أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۷۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
ساخت برنامه‌های انتحاری برای جذب مخاطب؛
در برنامه عصر جدید که ادعا می‌شود با هدف استعدادیابی در حوزه‌های ورزشی و هنری به روی آنتن رفته است، مرد شعبده‌بازی به صحنه می‌آید تا استعداد ناشناخته خود را برای ملت ایران به نمایش بگذارد. اما ناباورانه در آغاز اجرای خود بندهایی از کتاب «انجیل»(کتاب مقدس مسیحیان) را بسیار احساسی بیان می‌نماید. بندهایی که صددرصد با معارف اسلام و توحید ناب در تضاد است.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598؛ امام خمینی (ره) بنیانگذار و معمار انقلاب اسلامی راجع به سازمان «صدا و سیما» ابراز نظرهای مختلف و سازنده‌ای داشته‌اند، برای نمونه در مورد لزوم نظارت جدی بر برنامه‌های این سازمان فرموده‌اند:

 

«به دلیل اهمیت این رسانه گروهی که باید هماهنگ با مسئولین جمهوری اسلامی باشد، رؤسای سه قوه نباید این قضیه را سرسری بگیرند و باید آنان در زمینه برنامه‌ها نظارت و دخالت داشته باشند و برای آن وقت بگذارند. زیرا اگر مسائل به طور منحرف در صدا و سیما مطرح شود، می‌تواند مشکلاتی به بار آورد.»[1] «وضع آن جا یک وضعی باشد که خودش مروّج اسلام باشد.» [2]

صدا و سیما به علت از دست دادن مخاطب خود به دلایل مختلف اقدام به ساخت برنامه‌های انتحاری برای جذب مخاطب می‌کند. برنامه‌هایی کاملاً تقلیدی که در آن‌ها برتری عنصر کمیت بر کیفیت کاملاً مشهود است. برای تولید این برنامه‌ها کارشناسان خبره‌ای در نظر گرفته نمی‌شود و بی شک این بی مسئولیتی پیامدهای منفی در جامعه خواهد گذاشت.


 یکی از این برنامه‌های بی کیفیت و در اصل بی برنامه، مسابقه به اصطلاح استعداد یابی «عصر جدید» در شبکه سوم سیما بوده که نقدهای فراوانی بر آن وارد است.
 
در سوم فروردین 1398 در برنامه عصر جدید، آقای شعبده بازی به صحنه آمد تا استعداد ناشناخته خود را برای ملت ایران به نمایش بگذارد بلکه کشف شود. اما او ناباورانه در آغاز اجرای خود بندهایی از کتاب «انجیل»(کتاب مقدس مسیحیان) را بسیار احساسی بیان نمود. بندهایی که صد درصد با عقیده پاک مسلمانان و توحید ناب در ستیز و مجادله است. لطفاً به این فیلم توجه نمایید؛

 
 
 

چنان که ملاحظه نمودید شعبده باز می‌گوید: «در ابتدا کلمه بود، کلمه نزد خدا بود، کلمه خود خدا بود.... و کلمه انسان شد و در میان ما جای گرفت.»

اکنون به این عبارات در انجیل توجه کنید؛



 

این دو عبارت به طور موذیانه‌ای توسط شعبده‌باز مستقیماً از کتاب انجیل یوحنا (باب 1 بند 1 و بند 14) بیان شده است. در خصوص انجیل یوحنا باید گفت که آن، یکی از چهار انجیل آیین مسیحیت است که نسبت به سه انجیل دیگر بیشتر مساله الوهیت و خدا بودن عیسی را در قالب انسان به تصویر کشیده است.

به راستی چه طور «کلمه» که بنا به گفتار شعبده‌باز «خود خدا» بود یک دفعه «انسان» شد و حالت جسمانیت پیدا کرد؟ این چیزی جز تبلیغ غیر مستقیم برای مسیحیت آن هم بر اساس انجیل یوحنا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست.

این همه تلاش و جانفشانی مسلمانان در طول تاریخ برای «اعتلای کلمه توحید» و «نفی شرک» برای این بوده که بیاموزیم وجود مقدس خداوند منزه است از این که در قالب و جسم انسانی ظاهر و در میان مردمان ساکن شود.

 

هیچ عقل سلیمی با تفریح و برنامه‌های جذاب و سازنده در صدا و سیما مخالف نیست بلکه مشکل از وقتی شروع می‌شود که صدا و سیما برای برنامه‌های سرگرم کننده خود هیچ کارشناس سرگرمی و مذهبی ندارد و از سوی دیگر ناظر پخش از همه جا بی خبر بوده و کارها در این سازمان به شکل فله‌ای و بی کیفیت انجام می‌شود.
پی نوشت:
[1] صحیفه امام، ج 17، ص 234.
[2] همان، ج 18، ص 287.


*نویسنده: سید مرتضی میرسراجی 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
محمد سروش هرسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
.....خجاتت هم خوب چیزیه.....
پاسخ
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۲
۰
ممنون از این نقد بجا و زیباتون و آفرین باد به چشم ها و گوش های تیزبین شما و اطلاعات کافی و وافی شما که متوجه این غرض شده اید.
اما این نقد نه تنها بر عوامل پخش برنامه عصر جدید وارد نیست بلکه به عوامل به مراتب بالاتر سازمان صدا و سیما هم واردی! است، چرا که پخش برنامه عصر جدید پخش زنده نبوده و قبل از آن هم توسط عوامل بار ها دیده شده.

اما درکل این جامعه ما خیلی وقته که دست از دین کشیده اند و خیلی هم نمیشه گفت که در این حین فقط شما متوجه شده اید، بلکه خیلی ها به نیت و قصد و غرضی که داشتند صدایشان در نیومده!!!
پاسخ
تانار
Germany
۱۷:۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۳
۰
مگه ناظر پخش نداره یا خواب بوده
پاسخ
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۲
۰
خروجی مسولان بی بصیرت و غیر انقلابی همین است
پاسخ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۱
۰
یک هفته قبل از عید رفته بودم خیابان انقلاب اتفاقا یکی از این مبلغانشون که بهشون میگن ایمان دار توی فتوکپی منو دید همش رو مخم بود که مسیحی بشم
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۲
۰
چه استعداد بزرگی کشف شد
پاسخ
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۲
۰
صدا و سیما به جای این که مروج اسلام باشه مروج باطل شده
پاسخ
حسین رستاخیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۲
۰
این ها هر کسی که بتواند اجرا کند را در مسابقه راه می دهند و حالا چه چیزی بگوید یا چه کاری انجام بدهد برایشان مهم نیست هدف فقط پر کردن برنامه است
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۱
۰
حفظ مرزهای اعتقادی در رسانه ملی لازم است به اضافه این که بعضی از برنامه ها واقعا بی محتوا بلکه مبتذل است و انسان تعجب می کند چرا از بیت المال برای سرهم کردن این نوع سرگرمیها هزینه می شود خوب اگر برنامه ندارید چند ساعت یک کانل را تعطیل کنید
پاسخ
قاسمی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۲
۰
چند ساله که مسیحیت تبشیری بد جور داره عضوگیری می کنه و آفرین به شما که اینجا دستشون رو برای مردم رو کردید
پاسخ
نور
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
گفت هشیاری بیار، اینجا کسی هشیار نیست
پاسخ
مهدی انقلابی تا انقلاب مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
ضمن تحسین نگارنده نقد فوق بابت توجه به این نکته، به نظر بنده عدم تسلط بر متون مسیحیت عذری پذیرفتنی برای سازندگان و ناظران برنامه است.
پاسخ
فرد یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
حراست صدا و سیما باید بررسی کند
پاسخ
عسل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۰۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
برنامه انتحاری اصطلاح جالبی می باشد
پاسخ
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
ننگ بر این برنامه هایی که به طور غیر مستقیم اعتقادات پاک مردم را نشانه گرفته اند
پاسخ
مهرو
Germany
۱۱:۴۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
واقعا ناظر پخش نداره تلویزون من بارها در برنامه های مختلف عیب و ایرادهای زیادی مشاهده کردم وظیفه ناظر پس چیه
پاسخ
و یحق الله الحق بکلماته
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
این عبارت که "در ابتدا کلمه بود"، از نظر عقلی متناقض می‌نماید! منظور از «در ابتدا» مشخص نیست، در حالی که خداوند، خالق زمان است؛
و اگر بنا بر بودن کلمه در ابتدا «باشد»، خود همان «بودن» سزاوار تر است. چطور می‌توان کلمه ای به جز «بودن» را متصور شد و «خدا» هم باشد ؟!! حال مجالی نیست که وارد این بحث شویم که بودن یا «باقی» از صفات خداوند است و آموخته ایم که تفکر در ذات خدا، در دین اسلام مطلوب نیست.
این عرایض بنده ممکن است از دیدگاه حکمت متعالیه و اصالت الوجود ملاصدرا قابل تحلیل و نقد باشد و بنده ادعایی ندارم در این زمینه.
همچنین کلمه یا اسم در دین اسلام اصالت ندارد، بلکه معنا اصالت دارد. در حدیث امام صادق(علیه السلام) آمده است اگر اسم الله را بپرستی کافر هستی. اگر اسم و معنای الله را بپرستی مشرک هستی چون دو چیز پرستیده ای. و اگر معنای الله را بپرستی موحّد خواهی بود... .
پاسخ
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
مجبور که نیستن واسه جذب مخاطب و پر کردن برنامه هر ننه قمری را بیارن روی استیج

نقد جالب و تیزبینانه ای کردید
پاسخ
ناطق
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
وا اسفاه
پاسخ
نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
بودجه ملت صرف چه کارهای بی فایده و ابهام داری می شود
پاسخ
ناشناس
Germany
۰۰:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
۰
۰
هدفشون تغییر دین مردم ایران است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها