کد خبر: ۴۴۳۱۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۰ تير ۱۳۹۷
پیشنهاداتی برای عدم تخصیص ارز رسمی برای کالاهای غیرضرور؛
بانک مرکزی لیست 1500 شرکت که ارز دولتی دریافت کرده اند را منتشر کرد. بنظر می‌رسد در این لیست کالاهای مختلف وارداتی بدون هیچ محدودیتی ارز دولتی دریافت کرده‌اند. در این میان دولت در شرایط موجود لازم است به کالاهای غیرضرور که در زندگی و معیشت مردم تاثیر چندانی ندارد ارز تخصیص ندهد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، بانک مرکزی لیست 1500 شرکت که ارز دولتی دریافت کرده اند را منتشر کرد. بنظر می‌رسد در این لیست کالاهای مختلف وارداتی بدون هیچ محدودیتی ارز دولتی دریافت کرده‌اند. البته در لیست اعلام شده خبری از واردات کنندگان خودرو و میزان ارز دریافتی آنها نیست!

فهرست 1500 شرکت دریافت‌کننده ارز به‌نرخ رسمی را اینجا ببینید.

در این میان دولت در شرایط موجود لازم است تخصیص ارز را با دو اولویت نباید انجام دهد:

1- به کالاهای غیرضرور که در زندگی و معیشت مردم تاثیر چندانی ندارد ارز تخصیص ندهد: هود آشپزخانه/ موز/ ماکرویو/ تستر/ ماشین خشک‌کن/ گوشی همراه/ کره/ کاغذ گلاسه/ کاغذ روزنامه/ ریش‌تراش برقی/ دستگاه شستشوی خانگی خودرو/ چای‌ساز و قهوه‌ساز/ چرخ خیاطی خانگی/ چای/ بخار شوی/ آسیاب‌کن/ آبسردکن خانگی/ ماشین ظرفشویی و ...
اقلامی هستند که لزومی به تامین ارز آنها به قیمت دولتی نیست

2- به کالاهایی که مشابه تولید داخل (به اندازه کافی و با کیفیت قابل قبول) دارند ارز تخصیص ندهد: اتوی برقی و پرسی/ مخلوط‌کن/ پکیج حرارتی/ تایر/ تخم مرغ/ تلویزیون کامل/ جاروبرقی/ چای/ چای‌ساز و قهوه‌ساز/ سشوار/ فر و فریزر/ ماشین لباسشویی و ... اقلامی هستند که تولید داخل دارند و از واردات آنها باید اجتناب کرد

در این میان واردات گسترده حبوبات (انواع لوبیا، عدس، نخود و...) هم از نکات قابل توجهی است که باید وزارت جهاد کشاورزی با این مساحت میلیون‌ها هکتاری دیم در کشور کلاهش را بالاتر بگذارد.

*مسیر آنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها