کد خبر: ۴۵۳۵۱
زمان انتشار: ۰۲:۴۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

سرویس بین الملل پایگاه 598 به نقل از یورو نیوز: یک سرباز آمریکایی ناتو در افغانستان، بامداد روز یکشنبه، ۲۱ اسفند، با شلیک به سوی غیرنظامیان، حداقل ۱۵ نفر را کشت.

شاهدان می گویند ساعت ۲ بامداد این روز گروهی از سربازان آمریکایی را در روستا‌های ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار دیدند که به خانه‌ها وارد شدند و آتش گشودند.

دفتر حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان گفته است ۱۲ نفر از کشته شدگان زن و کودک بوده اند. دفتر ریاست جمهوری افغانستان با «قاتلان بین المللی» خواندن مسببان، خواستار توضیحات آمریکا شده است.

ژنرال کارستن جکوبسون، سخنگوی نیروی بین المللی کمک به امنیت در افغانستان، ایساف درباره این حادثه گفت:«آنچه تا به این لحظه می دانیم این است که وی پس از ترک پایگاه و پس از این واقعه به پایگاه برگشته و بلافاصله بازداشت شده است. تحقیقات درباره چگونگی و شرایطی که منجر به این حادثه شده است ادامه دارد.»

مقامات ارتش آمریکا در افغانستان در اظهارات اولیه خود، اختلال روانی این سرباز را علت تیراندازی اعلام و با «به شدت متاثرکننده» خواندن این حادثه با خانواده‌های بازماندگان ابراز همدردی کرد.

کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای ناتو در حالی اتفاق می‌افتد که موضوع سوزانده شدن قرآن در پایگاه نظامی بگرام در افغانستان، اخیرا خشم افغان‌ها را برانگیخت و باعث کشته شدن ۳۰ نفر از شهروندان این کشور در ناآرامی‌های ناشی از این حادثه شد.


آقای جکوبسون سوزانده شدن قرآن‌ها را «اشتباه» و «غیرعمدی» خوانده و گفته بود که قرآن‌ها به همراه کتاب‌ها و کاغذهای دیگر «سهوا» در اختیار سربازان قرار داده شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها