يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۵۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۱۵ آبان ۱۳۹۷
رحیم پور ازغدی مطرح کرد:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نتیجه اقتصاد برجامی همین است که امروز در جامعه می‌بینیم، گفت: نمی‌شود همه چیز را به اراده دشمن گره زد، اقتصاد مقاومتی اصلا در این کشور شروع نشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در همایش "تجربه شکست یک اندیشه" در دانشگاه علامه طباطبایی طی سخنانی اظهار داشت: تا سال 57، هزاران مستشار آمریکایی و خارجی در ایران حضور داشتند که سران رژیم پهلوی گاهی ساده‌ترین امور را هم با آنها هماهنگ می‌کردند اما ملت به ‌سطح میدان آمد و‌ خواست که در مسیر فرهنگ دینی ‌ انقلاب خودش حرکت کند.

وی افزود: تفکر اسلامی به آن معنا است که از عقل و‌ تجربه همراه با وحی استفاده شود. از قبل مشروطه تا امروز افراد فراوانی داشتیم که از اعتماد به دشمن تجربه می‌آموختند و خسارات فراوانی را به ملت وارد کردند. آخرین تجربه این تفکر همین برجام بود که پیش چشم نسل شما حاضر است.

رحیم پور ادامه داد: نگاه به اسناد لانه‌جاسوسی نشان می‌دهد افراد مختلفی از طیف‌های گوناگون به آمریکایی‌ها اعتماد کردند و‌ قصد ایجاد رابطه با آنها را داشتند تا اینکه امام(ره) فرمود ملت باید سرنوشت خود را تعیین کند. هیچ کشوری پس از پیروزی انقلاب خود، قانون اساسی را به همه پرسی نگذاشت جز انقلاب اسلامی که امام این کار را کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: منافق کسانی هستند که هیچ وقت معلوم نیست با چه کسی هستند و پای چه چیزی هزینه می‌دهند. مشخص نیست انقلابی هستند یا غیرانقلابی. این افراد به دنبال بازی دادن مردم هستند. امثال این افراد امروز‌ در جریانات سیاسی ما نیز حضور دارند، برخی اوقات بسیار افراطی می‌شوند و برخی اوقات حرفهایی می‌زنند که مرتدین هم آن را نمی‌گویند.

وی تاکید کرد: این افراد هیچ وقت از شکست تجربه نمی‌آموزند و دائم به دنبال کرنش در مقابل دشمن هستند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به هژمونی غرب در علوم انسانی گفت: آنها سیاه‌ترین عمل و‌ سفیدترین گفتار را دارند. در همین یک قرن گذشته، اروپایی‌ها یکصد میلیون نفر از خودشان را کشتند و اروپا خونین‌ترین قاره جهان است. شاید در همه قرن‌ها به اندازه قرن 20 انسان کشته نشده باشد. قرن بیستم از این لحاظ می‌تواند به سایر قرون کشته صادر کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ادعای غرب درباره علوم انسانی درست نیست، گفت: آنها می‌گفتند نگرش اخلاقی و فلسفی باید از حوزه علوم کنار گذاشته شود و تنها احکام تجربی باید عینیت یابند. غربی‌ها تحت پوشش علوم فاسد، ارزش‌های خودشان را ترویج می‌دادند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: غربی‌ها بر قول خود مبنی بر تفکیک ارزش از دانش نیز صادق نماندند و تنها با حذف ارزشهای اخلاقی ارزشهای خود را جایگزین آن کردند.

وی تصریح کرد: اشتباه بعدی غربی‌ها ‌وارد کردن تجربه‌های علوم تجربی در حوزه مطالعات اجتماعی و انسانی بود. از روش‌های تجربی و تنها در بخشی از علوم اجتماعی و انسانی می‌توان استفاده کرد. علوم انسانی غرب ناقص و‌ تک‌بعدی است و از همین جهت آدرس غلط می‌دهد. کسانی در سیاست خارجی دائما آدرس غرب را می‌دهند، موفق نیستند. وضع موجود اقتصادی و معیشتی کشور حاصل اقتصاد برجامی است که برخی به قول جان کری در آن اعتماد کرده بودند.

اقتصاد مقاومتی در کشور ما اصلا شروع نشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از 150 سال پیش تاکنون در کشور ما نشان داده است کسانی که به دنبال این تفکر بودند همیشه شکست خورد‌ند. اقتصاد مقاومتی در کشور ما اصلا شروع نشد. اقتصاد مقاومتی به معنای مدیریت علمی اقتصاد و به نفع تولیدکنندگان است اما اتفاقی که افتاده است، نتیجه اقتصاد برجامی بوده و اگر همه چیز را به اراده دشمن گره بزنیم، نتیجه آن همین می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی می‌گویند مواجهه ایدئولوژیک با دشمن غیرعلمی است، عنوان کرد: تجربه به ما می‌گوید، شیوه تعامل غیرایدئولوژیک با دشمن نتیجه‌بخش نبوده است. اندیشه یک‌ ملت و اینکه در دانشگاه‌ها و‌ حوزه‌های علمیه آن چه می‌گذرد و سطح آگاهی ملت مهم است.

وی‌ با بیان اینکه علوم سیاسی و‌ انسانی در دانشگاه‌های ما ترجمه‌ای است، اظهار داشت: هیچ مکتبی از علوم‌ سیاسی و انسانی نیست که خالی از ارزش‌ها باشد. همه مکاتب سیاسی و انسانی دارای ارزش‌هایی هستند اما باید ارزش ‌و مکتب درست را دریافت. از همان اول انقلاب تاکنون حرف اصلی جریان سازشکار این است که انقلابی‌گری افراطی‌گری است و مقاومت غلط است. هنوز هم که برجام این وضع را پیدا کرده عده‌ای می‌گویند ما با دموکراتها قرارداد بستیم اما ترامپ جمهوری خواه است و الا ما با اوباما در حال پیشروی اهداف بودیم. به ناچار باید بگوییم برخی مقامات آمریکا در قضیه برجام از مقامات ما راستگوتر بودند. در شیوه جدید هم می‌گویند برجام را با اروپا به پیش می‌بریم. در اروپا هم تنها سه کشور آلمان فرانسه و انگلیس تاثیر‌گذار هستند. آلمان که هنوز هم تحت تاثیر آمریکا است و فرانسه و انگلیس هم همینطوراند، اروپای مستقل از آمریکا وجود ندارد.

اروپای مستقل از آمریکا وجود ندارد

رحیم پور گفت: بر اساس تجربه هم که به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که همه جای دنیا منافع ملی بر اساس ایدئولوژی تعریف می‌شود و این نوع رابطه بین‌المللی به درد ملت نمی‌خورد.

وی با اشاره به موضوع برجام خاطرنشان کرد: نزدیک انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته بود که چند طرح تحریمی علیه ایران تهیه شد که نقض برجام بود اما چون نزدیک انتخابات بود دست نگه داشتند تا انتخابات برگزار شود. پس از پیروزی روحانی این تحریم‌ها را تصویب‌ کردند. بیشترین تحریم‌ها در دولت‌هایی صورت گرفت که به آمریکا چراغ سبز نشان دادند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در د‌وران پس از جنگ‌حتی رئیس‌جمهور ما را هم در دادگاه بین‌المللی محکوم‌کردند. در زمان اصلاحات هم که حتی در قضیه افغانستان با آمریکا همکاری کردند، بوش اعلام کرد ایران جزو محور شرارت است. در زمان برجام تحریم‌هایی بر ما تحمیل شد که تاکنون تحمیل نشده بود. اما هر وقت ایستادیم، موفق بودیم وضع اقتصاد هم بهتر شد.

مسئول میز ایران در سیا ترور هزاران نفر در خارج از آمریکا را مدیریت کرده است

رحیم پور اظهار داشت: فرق ترامپ و‌ اوباما این است که ترامپ سیاست اعمال فشار بدون مذاکره را در پی گرفته است. در همین دوران برجام وسیع‌ترین بخش پنتاگون و سیا مربوط به ایران و روسیه و‌ چین است. آنها رسما گفتند به دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند.کسی که مسئول میز ایران در سیا شده است تاکنون ترور هزاران نفر در خارج از آمریکا را مدیریت کرده است. آمریکای امروز از آمریکای زمان امل انقلاب وحشی‌تر شده است. البته آمریکای امروز ضعیف تر و بی آبرو‌تر از قبل شده است.

وی با اشاره به سند 2030 گفت: کسانی‌ که از این سند دفاع می‌کردند آن را نخوانده بودند مانند برجام که برخی افرادی که از آن دفاع می‌کردند آن را نخوانده بودند. آمریکایی‌ها خودشان موافقت‌نامه پاریس را امضا کردند و بعد از آن از این موافقت‌نامه بیرون آمدند و نشان دادند که به معاهدات بین المللی پایبند نیستند.

رحیم پور درباره جنگ یمن اظهار داشت: براساس اطلاعات خود انگلیسی‌ها، نیروی انگلیسی تعمیر و نگهداری جنگنده‌های عربستانی را برعهده دارند و هدایت بمباران‌ها را هم ژنرال‌های انگلیسی برعهده دارند. آنها حاضرند به خاطر صنایع خود مردم یمن را به خاک و خون بکشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها