کد خبر: ۴۴۵۸۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
واکنش به برخورد تند علی مطهری با یک منتقد؛
"ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت" شعار روی تابلوی فیضیه بود که به مدد جنگ روانی و بزرگنمایی رسانه های داخلی و خارجی، تبدیل به دو پرونده جنایی می شود: قتل اکبر هاشمی رفسنجانی و تهدید به قتل حسن روحانی!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حمید رسایی نوشت: در روزهای اخیر دو اتفاق در عرصه سیاسی کشور رخ داده که تأمل در آنها واقعیت های بیشتری را نمايان می کند.

1- اتفاق اول: تجمعی در  اعتراض به گرانی های افسار گسیخته و بی عملی دولت در فیضیه برگزار شد. جلسه با استقبال پرشور طلاب مواجه می شود. سخنران در اعتراض به ناکارآمدی دولت و بی تفاوتی بخشی از حوزه علمیه به مشکلات روزمره مردم، سخنان قابل تأملی ایراد می کند.

مطالبات طلاب و روحانيون قم در این جلسه که حرف دل مردم بود با سانسور شدید رسانه های حامی دولت مواجه می شود، اما ناگهان پس از چند روز، همین رسانه ها به بزرگنمایی تابلوی در دستان طلبه می پردازند که شعار انذارآمیز روی آن نوشته شده و کل تجمع طلاب قم و مطالبات به حق آنها را به حاشيه می برند!

"ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت" شعار روی تابلوی فیضیه بود که به مدد جنگ روانی و بزرگنمایی رسانه های داخلی و خارجی، تبدیل به دو پرونده جنایی می شود: قتل اکبر هاشمی رفسنجانی و تهدید به قتل حسن روحانی!

با کمک این جنگ روانی و بمباران اذهان خواص که با توليد تیترها، گزارش ها، مصاحبه ها و نشست و برخاست های خصوصی و... به ثمر نشسته بود، چنان فضایی می سازند که برخی از علماء محترم، برخی شخصیتهای کشوری مجبور به موضعگیری می شوند.

حتی سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده در دادگاه ویژه روحانيت خبر می دهد و برگزار گنندگان مراسم مجبور به ارائه توضيح می شوند. البته داستان همچنان ادامه دارد و جماعتی هوچیگر هم در حال ارتزاق از این سفره کثیف هستند.

2- اتفاق دوم: تجمعی در گلپايگان برگزار شده، سخنران علی مطهری است. نماینده ای با سابقه بددهنی از پشت تریبون مجلس (به همکارش می گوید: خفه شو، بتمرگ، پفیوز) این بار طلبه ای از قبل تا بعد از مراسم، همراه علی مطهری است...

بعد از مراسم، جوان گلپایگانی که بارها از مطهری شعار "زنده باد مخالف من و مردم باید آزادانه حرف بزنند و به حاکمیت اعتراض کنند" را شنیده، جلو می آید و نایب رییس مجلس را خطاب قرار می دهد که شما با اين جايگاه حاکمیتی، این همه راه آمده ای اینجا و از غدير صحبت می کنید! شما باید بگویی چرا پراید شده ۴۵ میلیون.

لینک دانلود نسخه موبایل

مطهری که حرف زدن درباره این موضوع را لازم و در شأن جايگاه خود می داند، به جوان منتقد اعتراض می کند که حق ندارد با او اينگونه سخن بگويد! اصرار جوان بر حرف حقش، سبب می شود تا مطهری او را مانند همکار مجلسی اش بنوازد و به او می گوید: تو یک احمق نادانی!

حالا نوبت فرد روحانی همراه علی مطهری است که برافروخته می شود و خطاب به فرد دیگری می گوید: عکس اینو بگیرید به من بدید. تو آبروی منو بردی، میکنمت توی گونی!

نمی دانم تا الان که این یادداشت را می نویسم، سرنوشت آن جوان منتقد گلپایگانی به کجا رسیده، آیا او را در گونی کرده اند یا نه اما...

◀ نتیجه: دو اتفاق در دو نقطه از کشور رخ داده. به نظر شما در کدام یک تهدید صریح و علنی رخ داده است؟ چه کسی توهین و هتاکی کرده است؟ چرا رسانه هایی که تابلوی فیضیه را پیراهن عثمان کرده بودند و از آن پرونده جنایی و تهدید به قتل استخراج می کردند، از کنار این موضوع با سکوت عبور می کنند؟ آیا سخنگوی قوه نبايد برای این تهدید به گونی کردن پرونده تشکیل دهد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها