أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۶۲۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی به کالا‌های اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و نیاز‌های وزارت علوم اختصاص یافته، از احتمال پرداخت یارانه ریالی به طبقات محروم در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، جلسه عصریکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد و عملکرد بند ز. تبصره ۷ که دولت را مکلف می‌کند تا ۱۴ میلیارد دلار برای حمایت از معیشت مردم و تأمین مابه التفاوت ارز برای تولید داخلی اختصاص دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست عدل معاون سازمان برنامه و بودجه در توضیحاتی گفت: با توجه به محدودیت‌های ارزی کشور، برخی کالا‌ها که در سبد معیشتی مردم از اهمیت کمتری برخوردار است، مشمول کاهش ارز خواهند شد.

همچنین میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با کالا برگ الکترونیکی عنوان داشت: برای توزیع گوشت به این شیوه با کمک بانک مرکزی اقداماتی انجام شده و می‌تواند عملیات اجرایی آغاز شود.

در ادامه نیز نوبخت در تشریح عملکرد بند ز. تبصره ۷ اظهار داشت: طبق قانون دولت مکلف بود در سال ۹۷ به چهار گروه کالا‌های اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دامی، دارو و سلامت، و نیاز‌های وزارت علوم؛ ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: به جز دارو، ۱۲ میلیون و شصت و پنج میلیون تأمین ارز شده و برای دارو نیز حدود ۳ میلیارد دلار اختصاص یافته است؛ بنابراین در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز برای این چهار گروه ارز اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در سال ۹۸ پیش بینی ما حدود سیزده میلیارد و ششصد و شصت و هشت میلیون دلار است که با توجه به تحولات پیش آمده، می‌توان حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به این امر اختصاص داد. همچنین برای اجرای بند ز. در سقف ۱۴ میلیارد دلار پیشنهاداتی از طرف دستگاه‌ها ارائه شده که برخی اقلام، ارز مورد نیازشان با ارز نیمایی تأمین شود و از محل مابه التفاوت قیمت ارز به طبقات محروم یارانه ریالی داد که دولت در حال جمع بندی امر است و هنوز چیزی قطعیت نیافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها