يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۲۶
زمان انتشار: ۰۰:۵۵     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
جنگل "Hoia-Baciu" در سالهای دهه 70 میلادی مکانی بود که تعداد زیادی گزارش در مورد رویت اشیاء پرنده ناشناس را به خود اختصاص می داد... اگر می خواهید با این جنگل و تعدادی دیگر از جنگلهای عجیب در دنیا آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.
باشگاه خبرنگاران، جنگل همیشه منبع الهام بخش برای بسیاری از هنرمندان و دانشمندان بوده است. این مکان زیبا می تواند برای ساعتهای طولانی هر انسانی را به خود جلب کند. اما در میان جنگلها نیز ، تعدادی جنگل وجود دارد که بسیار عجیب هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این جنگلهای عجیب در جهان آشنا کنیم.

جزیره نگهبان شمالی
این جزیره به مساحت 72 کیلومتر مربع در منطقه خلیج بنگال قرار گرفته است و نکته جالب در مورد این جزیره آن است که اطراف این جزیره با تپه های مرجانی پوشیده شده است. این تپه های مرجانی دسترسی به این جزیره را بسیاری مشکل و به نوعی غیر ممکن کرده است. تقریبا تمامی این جزیره با یک پوشش بسیار فشرده از درختان پوشیده شده است.

این جزیره و جنگل موجود در آن محل سکونت قومی موسوم به " نگهبانان " است که به نظر دارای جمعیتی در حدود 50 تا 400 نفر هستند و به هیچ وجه تمایلی برای رابطه با جهان خارج ندارند. در ژانویه 2006 میلادی دو مرد ماهیگیر که به این جزیره نزدیک شده بودند توسط این افراد مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند. جسد این افراد نیز توسط بومیان سوزانده شد. گارد ساحلی هندوستان تلاش کرد تا با استفاده از بالگرد جنازه ها را پس بگیرد اما با بارانی از نیزه ها مواجه شده و ناچار به عقب نشینی شد. کارشناسان معتقدند که این بومیان در این سالها با استفاده از منابع طبیعی و حیوانات موجود در جزیره تغذیه کرده اند.

جنگل خمیده
این جنگل عجیب در غرب کشور لهستان واقع شده است و دلیل عجیب بودن آن وجود درختانی با اشکال عجیب در این جنگل است. در این جنگل چیزی در حدود 400 درخت کاج وجود دارد که همگی آنها به شکل یک زاویه 90 درجه به سمت شمال انحراف دارند. این درختان در حوالی سال 1930 میلادی و درزمانی که این ناحیه جزئی از کشور آلمان بوده است در این ناحیه کاشته شده اند. این درختان چند سال پس از رشد توسط انسانها به این شکل درآمده اند. بسیاری معتقد هستند که آلمانها قصد داشتند تا از این چوبها برای ساخت مبلمان های خاص استفاده کنند پس این درختان را به این شکل تغییر داده اند.

جنگل سرخ
این جنگل در فاصله 10 کیلومتری نیروگاه اتمی چرنوبیل قرار دارد که پس از فاجعه انفجار این نیروگاه به تاریخ 26 آوریل 1986 دچار ضایعات فراوانی شد. درختان این جنگل پس از این حادثه عمدتا به رنگهای قرمز و قهوه ای تغییر رنگ داده اند و از بین رفتند. حجم زیادی از این درختان در تلاشها برای پاک سازی قطع شده و در زمین دفن شدند. بسیاری از بخش های جنگل نیز با شن و ماسه پوشیده شد. امروز تعدادی از درختهای کاج و صنوبر قدیمی به همراه تعدادی از درختان تازه کاشته شده در این ناحیه هنوز سبز هستند.نزدیک به 90 درصد تشعشعات این نیروگاه به درون زمین این جنگل فرو رفته است.

جنگل دریای درختان
این جنگل درهم فرو رفته در منطقه شمال غربی کوه فوجی در کشور ژاپن واقع شده است. این جنگل دارای غارهای فراوان و همچنین درختان بسیار بزرگی است که به نوعی دسترسی به داخل این جنگل را مشکل کرده است. این جنگل دارای حیات وحش چندانی نیست و به عنوان مکانی ساکت طلقی می شود. این جنگل به دو دلیل مشهور شده است. دلیل اول داشتن منظره ای زیبا از کوه فوجی و دلیل دوم آن میزان بالای خودکشی در این جنگل است. دولت ژاپن سالهاست که با مشکلی به نام خودکشی در این کشور رو به رو شده است و در چند سال اخیر از ارائه آمار دقیق در مورد خودکشی در این کشور و خصوصا میزان خودکشی در این جنگل اطلاعات دقیقی را منتشر نمی کند. در سال 2004 مسئولان 108 جنازه مربوط به افرادی که در این جنگل خودکشی کرده بودند را از این جنگل خارج کردند. بنا بر آمار این مکان ، دومین محل پرطرفدار برای خودکشی در جهان پس از پل " دروازه طلایی " در سانفرانسیسکوی آمریکا است.

جنگل Hoia-Baciu
این جنگل که در کشور رومانی قرار دارد ، به عنوان جنگل مثلث برمودا معروف شده است. بر اساس نظر مردم بومی این نام پس از گم شدن یک چوپان محلی با 200 گوسفند در این جنگل این اسم به این مکان اطلاق شده است. بسیاری از مردم محلی به این جنگل وارد نمی شوند و معتقد هستند که هر کس که به این جنگل وارد شده و به مکانی که معتقد هستند چوپان و گوسفندانش برای بار آخر دیده شده اند نزدیک شوند هرگز باز نخواهند گشت. بعضی از افراد هم که به این جنگل وارد شده اند از ناراحتی هایی مثل سوختگی ، فشار های ناگهانی عصبی و سوختگی شکایت دارند. این جنگل در سالهای دهه 70 میلادی مکانی بود که تعداد زیادی گزارش در مورد رویت اشیاء پرنده ناشناس را به خود اختصاص می داد. مردم در این ناحیه با نورهای فروانی و عجیبی از داخل جنگل مواجه شده بودند که فاقد گرما بوده است. این جنگل سالهاست که مورد توجه دانشمندان قرار دارد و تحقیقات زیادی در مورد آن صورت گرفته است.

جنگل باستانی وودا
در فوریه 2012 میلادی دانشمندان آمریکایی و چینی در شمال این کشور موفق به کشف بقایای یک جنگل بزرگ شدند که در زیر لایه قطوری از خاکستر دفن شده بود. دانشمندان معتقد هستند که این جنگل استوایی به مانند شهر "پومپی" در روم که بر اثر یک آتشفشان مهیب دفن شد بر اثر یک فعالیت آتشفشانی در فاصله 100 کیلومتری از خود در زیر 66 سانتی متر خاکستر دفن شده است. این جنگل حاوی چندین نمونه از گیاهانی بود که سالها منقرض شده بودند و در هیچ نقطه ای از جهان نشانه ای از آنها در دست نبود. دانشمندان معتقد هستند که با جستجوی بیشتر در این جنگل به موارد بیشتری نیز دست پیدا خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها