أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۶۰۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده شاهین شهر در خصوص مشکلات اقتصادی مردم گفت: جلساتی که با دولت برای حل مشکلات اقتصادی برگزار شده بود مجددا پیگیری می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با اشاره به ماده 110 گفت: بیان مسائل مهم کشور توسط رئیس جلسه یکی از ضروریات است. اوضاع نابسامان اقتصادی از یک سو و عدم شفاف سازی از سوی دیگر مردم را در بی‌اطلاعی گذاشته است. ریشه مشکلات کجاست؟

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور با مردم قهر است و صحبتی نمی‌کند؛ شما نیز امروز صحبتی در رابطه با مشکلات مالی نکردید، گرانی‌ها سرسام‌آور است.

وی بیان کرد: زمانی که در حوزه انتخابیه هستیم نمی‌توانیم جوابگوی مردم باشیم، باید برای رفع مشکلات مردم چه کنیم؟ اگر از تک تک نمایندگان سوال کنید آنها نیز خواهان ارائه گزارش و توجه دولت به مشکلات هستند؛ از آنجایی که شما به عنوان رئیس قوه مقننه در جلسات شورای هماهنگی حضور دارید بفرمایید مسائل مورد بررسی در این جلسات چیست.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور برنامه‌ای دارد بیان کند تا مردم تکلیف خود را بدانند و در صورتی که برنامه‌ای ندارد از نقطه نظر نمایندگان و کارشناسان استفاده کند.

وی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای مجلس تأکید کرد: بهتر است به جای دو هفته یک هفته تعطیل شود و از دولت دعوت شود تا با هم‌افزایی تصمیمات لازم برای رفع مشکلات اقتصادی اتخاذ شود؛ مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نگرانی شما در اصل موضوع درست است؛ همه نمایندگان نیز این نگرانی را دارند؛ جلسات مختلف از جمله جلسات غیرعلنی برگزار شده است اما در مورد یک هفته تعطیلی، کمیسیون اقتصادی که محور این موضوعات است در هفته آینده حضور دارد و اگر نمایندگان پیشنهاداتی دارند می‌توانند مطرح کنند.

وی با بیان اینکه جلساتی که با دولت برگزار شده بود مجددا پیگیری می‌شود، اظهار کرد: البته قبول کنید پیچیدگی‌هایی در کار است و جواب یک خطی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقداماتی مانند طرح دو فوریتی که شما برای تأمین مایحتاج مردم مطرح کردید و فردا در صحن ارائه می‌شود مفید است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه درد و دل خاصیتی ندارد، عنوان کرد: خود افراد باید فعال باشند، طرح‌هایی بیاورند تا مشکلات کاهش یابد. برای دورنمای کلی نیز حتما جلسه‌ای با دولت گذاشته می‌شود و بحث جدیدتری صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عصر امروز نیز کمیسیون بودجه جلسه‌ای دارد در صورتی که آقای حاجی دلیگانی می‌توانند حضور یابند و پیشنهادات را ارائه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها