أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۴۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
یک روزنامه همسو با اصلاح‌طلبان می‌گوید دولت، مشکل مسکن را با حذف آمار حل می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه همشهری در مطلبی با عنوان «حل مشکل مسکن با حذف آمار؛ مراجع آماری، انتشار اطلاعات مربوط به مسکن را متوقف کردند» نوشت: از یک سال و نیم پیش تاکنون بازار مسکن با رشد 130 درصدی میانگین قیمت‌ها مواجه بوده و روند صعودی قیمت‌های این بازار، هرماه در گزارش‌های بانک مرکزی و وزارت راه ‌و شهرسازی بازتاب داشته و اعتراض جامعه به بی‌عملی مسئولان در حوزه مسکن را برانگیخته است؛ اما حالا، در شرایطی که بانک مرکزی قافیه را در نشر اطلاعات، به مرکز آمار ایران باخته و خلأ گزارش‌دهی اداره آمار این بانک از بازار مسکن به شدت احساس می‌شود، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز انتشار آمار مقدماتی ماهانه از تحولات بازار مسکن را متوقف کرده تا عملاً هیچ ردی از آشفتگی این بازار برجا نماند و مشکل مسکن زیر تیغ سانسور اطلاعاتی حل شود. به گزارش همشهری، حذف امار از حوزه مسکن، با هر هدفی که باشد فقط می‌تواند فشار بر متولیان امر را کاهش دهد چرا که با توقف اطلاع‌رسانی از تحولات بازار مسکن، دیگر رکوردشکنی‌های قیمت مسکن در سر خط رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و جز فعالان حاضر در کف بازار، کسی از وخامت اوضاع گلایه نمی‌کند و اگر از نگاه متولیان حوزه مسکن به ماجرا نگاه شود، از آنجایی که هیچ اعتراضی در بازار مسکن شنیده نمی‌شود، پس مشکلی هم وجود ندارد. خبرها حاکی از این است که تداوم تنش قیمتی در بازار مسکن انتقاد برخی از نمایندگان مجلس را نیز برانگیخته تا جایی که اعلام شده است در صورت کوتاهی دولت در رسیدگی به مشکل بازار مسکن و اجاره، مجلس به این حوزه ورود خواهد کرد.

در شرایطی که هیچ‌کدام از متولیان انتشار آمار در کشور، اطلاعاتی از وضعیت بازار مسکن منتشر نمی‌کنند، یافته‌های همشهری از تحولات بازار مسکن در فروردین امسال نشان می‌دهد در این ماه 3058 مورد قرارداد خریدوفروش مسکن مربوط به شهر تهران در سامانه املاک ومستغلات به ثبت رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 50/8 درصد کاهش نشان می‌دهد. در این ماه، میانگین قیمت هرمتر مربع زیربنای مسکونی همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده و از مرز 11هزار و 500 تومان گذشته است که نشان می‌دهد فرضیه سنگین‌تر شدن رکود تورمی مسکن در سال 98 تا اینجای کار درست از آب درآمده است.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها