کد خبر: ۴۴۱۳۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر قصد سفر به اقلیمی هیجان انگیز و جذاب را دارید، جاینت چابهار را به شما پیشنهاد می کند. چابهار یکی از شهرهای کمتر شناخته شده ایران است و حتی کسانی که تجربه سفر به کیش و بازی با دلفین های قشم را در کارنامه خود دارند، معمولا اطلاعاتی درباره نگین سیستان و بلوچستان ندارند.

چابهار نگینی در استان تاریخی سیستان و بلوچستان است. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده و لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیمای غول پیکر را دارد به همین خاطر چابهار از مناطق آزاد بازرگانی کشور به شمار میرود. موقعیت جغرافیایی بندر چابهار سبب می شود که شما بتوانید از فرصت های گردگشگری، تفریحی، تجاری و تاریخی در استان های مختلف هم مرز با سیستان و بلوچستان نیز استفاده کنید. در واقع سفر به این بندر، یک تیر و چند نشان است و به طور کلی می تواند یک انتخاب ارزشمند و هوشمندانه باشد. چابهار همیشه بهار ایران، در منتهی الیه جنوب شرقی کشور قرار گرفته است جایی که دریای عمان و اقیانوس هند را میتوان مشاهده کرد. این بندر در کنار دریای عمان با چندین پدیده ی زمین شناسی جالب به یکی از دیدنی ترین نقاط ایران تبدیل شده که البته به دلیل عدم شناخت مهجور مانده است.

فرودگاه چابهار

فرودگاه چابهار یک فرودگاه نظامی و عمومی با 2 باند پروازی است و در ارتفاع 13 کیلومتری از سطح دریا قرار دارد. این فرودگاه کوچک در کنار شهرستان چابهار است که به دلیل فاصله 30 کیلومتری با بندر راهبری چابهار رفت و آمد فراوانی در آن صورت میگیرد. فرودگاه چابهار گنجایش و توانایی خدمت رسانی در این منطقه مهم را ندارد بنابراین قرار است که به زودی فرودگاه بین المللی چابهار در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ساخته شود. در این فرودگاه ایرلاین هایی همچون ایران ایر، آسمان، زاگرس، کاسپین و ایران ایرتور در مسیرهای مشهد، تهران، شیراز، بندرعباس و زاهدان تردد دارند.

فاصله و زمان پروازی چند شهر به چابهار

فاصله تهران به چابهار در حدود 1432 کیلومتر و در حدود دو ساعت و نیم زمان پروازی

فاصله مشهد به چابهار در حدود 1227 کیلومتر و در حدود دو ساعت زمان پروازی

فاصله شیراز به چابهار در حدود 913 کیلومتر و در حدود یک ساعت و نیم زمان پروازی

فاصله زاهدان به چابهار در حدود 445 کیلومتر و در حدود یک ساعت زمان پروازی

برای هموطنان تهرانی سفر به چابهار یکی از طولانی ترین سفرها چه از لحاظ هوایی و چه از لحاظ زمینی است. اما سایت هوشمند جاینت با فراهم کردن خرید اینترنتی بلیط هواپیما از ایرلاین های معتبر این امکان را برای آنها ایجاد کرده تا بتوانند بلیط هواپیما تهران چابهار یا بلیط برگشت برای بلیط هواپیما چابهار تهران تهیه کنند و احساس بهتری در این سفر هوایی و شاید کمی طولانی داشته باشند.

جاذبه های گردشگری در چابهار

چابهار جاذبه های تاریخی طبیعی و تفریحی بسیاری دارد و بدون شک نخستین گزینه، شما برای استفاده از جذابیت های این منطقه دیدن غروب خورشید در کنار ساحل است که آرامش غیرقابل وصف را ایجاد میکند اما کمی آن سوتر از این بندر، منطقه ای وجود دارد که شما را به یاد فیلم های تخیلی درباره مریخ می اندازد. کوه های بدبوم یا مریخی از دیدنی های حیرت انگیز چابهار محسوب می شود که به موازات ساحل از منطقه کچو تا نزدیکی خلیج گواتر کشیده شده اند.

بولوبولو در دشت کهیر در نزدیکی چابهار آب و گل با فشار گاز بیرون پرتاب می شوند و تپه های معروف گل افشان را به وجود می آورند، دیدن حباب های گلی که زیر زمین می جوشد بسیار عجیب به نظر می آید.

تالاب لیپار (تالاب صورتی): همیشه تالاب ها آبی نیستند در شرق چابهار تالابی وجود دارد که به دلیل املاح موجود در بستر تالاب به رنگ صورتی دیده می شود در این تالاب که در فاصله کم بین دوکوه قرار گرفته انواع بوته ها و درختچه ها رشد می کنند. در این تالاب ماهی های کوچک زیبایی وجود دارد، البته اگر تصمیم به دیدن این ماهی داشتید مراقب باشید چرا که تالاب باتلاقی است و احتمال غرق شدن وجود دارد. جاذبه های دیگری همچون: مسجد جامع دزک، موزه محلی چابهار، غارهای بان مسیتی، قلعه پیروز گت، درخت مکرزن، منطقه حفاظت شده گاندو و....

غذای محلی: یکی دیگه از مواردی که توی هر سفر باید به آن پرداخت شود مزه کردن غذاهای محلی و تست کردن طعم های مختص همان منطقه است اولین پیشنهاد جاینت شیرچای است که البته فک کنم محلی ها بهش دودپطی (دودپتی) میگویند. نوشیدنی خیلی خوب و خوشمزه ای است که ترکیبی از شیر و چای است البته همان چای معمولی نیست و از چایی مثل پودر استفاده می کنند.

کرائی: این غذا انواع مختلفی دارد. کرائی مرغ، کرائی گوشت، کرائی قرمز و ..... کرائی قرمز تندتر از بقیه است و فلفل زیادی دارد. در واقعه همان خوراکی است با گوشت گوسفند یا مرغ پخته می شود و می توان آن را با نان خورد، عمدترین تفاوت آن ادویه آن است. ادویه های استفاده شده در آن معمولا ادویه های هندی و پاکستانی هستند. بی شک وقتی به یک بندر سفر می کنید حتما باید از ماهی های تازه آن منطقه استفاده کرد اکثر اهالی چابهار ماهی شوریده و شیر ماهی را پیشنهاد می کنند که می توان گفت یک انتخاب خوب و خوشمزه ای است. گوشت این ماهی خیلی با ماهی های قزل آلایی که به خوردنشان عادت کردیم متفاوت است (پس لطفا خوردن ماهی های دریایی آزاد را فراموش نکنید.)

همه ساله با وزیدن گرفتن بادهای موسمی با نام مونسون تعداد زیادی از مسافران و گردشگران که از پیشروی جبهه هوای گرم تابستانی در کشور به تنگ آمده اند همراه با این بادها به چابهار سفر می کنند. چابهار تنها بندر ایران است که تابستان های خنک و زمستان های گرم دارد. شما هم میتوانید با خرید بلیط اینترنتی هواپیما از سایت هوشمند جاینت در هر زمانی از سال به این بندر همیشه بهاری سفر کنید و از هوای مطلوب و ساحل بسیار زیبای آن لذت ببرید.

منبع: https://giant.ir


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها