کد خبر: ۴۵۸۳۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۰ تير ۱۳۹۸
قدمی:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مهم‌ترین مشکل این سازمان را خروجی بالای نیروی انسانی از آن دانست و این وضع را به «سونامی» تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه 598، مجید قدمی در این باره به پانا گفت: «مهم‌ترین مشکل ما نیروی انسانی است. ما بیش از ۸۰۰ نفر خروجی نیرو داریم اما ورودی ما از دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۵۰ نفر است و ۵۵۰ نفر نیز باید از طریق نیروهای بازنشسته یا لیسانسه‌های آزاد تأمین کنیم.»

او ادامه داد: «سال گذشته،‌ امسال و سال بعد هر سال حدود ۸۰۰ نیرو بازنشسته شدند و خواهند شد. بازنشستگی حدود ۲۴۰۰ نفر در ۳ سال سونامی آموزش استثنائی است؛ به همین دلیل به دنبال این هستیم که درخواست سهمیه آزاد را پیگیری کنیم.»

بیش از ۴ میلیارد تومان خدمات حمایتی برای سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان استثنایی کشور درباره خدمات حمایتی‌ای که این سازمان به دانش‌آموزان استثنایی ارائه می‌دهد، نیز گفت: «ما خدمات حمایتی سال گذشته را امسال هم برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیریم به جرات می‌گویم در سال گذشته در حوزه خدمات حمایتی تمام پرونده‌های ارسالی از مدارس را تأمین کردیم که در بخش‌های مختلف سمعک، ‌واکر،‌ عینک و ‌جراحی‌ها حدود ۴ میلیارد تومان شد.»

او ادامه داد: «بیش از ۴ میلیارد نیز برای امسال پیش‌بینی کردیم که با تخصیص به‌موقع این اعتبار خدمات حمایتی برای این دانش‌آموزان مدنظر خواهد بود.»

قدمی همچنین اضافه کرد: «کتاب‌های دانش‌آموزان استثنایی در حال آماده شدن است و به لطف خدا حداکثر تا پایان مرداد کتاب‌ها را آماده خواهیم کرد و در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد.»

هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در تهران بر عهده شهرداری‌هاست

او تاکید کرد درباره سرویس مدارس هم با تخصیص اعتبار مشکلی برای مهر نخواهد بود. او افزود: «در تهران هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی بر عهده شهرداری‌هاست و در استان‌ها و مناطق محروم ۷۰ درصد هزینه‌بر عهده سازمان و ۳۰ درصد هزینه‌بر عهده خانواده‌هاست.»

قدمی همچنین با ابراز خرسندی از انجام فعالیت‌های سازمان استثنایی کشور افزود: «بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص در ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار نوآموز را سنجش می‌کنند. هزینه‌های دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده اما هزینه سنجش را ۳۰ هزار تومان از خانواده‌ها تعیین کردیم.»

هنرستان‌های موسیقی را برای نابینایان راه‌اندازی می‌کنیم

رئیس سازمان استثنایی کشور درباره راه‌اندازی رشته‌های مختلف در این سازمان گفت: «رشته‌ها را به سمت حرفه‌ای پیش بردیم، هنرستان‌های موسیقی را برای نابینایان راه‌اندازی می‌کنیم و این رشته در تهران راه‌اندازی شده است برای استان‌ها نیز درخواست کردیم که در کنار هنرستان‌های عادی بچه‌های نابینا به‌صورت تلفیقی رشته موسیقی را یاد بگیرند.»

او به بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی که در سال گذشته در دانشگاه قبول شدند، اشاره کرد و درباره معلمان رابط گفت: «ابتدا نیروهای متخصص را در مدارس استثنایی ساماندهی می‌کنیم و سپس به سمت ساماندهی معلم رابط به مدارس عادی می‌رویم. فیلم‌هایی را برای معلمان مدارس عادی تولید کردیم که نحوه برخورد با دانش‌آموزان نابینا، ‌ناشنوا و جسمی حرکتی در آن توضیح داده‌شده است.»

قدمی در پایان تعداد دانش‌آموزان استثنایی کشور را حدود ۱۵۰ هزار اعلام کرد که این تعداد با پیش‌بینی امسال به ۱۶۰ هزار نفر خواهد رسید. رئیس سازمان استثنایی کشور ادامه داد: «از این تعداد دانش‌آموز ۷۸ هزار دانش‌آموز در مدارس خاص و حدود ۶۸ هزار دانش‌آموز در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها