أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۹۱۲۱
زمان انتشار: ۲۲:۵۹     ۲۸ تير ۱۳۹۸
در اطلاعیه ای اعلام شد؛
عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.


روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:

عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
 

نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

تکمیلی/ 

بر اساس گزارش نورنیوز، کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.

برخی منابع رسانه ای جمعه شب از توقیف دومین کشتی بریتانیایی به نام مصدر توسط نیروهای مسلح ایران خبر دادند.

تشکیل جلسه اضطراری دولت انگلیس پس از توقیف نفتکش این کشور

کابینه انگلیس بعد از آنکه یک نفتکش این کشور توسط ایران توقیف شد، تشکیل جلسه اضطراری داد. بر اساس اخبار برخی رسانه‌های غربی و منطقه‌ای، کشتی «استینا ایمپرو» که امشب در خلیج فارس توقیف شد، ۲۳ خدمه دارد.

 بیانیه رسمی شرکت استنا ایمپرو درباره توقیف نفتکش متعلق به آنها در تنگه هرمز
این شرکت مدعی شده که قایق ها و بالگردی در تنگه هرمز به نفتکش نزدیک شدند در زمانی که در آبهای بین المللی بوده است. استنا ایمپرو مدعی شده که در حال حاضر قادر به برقراری تماس با کارکنان نفتکش نیست. در بیانیه این شرکت آمده که نفتکش ۲۳ خدمه دارد و گزارشی مبنی بر آسیب رسیدن به آنها منتشر نشده است.

اولین واکنش آمریکا به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران
شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده ایم. به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهیم داد.

نقض مقررات دریانوردی دلیل توقیف نفتکش انگلیسی
یک منبع آگاه گفت: نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش کرده و بر خلاف رویه جاری، به جای حرکت در مسیر ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که احتمال ایجاد حادثه و تصادف با کشتی‌ها را بالا می‌برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها