفان دولت این کشور خبر دادند اما پلیس ارمنستان چنین اقدامی را تکذیب کرده بود. رهبر مخالفان یك‌‌شنبه در دیدار با سركیسیان خواستار استعفای وی شده بود كه با مخالفت نخست‌وزیر مذاكرات دو طرف بی‌نتیجه پایان یافت.

سرژ سرکیسیان از سال ۲۰۰۸ تا همین اواخر رئیس‌جمهور ارمنستان بود اما پس از تغییرات اخیر در نظام سیاسی این کشور از نظام ریاستی به پارلمانی، به عنوان نخست‌وزیر کار خود را آغاز کرد. از دو هفته قبل و به دنبال آغاز به کار سرکیسیان در مقام نخست‌وزیری، اعتراض‌‌‌ها در ارمنستان به شکل تظاهرات در خیابان‌های پایتخت آغاز شده بود و این اعتراض‌‌‌ها همچنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها