يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۳۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در تحقق شعارسال‌های گذشته موفق نبوده است، گفت: مشکلات داخلی کشور پای میز مذاکره حل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598، نصراله پژمان‌فر  نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: مقام معظم رهبری با توجه به جایگاهی که دارند مسائل مهم را به‌عنوان اولویت اول بیان می‌کنند، ایشان بعد از چندین سال تذکر به مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و تولید سال ۱۳۹۸ را با عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند، این نامگذاری در ادامه نامگذاری‌های گذشته است و مانند آن‌ها در محدوده اقتصاد قرار دارد و نشان می‌دهد که اقتصاد هنوز اولویت و فوریت کشور است و تمام توان کشور باید بر روی این موضوع متمرکز شود.

          

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بعد از نامگذاری‌ باید تمام تلاش‌ها برای تحقق شعار سال صورت بگیرد، افزود: هدف از این شعار ایجاد رشد اقتصادی در جامعه است تا در این راستا شاهد رونق تولیدات و اشتغالزایی در جامعه به‌خصوص در داخل کشور باشیم.

وی با بیان اینکه شعار «رونق تولید» در مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن است، بیان کرد: مسؤولان باید رفع موانع تولید را در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

پژمان‌فر افزود: برای رسیدن به اهداف شعار هر سال باید به نکات اساسی زیادی توجه شود که یکی از آن نکات اساسی توجه به این مسئله است که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال، مسؤولان اجرایی و قانونگذار را به‌سمت حمایت از تولید بردند و بر لزوم رفع موانع تولید بارها تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تولیدکننده ما باید توانایی رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشد، بنابراین دولت باید این شرایط را ایجاد کند اما متاسفانه با توجه به‌موانعی که ما در مسیر تولید داخلی داریم این رقابت، رقابت واقعی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بخشی از موانع پیش‌روی تولید موانع قانونی و بخشی نیز در حوزه اجرا است، اما آنچه مسلم است بخش تولید داخلی با مشکلاتی مواجه است که توان مقابله با اجناس خارجی را ندارد.

پژمان‌فر به‌هزینه‌های بالای تولید در داخل اشاره کرد و افزود: ما موانعی از جمله هزینه‌های سربار بر تولید داریم که گاهی تا ۳۶درصد هزینه مازاد بر تولید تحمیل می‌شود و باید برای حل آن برنامه‌ریزی دقیق داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ورود کالای قاچاق به کشور، تاکید کرد: کالاهایی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، هیچ تعرفه‌ای پرداخت نمی‌کنند، اما هزینه‌های سربار زیادی از جمله ارزش افزوده، مالیات، سود بانکی به‌تولیدات داخلی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید داخل برای رقابت با کالای خارجی نیازمند حمایت کلی است، عنوان کرد: این مسئله باید تبدیل به یک جریان اجرایی شود تا نتیجه عملی داشته باشد.

پژمان‌فر افزود: مسئله هزینه‌های تولید باعث می‌شود تولیدات داخلی نتوانند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کنند، پس باید به‌سمت کاهش هزینه‌های سربار تولید داخلی برویم تا با رونق تولید بتوانیم به جایی برسیم که تولیدات داخلی در بازارهای جهانی با دیگر کالاها رقابت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های دولت در تحقق شعار سال‌های گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: دولت نتوانسته شعار سال را تحقق بخشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نگاه دولت به حل مسائل کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی و پیدا کردن مسیری برای نجات کشور از مشکلات داخل نبوده است.

پژمان‌فر با تاکید بر اینکه در مذاکره با دولت‌های زورگو نمی‌توان مشکلات داخلی را حل کرد، تصریح کرد: پای میز مذاکراتی که دولت‌های قلدر و زورگو مسائل آن را حل کنند، نمی‌توان شعار سال را تحقق بخشید و همانطور که می‌بینیم مشکلات نه تنها حل نشد بلکه سفره مردم روز به‌روز کوچکتر می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما همراهی دولت را با این شعارها به‌صورت جدی می‌داشتیم، وضعیت تولید و اشتغال در کشور اینطور نبود و ما شاهد روند رو به‌رشد بیکاری و افزایش دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری نبودیم.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها