أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۰۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات "اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" را از دستور کار امروز صحن علنی خارج کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) پارلمان بررسی جزئیات لایحه "اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" را فعلا متوقف کردند.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه "اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" در تذکرات متعددی اعلام کردند که این لایحه خلاف ماده ۱۴۸ آئین‌نامه داخلی مجلس است؛ معتقد بودند که با توجه به اینکه مجلس هفته گذشته جلسه علنی نداشته، نمایندگان برای بررسی بیشتر این لایحه فرصت نداشته‌اند، لذا از لاریجانی درخواست کردند این لایحه را بیشتر مطالعه کرده و پیشنهادات‌شان را نیز اعلام کنند.

اکثریت نمایندگان گفتند که با توجه به اینکه دولت لایحه "اصلاح قانون مبارزه با پولشویی"را در تاریخ نهم اردیبهشت امسال تقدیم مجلس کرده، بنابراین نمایندگان باید طبق ماده ۱۴۸ آئین‌نامه داخلی مجلس، ۱۰ روز آن را مطالعه کرده و سپس در دستور کار مجلس قرار گیرد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، ضمن وارد دانستن تذکرات نمایندگان پیرامون اشکالات لایحه "اصلاح قانون مبارزه با پولشویی"، اعلام کرد: بررسی این لایحه فعلا در مجلس متوقف شود و از فردا (چهارشنبه، نوزدهم اردیبهشت) بررسی جزئیات آن آغاز شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را ارائه دهند.

FATF یک سازمان بین دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force – FATF) در سال ۱۹۸۹ به ابتکار کشور‌های عضو گروه «جی ۷» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازار‌های مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشور‌های عضو برساند تا این کشور‌ها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشور‌های مشکوک» می‌روند، احتیاط کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها