کد خبر: ۴۵۴۵۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
روزنامه دولت درباره اقدامات اخیر جهانگیری در مناطق سیل زده به نکته جالب توجهی اشاره کرده است. روزنامه ایران باوجود بزرگنمایی اقدامات جهانگیری در مناطق سیل زده، یادآوری کرده است که البته این اقدامات او با جمله معروفش که «من حتی توان تغییر منشی خود را هم ندارم» در تناقض است!
به گزارش پایگاه 598، اسحاق جهانگیری در ایام مناظرات انتخابات 96 ریاست جمهوری سپر کارنامه ضعیف دولت روحانی شد و با انتحار خودش، اجازه نداد، واقعیات کارنامه دولت تدبیر و امید به مردم نشان داده شود.

به گزارش جهان نيوز، اما پس از انتخابات، اختیارات معاون اول که معروف به کاندیدای پوششی شده بود، به قدری کم شد که جهانگیری در یک اظهارنظر علنی گفت که قدرت تغییر منشی خود را نیز ندارد. اظهاراتی که نشان می‌داد که تا چه اندازه اختلافات در دولت روحانی بر سر تقسیم قدرت بالا گرفته است.

اما جریان اصلاحات تلاش کرد، هرازگاهی جهانگیری را تافته جدا بافته ای از دولت نشان داده و حتی لقب سوپرمن را نیز به او بدهد. لقبی که در ایام تصویب دلار 4200 به معاون اول داده شد و خیلی زود به ضدخودش تبدیل شد و جهانگیری مسئول بدترین اتفاق ارزی کشور یعنی رسیدن دلار به نزدیک بیست هزار تومن شد.

با این وجود سفر جهانگیری به چند منطقه سیل زده کشور سبب شده که یکبار دیگر رسانه های اصلاح طلب با شتابزدگی یکبار دیگر لقب سوپرمن را برای او آزمایش کنند! همچنانکه دیروز روزنامه اصلاح طلب سازندگی با اشاره به حضور جهانگیری در استان‌های سیل زده  مدعی شد که معاون اول رئیس جمهور یک سوپرمن است و هم در بحران اقتصادی و هم در سیل در کنار مردم است. موضوع تبلیغاتی که البته از همین الان با برخی نارضایتی های مردم از عملکرد دولت در مناطق سیل زده، نتیجه اش معلوم است.

اما روزنامه دولت درباره اقدامات اخیر جهانگیری در مناطق سیل زده به نکته جالب توجهی اشاره کرده است. روزنامه ایران باوجود بزرگنمایی اقدامات جهانگیری در مناطق سیل زده، یادآوری کرده است که البته این اقدامات او با جمله معروفش که «من حتی توان تغییر منشی خود را هم ندارم» در تناقض است!

این روزنامه با اشاره سفرهای اخیر جهانگیری به استان‌های سیل‌زده نوشته است: دی ماه سال گذشته بود که در میانه برخی شایعه‌ها درباره دلخوری‌های معاون اول رئیس جمهوری و گمانه‌زنی‌های مختلف درباره کناره‌گیری اسحاق جهانگیری از دولت، او در مراسم سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب گفت: «در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند.» حال او خود مصداقی از همین سخن شده که در روزهای سخت ایران استان به استان و شهر به شهر سفر می‌کند تا در کنار مردم سیل‌زده باشد. اسحاق جهانگیری در سیلاب‌های اخیر نشان داد که قطعاً او یکی از مدیران «گیوه ورکشیده» دولت روحانی است.

روزنامه ایران در ادامه حتی به دعوای بین روحانی و جهانگیری در چینش کابینه نیز اعتراف می کند و می نویسد: درحالی که برخی از جریان‌های نزدیک به جهانگیری، خواستار اعطای سهمی به او در چینش کابینه بودند، اما او پذیرفت که تعیین اعضای کابینه از اختیارات رئیس جمهوری است.

اما روزنامه دولت در ادامه نوشته اشت: جهانگیری اما در مقام معاون اول رئیس جمهوری ماند. پیوند جهانگیری با روحانی که در انتخابات به اوج خود رسیده بود، البته برخی را خوش نیامد. آنان سعی کردند با دامن زدن به دوگانه واعظی-جهانگیری از کاسته شدن نقش معاون اول در دولت دوازدهم به نسبت دولت یازدهم سخن بگویند. البته نمی‌توان کتمان کرد که یک اظهار نظر جهانگیری، مبنی بر اینکه «من حتی توان تغییر منشی خود را هم ندارم» به این گمانه‌ها دامن زد، اما هرچه زمان گذشت، کاذب بودن این دوگانه القایی بیشتر روشن شد. اوج این مسأله را می‌توان سوم فروردین ماه در گلستان جست‌وجو کرد، جایی که استاندار سابق و غایب در بحران استان، از سوی جهانگیری برکنار شد. این برکناری، نقض غرض آن جمله مشهور جهانگیری درباره منشی‌اش و مهر تأییدی بر اظهارات متعدد واعظی، درباره جایگاه و نقش معاون اول در دولت بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها