أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۳۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
آیت‌الله سیستانی به شبهه‌ای درباره فتوای وی درباره‌ جویدن «علک» (آدامس یا سقز یا صمغ مصطکی) پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اخیرا نقل تحریف‌شده‌ای از فتوای آیت‌الله سیستانی درباره‌ی جویدن «علک» (آدامس یا سقز یا صمغ مصطکی) در برخی شبکه‌های وهابی دستاویزی برای حمله به مذهب حقه‌ تشیع شده است.

متن این پرسش و پاسخ بدین شرح است:

پرسش: یکی از فتاوای شما می‌گوید جویدن «علک» [آدامس یا سقز یا صمغ] در روزه‌ی ماه رمضان باطل‌کننده‌ی روزه نیست. آیا این حکم مختص چیزی است که طعمی ندارد یا شامل همه‌ی انواع موجود در بازار می‌شود‌؟

پاسخ: جویدن آدامس در حال روزه‌داری اگر چه در آب دهان طعمی ایجاد کند – ولی آن طعم بخاطر جدا شدن اجزاء آن نباشد – اشکال ندارد. اما اکثر آدامس‌های موجود در بازار شامل اجزای قندی و شکر و مانند آن است که در ابتدای جویدن در آب دهان تحلیل و تجزیه می‌شود، پس روزه‌‌دار بایستی از آن اجتناب کند مگر آن که آن اجزاء از بین برود ولو با جویدن آن تا قبل زوال اجزاء.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها