گفتاری از آیت الله میرباقری؛
اگر از قتله امام حسین علیهالسلام و دشمنان اهل بیت علیهمالسلام تبرّی پیدا نکنید، ناگهان میبینید وسط میدان آنها قرار گرفته و مدافع آنها میشوید
در جنگ دو صحنه وجود دارد: در صحنهای همین تیر و سلاح هایی است که میبینید، و صحنه دیگر، باطنی است؛ در آن صحنه آنچه مانع میشود که هجوم دشمن بر شما مؤثر واقع شده و شما را اسیر کند، تبری جستن است.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، متن زیر گفتاری از آیت الله میرباقری است که در ادامه می خوانید؛
اگر دشمنان اهل بیت(ع) و قتله امام حسین(ع) را لعن نکنید،
ناگهان میبینید وسط میدان آنها قرار گرفته و مدافع آنها میشوید...
«لعنْ یکی از عبادات بسیار بزرگ است و تبعات عمل دشمنان اهل بیت(ع) را از
ما جدا میکند چرا که آنها به دنبال چنگاندازی به انسان هستند و تبعات عمل
آنها با لعن، از ما جدا میشود.
در عالم غیر از این صحنههای ظاهری که
ما میبینیم، صحنههای باطنی نیز وجود دارد و شیطان و نیروهایش امواج خود
را به سوی انسان میفرستند! اگر ما تبری نجوییم و لعن نکنیم آن امواج به ما
اصابت کرده و گرفتارمان میسازند؛ اما اگر انسانْ اهل لعن بود، این امواج
از وی جدا میشوند.
لعن و برائت، صف ما را از آنها جدا میکند و
اجازه نمیدهد که تبعات عمل شیطان و قتله امام حسین(ع) ما را بگیرد. اگر
لعنشان نکردید ناگهان میبینید وسط میدان آنها قرار گرفتهاید و مدافع آنها
شده و به آنان گره میخورید؛ لعن دائماً صف انسان را نگه میدارد؛ لذا در
برخی روایات نقل شده که بعضی از لعنهایی که برای دشمنان نبی اکرم(ص) و اهل
بیتشان(ع) گفته میشود مانند این است که انسان در جنگ بدر و احد و در کنار
نبی اکرم(ص) هزاران تیر به طرف لشگر دشمن پرتاب کرده باشد.
در جنگ دو
صحنه وجود دارد: در صحنهای همین تیر و سلاح هایی است که میبینید، و صحنه
دیگر، باطنی است؛ در آن صحنه آنچه مانع میشود که هجوم دشمن بر شما مؤثر
واقع شده و شما را اسیر کند، تبری جستن است.
لعن یعنی اینکه انسان
بخواهد خدا آنها را از محیط رحمتش دور کند و آرزوی انسان این باشد که آنها
به خاطر کارهایی که کردند از رحمت خدای متعال دور باشند. بیشک مضمون روایت
است که آن قدر عمل آن ها زشت و قبیح است که اگر همه عالم به نحوی در این
عمل زشت شریک شوند یا از آن دفاع کنند بدون تردید خدای متعال همه را عذاب
میکند».۹۳/۸/۱۳