کد خبر: ۴۵۶۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد به هیچکدام از پرسش‌های طرح سوال پاسخ جدی نداد، گفت که احمدی‌نژاد همه سؤالات را به شوخی پاسخ داد‌.

فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)‌در اخطاری پس از بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) می‌فرماید "همه پلیدی‌ها و پلشتی‌ها را در خانه‌ای قرار دادیم که کلید آن دروغگویی است".

وی خطاب به لاریجانی گفت: ‌نجابت و کرامت شما امروز بیش از حد بود و واقعا آقای رئیس جمهور به هیچکدام از سوالات مطروحه در طرح سوال پاسخ جدی و منطقی و معقولی نداد و همه را به شوخی برگزار کرد.

کواکبیان با تاکید بر اینکه دراین جلسه به همه سوال‌کنندگان توهین شد، ‌گفت:‌ سوالات براساس اصل ۲۲ قانون اساسی مطرح شده و رئیس جمهور در حدود وظایف و اختیارات خود طبق قانون اساسی در برابر مجلس مسئول است.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس دربخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: گاهی یک نفر در گزینش‌های وزارتخانه‌ای به خاطر اینکه از مقابل درب ستادی عبور کرده، رد صلاحیت می‌شود، این درست نیست.

نماینده سمنان در خانه ملت در ادامه سخنانش نسبت به بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص خانه‌نشینی ۱۱ روزه‌اش که آنرا انکار کرد، گفت:‌ اگر رئیس جمهور می‌گوید که ۱۱ روز خانه‌نشینی نداشته، پس چرا وزرا التماس کردند و او را بر سر کار آوردند، البته برخی سخنان و موضوعات نباید در اینجا مطرح شود.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس همچنین گفت:‌ آقای رئیس جمهور کمترین پاسخی به موضوع اصل ۱۱۰ قانون اساسی که تبعیت از ولایت فقیه است، در این جلسه ندادند.

کواکبیان اضافه کرد:‌ بنده این موضوع را در دفاع از خودم می‌گویم، مطرح شدن طرح سوال از رئیس جمهور برای مجلس هشتم را افتخار می‌دانیم و باید بگویم که تابوی طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم شکست و مجلس هشتم نشان داد که برای دفاع از حقوق مردم از رئیس جمهور سوال می‌کند و بنده افتخار می‌کنم که جزو طراحان این طرح بودم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر کواکبیان گفت: تذکرات در حال سوق پیدا کردن به سمت اظهارنظر است، ما چقدر باید وقت مجلس را در این زمینه صرف کنیم.

وی افزود: شما می‌توانید نظر مخالف داشته باشید و صحبت‌های آقای رئیس جمهور را قبول نکنید ولی از نظر آیین نامه داخلی مجلس،‌ راه ما همین بود که انجام دادیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها