کد خبر: ۴۴۱۰۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
شهرستان عسلویه یکی از شهرستان های استان بوشهر در جنوب ایران است. مرکز این شهرستان بندر عسلویه است. عسلویه شهری است که پیشینه ی نام آن را حداقل باید در چهارصد سال گذشته جستجو کرد. اما آنچه که باعث شهرت این بندر کوچک شده، نه تاریخ و نه سلسله کشمکش های صورت گرفته برای تصرف آن است بلکه ارزشمندی این شهر به علت سرمایه های موجود در جهان یعنی نفت و گاز است. موقیعت قرارگیری عسلویه آن را به بندری مهم در مناسبات تجاری و اقتصادی تبدیل کرده است. وجود منابع عظیم گاز در این منطقه، طی سالهای اخیر به سرعت این شهر کوچک را تبدیل به یکی از قطب های صنعتی کشور کرده است. امروزه شهرستان عسلویه محل اجرای پروژه های پارس جنوبی است.

عکس شماره یک

آب و هوا

آب و هوا در عسلویه کویری است. در طی یک سال واقعا هیچ بارندگی در عسلویه رخ نمیدهد. خشک ترین ماه، ماه می (اردیبهشت و خرداد) است و بارش به میزان 0است. بیشترین میزان بارش با میانگین 135 میلی متر در ژانویه (دی و بهمن) رخ میدهد.

فرودگاه

فرودگاه خلیج فارس عسلویه در 16 کیلومتری جنوب شرقی عسلویه قرار گرفته است که احداث این فرودگاه در خرداد ماه سال 1382 آغاز و در سال 1385 ساخت آن به پایان رسید. با وجود کوچک بودنش، این فرودگاه یکی از مجهزترین ترمینال های مسافربری را دارد و با استفاده از استانداردهای روز دنیا آماده پذیرایی از پروازهای داخلی و خارجی است. در حال حاضر فرودگاه بین المللی خلیج فارس توان جا به جایی بیش از یک میلیون مسافر را در سال دارد. وسعت تقریبی آن 700 هکتار است و امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول پیکر را فراهم می سازد.

هم اکنون به طور میانگین روزانه 10 پرواز رفت و برگشت از مقاصدی همچون: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اراک، تبریز، رشت، اهواز، کرمانشاه و ساری با ایرلاین های کاسپین، آسمان، کیش ایر، ماهان، زاگرس و سپهران در این فرودگاه در حال انجام است.

مسافت و زمان پروازی چند شهر با عسلویه

تهران با مسافت 897 کیلومتر فاصله از عسلویه و حدود یک ساعت و نیم زمان پروازی

مشهد با فاصله 1200 کیلومتر فاصله از عسلویه و در حدود دو ساعت زمان پروازی

کرمانشاه با فاصله 941 کیلومتر فاصله از عسلویه و در حدود یک ساعت و نیم زمان پروازی

تبریز با فاصله 1359 کیلومتر فاصله از عسلویه و در حدود دو ساعت و نیم زمان پروازی

اگر قصد سفر از تهران به عسلویه را دارید میتوانید از سایت هوشمند جاینت بلیط هواپیما تهران عسلویه یا بلعکس بلیط هواپیما عسلویه تهران بگیرید تقریبا در تمام روزهای هفته با ایرلاین های مختلف در زمان های متنوع در این سایت پرواز وجود دارد همچنین شما میتوانید در مسیرهای پروازی مشهد، شیراز، اصفهان، اراک، تبریز، رشت، اهواز، کرمانشاه و ساری به عسلویه و در مسیر عسلویه به این شهرها در روزهای محدودتری از هفته بلیط هواپیما تهیه کنید.

عکس شماره دو

جاذبه ها

اولین چیزی که از عسلویه نظر را جلب میکند پالایشگاه های آن است که مثل یه شهر کوچک و نورانی هستند و شعله های آتشی آنها تاریکی شب را از بین برده و همه جا را روشن کرده اند. شب های عسلویه به نظر جلوه دیگری دارد، شب هایی که باد و دریا دست به دست هم می دهند تا جذابیتی بدیع را خلق کنند، صدای دریای نیلگون خلیج فارس به همراه نسیم و بوی دریا خاطره ای به یاد ماندنی به جای می گذارد.

عسلویه شهری کوچک و صنعتی است اما این شهر صنعتی جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی دارد و جاینت قصد دارد تعدادی را به شما معرفی کند که میتوانید آنها را بازدید کنید یکی از آنها ساحل بنود است که لوکشین فیلم محمد رسول الله (ص) در آنجا ساخته شده است و البته اگر سفری به این منطقه داشتید تنها به این ساحل کوچک و شهرک سینمایی اکتفا نکنید و بروید جاذبه های دیگری از جمله: جزیره خارکو، جزیره مطاف، جزیره نخیلو، جزیره تهمادو، جزیره گرم، پارک ملی نایبند، گنبد نمک جاشک، قلعه شیخ ناصر نصوری، آرامگاه میرمحمد حنیفه، موزه رئیسعلی دلواری، گور معبدهای پالمیران، سنگ نوشته هخامنشی و بسیاری دیگر را بازدید کنید. بازدید از آن ها به خصوص در فصولی که آب و هوا مناسب است می تواند تجربه ی سفر به عسلویه را از سفری برای دیدار یک شهر صنعتی و نفتی به ماجراجویی جذابی در میان کوه ها، دشت ها و دریا تبدیل کند.

منبع: https://giant.ir


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها